Toon posts:

Zend studio client "tweaken"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Ik ben nu een paar dagen met de Zend Studio Client 5.0 bezig, maar helemaal tevreden ben ik nog niet... hopelijk weten jullie een paar oplossingen.

Als eerste merk ik dat als ik zo'n 10-15 minuutjes lekker aan het scripten ben, hij enorm traag wordt. Ik zit dan in een paar bestanden van bij elkaar misschien 150-200 regels code te werken, maar mij lijkt dat dat geen probleem mag zijn. (mijn pc ook niet ... Pentium M 760, 1024 mb geheugen). Is er soms iets wat ik beter uit kan schakelen?

Verder is die "code completion" (of hoe het dan ook heet) erg handig, maar toch ook weer niet. Als ik bijvoorbeeld het volgende wil coden: echo 'hello world'; dan doet hij nadat ik het eerste haakje heb getypt, meteen die 2e. Heel handig, maar ik moet hem alsnog typen om de ; te krijgen, en daarna een return te doen. Ik stoor me daar aan, het vertraagt m'n pc (en mijn werk omdat ik me stoor) en het is ook nog eens onhandig. Wel is het weer handig als ik op een accolade (toch?): { sta, hij de bijpassende ook highlight. Nu heb ik al in de preferences gekeken, maar ik kan dat niet helemaal goed uitkrijgen... kijk ik nou gewoon met m'n neus, of zit het idd een beetje verstopt?

Wat ik me als laatste afvroeg, is of je ook zelf stukken code aan kan geven die die in moet klappen, wat bijvoorbeeld bij functions en classes kan. Zover ik weet kan dat niet bij bijvoorbeeld if/else stukken, die ik soms toch ook ingeklapt wil hebben...

Hopelijk kunnen jullie mij beetje helpen, zit er toch aan te denken om weer terug naar Editplus te gaan, ook al heeft ZSC een paar flinke voordelen...

Roemer

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

Het pakket kost volgens mij toch aardig wat centjes, ik neem aan dat je eerst de demo versie hebt gebruikt dus dan zou dit probleem bij jou al bekend moeten wezen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:33:
Als eerste merk ik dat als ik zo'n 10-15 minuutjes lekker aan het scripten ben, hij enorm traag wordt. Ik zit dan in een paar bestanden van bij elkaar misschien 150-200 regels code te werken, maar mij lijkt dat dat geen probleem mag zijn. (mijn pc ook niet ... Pentium M 760, 1024 mb geheugen). Is er soms iets wat ik beter uit kan schakelen?
Dit heeft volgens mij te maken met de code-completion database die hij 'op de achtergrond' wil opbouwen; hij scant daarvoor alle folders in je project door. Dit is niet uit te schakelen volgens mij.
Verder is die "code completion" (of hoe het dan ook heet) erg handig, maar toch ook weer niet. Als ik bijvoorbeeld het volgende wil coden: echo 'hello world'; dan doet hij nadat ik het eerste haakje heb getypt, meteen die 2e. Heel handig, maar ik moet hem alsnog typen om de ; te krijgen, en daarna een return te doen.
Preferences>Editing kun je de verschillende types of completion instellenp
Wat ik me als laatste afvroeg, is of je ook zelf stukken code aan kan geven die die in moet klappen, wat bijvoorbeeld bij functions en classes kan. Zover ik weet kan dat niet bij bijvoorbeeld if/else stukken, die ik soms toch ook ingeklapt wil hebben...
Volgens mij is dat niet mogelijk

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04
Ik reply maar in dit topic, omdat mijn vraag ook over 'tweaken' van Zend Client gaat. En zoooo oud is dit topic nou ook weer niet.

Is het mogelijk om een default path op te geven voor het openen van bestanden en van projecten?

In de GUI kan ik het sowieso niet vinden, maar misschien is er een optie die je kan geven in de config bestanden? Op zend.com kan ik er niets over vinden.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04
Nog een keer kicken want ik begin me er danig aan te irriteren :( elke keer naar de map browsen waar toch al mijn webmeuq staat/

[ Voor 33% gewijzigd door Speedener op 01-02-2006 00:22 ]