[HP Vectra VL420] Gaat niet aan, vage sirene

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb hier een Vectra VL420, gekocht als barebone met enkel kast, mobo en voeding. Vandaag heb ik de rest van de onderdelen aangevuld maar nu stuit ik op het volgende:

Als ik de pc aan zet gaat netjes het ledje op het mobo branden, hoor ik een kleine tik en draaien de fans een fractie van een seconde. Vervolgens hoor ik na een tijdje wachten een sirene a la "tudutudutudutu", in vrij hoog tempo. Daarna hoor ik 2 beeps.

Geprobeerd:

• CPU verwijderd
• Ram verplaatst, andere module geprobeerd en uiteindelijk in zn geheel verwijderd
• PCI video ipv AGP
• Alle IDE apparaten losgehaald
• CMOS clear

Nu heeft ze pc zegmaar een schakelaar voor indringersbeveiliging, zou het daar iets mee te maken hebben? Ik heb deze schakelaar ook ingedrukt, maar dat hielp niet.

Heeft iemand enig idee in welke hoek ik moet zoeken??

Alvast bedankt!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Als het inderdaad chasis-intrusion was zou het ding om een password moeten vragen (in het bios scherm), toch?

Ik denk dat het aan de CPU-fan ligt, of iig de RPM uitlezing hiervan, druk eens een andere fan op de cpu-fan aansluiting op het mobo.

• Timmert
  • Niet online
Het punt is dat de pc wanneer je de aan/uit knop indrukt, voor 1 seconde even aangaat en daarna direct uit. Wanneer hij uit gaat, blijft de aan/uit LED branden en volgt hierna de sirene (hoe je het anders noemen moet weet ik niet) Deze sirene sluit af met 2 lange beeps. Het maakt niet uit of er een CPU in zit of niet en of de fan is aangesloten maakt ook niet uit.

• J!M!B
Dan moet ik aan de voeding denken, kan je een andere proberen?
edit:
Hier wordt dezelfde piep-code beschreven en betreft het de voeding...

[ Voor 58% gewijzigd door J!M!B op 26-12-2005 21:18 ]

• Timmert
  • Niet online
Vandaag even een nieuwe voeding gehaald, die hoop ik zsm te kunnen proberen :)

• J!M!B
Ik hoop voor je dat ie past, die Vectra's hebben volgens mij geen standard ATX formaat voeding.
Hij zal het wel doen, maar of je het zonder dremel kan laten passen?

Keep us posted.

• Timmert
  • Niet online
Daar had ik me ook al even in verdiept.. Heb ook een van de laatste Deskpro´s P3 liggen, die heeft idd een bredere stekker en een andere pinbezetting. Aangezien er in de Vectra gewoon een Asus P4B oem bordje ligt denk ik dat het met die voeding wel goed zal komen :)

• J!M!B
Ja maar past ie ook in de kast? Zijn beide voedingen even groot?

• Timmert
  • Niet online
Op die manier.. Ik ben nu niet thuis en heb ze nog niet kunnen vergelijken.. Maar als ie niet past dan maak ik hem wel pas hoor :)

Verwijderd

Heb je misschien wat specs van je pc

Ik had ooit ook keer zo'n listign piepje , maar dat kwam door mn 6800 omdat er geen stroompie op aangesloten was.

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 22:17
Klinkt als een videokaart probleem, ff kijken op hij goed in het AGP slot zit, en evt. contactjes schoonmaken.

• Timmert
  • Niet online
Heb 2 agp kaarten en 1 pci kaart geprobeerd..

• J!M!B
En de nieuwe voeding? Leeft je Vectra weer, en past die voeding er goed in?

• Timmert
  • Niet online
Ik moet op t huis van mn stiefzus passen, en die pc staat thuis dus heb nog niks geprobeerd..Morgen hopelijk :)
Pagina: 1