Bestanden op DVD branden

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:52
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn DVD brander. Ik weet dat ik hier op GoT moet zoeken en ben hier ook al twee uur mee bezig. Het enige wat ik tegenkom is dat ik iets naar .IFO moet omzetten. Ik wil namelijk een paar bestanden op DVD zetten, met mijn LG GSA-4163B, maar als ik dit in Nero Wizard doe blijft de "brand" knop grijs. Nu had ik een vraagje, moet dit omzetten per sé en kan als dit omzetten moet iemand anders meteen de bestanden zien of moet hij deze IFO weer mounten oid?

De links in de OM FAQ zijn alleen voor films te branden. Wat ik wil branden zijn 4 ISO's in elk een eigen map, een exe, een .txt en wat AVI's

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik snap er niks van?

Nu had ik een vraagje, moet dit omzetten per sé en kan als dit omzetten moet iemand anders meteen de bestanden zien of moet hij deze IFO weer mounten oid?

Even op een rijtje:

Je wilt simpelweg bestandjes op een DVD cd branden?

[ Voor 45% gewijzigd door MensionXL op 26-12-2005 21:16 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• --Christiaan--
MensionXL schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:16:
Ik snap er niks van?

Nu had ik een vraagje, moet dit omzetten per sé en kan als dit omzetten moet iemand anders meteen de bestanden zien of moet hij deze IFO weer mounten oid?

Even op een rijtje:

Je wilt simpelweg bestandjes op een DVD cd branden?
Ja, en ik las op internet dat dit alleen kon door alles in een IFO te proppen. Mijn vraag is dus dat als iemand die DVD opent of hij die IFO ziet of, net zoals bij ISO's gewoon de bestanden.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

In nero moet je kiezen voor een DVD-rom (UDF) en niet voor ISO, want dat werkt niet met grote bestanden.
Dan sleep je de bestanden en mappen naar je "DVD' (duh) en dan branden zou ik zeggen. Niets omzetten of wat dan ook.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Je kan gewoon de bestandjes los branden met de functie 'data DVD' dacht ik in Nero.
Je ziet dan gewoon de DVD (als je hem in je drive hebt en benadert) zoals je hem hebt gebrand.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 26-12-2005 21:21 . Reden: Hann1bal was me voor :) ]

Goedkoop bellen via VoIP

• --Christiaan--
MensionXL schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:21:
Je kan gewoon de bestandjes los branden met de functie 'data DVD' dacht ik in Nero.
Je ziet dan gewoon de DVD (als je hem in je drive hebt en benadert) zoals je hem hebt gebrand.
Die functie gebruik ik ook. Maar dan wordt de knop "branden" grijs. Als ik er een CD in duw en dan op branden duw en dan de DVD erin stop dan zegt hij:

"Benodigd bestandstype: DVD+R DVD+RW (enz)"
"Bestandstype in drive: leeg"

Terwijl ik met én een DVD+R én een +RW heb geprobeerd en op beide de error.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Gebruik trouwens even niet de nero wizard, maar open gewoon nero burning rom
Kies dan zoals net ook al gezegd voor DVD-rom (UDF) sleep de bestanden en branden maar.

• --Christiaan--
Hann1BaL schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:23:
Gebruik trouwens even niet de nero wizard, maar open gewoon nero burning rom
Kies dan zoals net ook al gezegd voor DVD-rom (UDF) sleep de bestanden en branden maar.
Dat ga ik dan even proberen :)

• --Christiaan--
Als ik het via gewone Nero doe, klik ik op Branden maar gebeurt er niks, ik kan er zo vaak op blijven drukken als ik wil.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Probeer de software opnieuw te installeren, probeer eventueel andere (freeware bv) software.
Heb je deze bakker nieuw? Of kreeg je spontaan problemen?

Goedkoop bellen via VoIP

• --Christiaan--
MensionXL schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:34:
Probeer de software opnieuw te installeren, probeer eventueel andere (freeware bv) software.
Heb je deze bakker nieuw? Of kreeg je spontaan problemen?
Nieuw, DVD's lezen gaat perfect, CD's branden ook. Welke andere software raden jullie aan?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

--Christiaan-- schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:36:
[...]

Nieuw, DVD's lezen gaat perfect, CD's branden ook. Welke andere software raden jullie aan?
Je kan geloof ik een shareware versie van Easy Cd & DVD creator downloaden... (MensionXL zoekt de link nu...) probeer het dadelijk daar eens mee. :)

Geen roxio, ze doen niet meer aan shareware...
maar probeer deze eens: http://www.cdburnerxp.se/

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 26-12-2005 21:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• --Christiaan--
Ik ga CD burner zo proberen :)

• --Christiaan--
Ook deze zegt bij beide schijven "No media inserted"

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Probeer eens een ander merk DVD-/+ R/RW media... Het kan zijn dat jouw brander deze niet ondersteunt. Een nieuwere firmware flashen kan uitkomst bieden voor dit probleem.

Goedkoop bellen via VoIP

• --Christiaan--
MensionXL schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:24:
Probeer eens een ander merk DVD-/+ R/RW media... Het kan zijn dat jouw brander deze niet ondersteunt. Een nieuwere firmware flashen kan uitkomst bieden voor dit probleem.
Ik heb twee verschillende merken geprobeerd, vind ik genoeg imho. Firmware zal ik proberen :)

• --Christiaan--
Ik kan er geen fireware voor vinden, wel deze voor de New firmware (ver. A306) for only GSA-4160B(Internal 16X Super multi DVD Writer). Ik zal die eens proberen morgen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Om de softwareproblemen uit te sluiten, zou ik de brandsoftware gebruiken die is geleverd bij de brander. Kan niet mis gaan dan :)
Klinkt als een media probleem. Probeer eens echte dvds van een goed merk :)

• --Christiaan--
De software was Nero Express, ik heb met de echte Nero geprobeerd. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Overigens, wat bedoel jij met "een goed merk", dan zal ik eens kijken op ddvd

[ Voor 27% gewijzigd door --Christiaan-- op 28-12-2005 17:03 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 18:21

GVR

Is er wel de goede drive geselecteerd als doel?

• --Christiaan--
Freaky Gabbur schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:08:
Is er wel de goede drive geselecteerd als doel?
Ja, niet de Image

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 18:21

GVR

Het is niet de 1e keer dat ik meemaak dat er geen dvd gebrand kon worden voordat er een firmware update gedaan wordt.

Kan je alleen op deze manier de dvd niet branden? of lukt het ook niet bij data-dvds, of het branden vanuit een image-file

• --Christiaan--
Freaky Gabbur schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:15:
Het is niet de 1e keer dat ik meemaak dat er geen dvd gebrand kon worden voordat er een firmware update gedaan wordt.

Kan je alleen op deze manier de dvd niet branden? of lukt het ook niet bij data-dvds, of het branden vanuit een image-file
Ik heb alleen deze manier geprobeerd. Ik heb de firmware voor deze drive gevonden, maar als ik wil installeren vind hij geen drive :S

• Hann1BaL

Hann1BaL

firmware upgrade, moet zoals terecht opgemerkt, niet nodig zijn. Voor dvd merken: probeer niet de goedkope, maar juist de wat duurdere dvds. Ja ik weet het, dat is absoluut geen garantie.

Alleen platinums of traxdata's zijn nou bijv niet de beste merken. Probeer philips DVDs (haal ik het beste resultaat mee. DVDs zijn op de meeste spelers te spelen, meer dan met andere merken.) Dat is natuurlijk wel weer branderafhankelijk...

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ja, hier ook, ik kon mijn nec dvd bakkertje niet gebruiken om te bakken (Er ontstonden misbaksels ^^) voordat ik een nieuwe firmware erop had geflashed... Neem eens contact op met de winkel/fabrikant.

Goedkoop bellen via VoIP

• --Christiaan--
MensionXL schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:11:
Ja, hier ook, ik kon mijn nec dvd bakkertje niet gebruiken om te bakken (Er ontstonden misbaksels ^^) voordat ik een nieuwe firmware erop had geflashed... Neem eens contact op met de winkel/fabrikant.
Zal ik eens doen dan morgen. Even nummer van LG zoeken.
Pagina: 1