[php/curl] php function met curl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Beste mensen, ik ben nu net een tijdje aan het stunten met Curl en PHP en ben er nog geen ster in, maar ik krijg al wel wat dingetjes gedaan. Toch loop ik nog tegen een probleempje aan. Ik probeer een functie te maken met curl omdat ik 10 resultaten uit mijn mysqldb in een tabel wil zetten en dan voor elke titel van het uit de database gehaalde boek te controleren of er meer informatie op een andere pagina staat. Als dat zo is dan staat er een verhaaltje op die pagina en moet hij er een linkje naar maken en als er niet meer informatie is dan staat er een '-' op de bronpagina en moet hij ook een - retourneren. Het probleem is dat ik hem niet goed krijg, hij geeft telkens alleen maar -'s of alleen maar linkjes. Kan iemand mij vertellen welke (domme) fout ik maak? :)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function linkopvang( $boek )
    {

$curl = curl_init();
    curl_setopt ($curl, CURLOPT_URL, "http://www.mijnsite.nl/boekcheck.php?name=$boek");
    curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

$resultaat = curl_exec ($curl);
    curl_close ($curl);

$a = "-";
    $b = "<a href='boekcheck.php?name=$boek' target='_blank'>[img]'notepad.gif'[/img]</a>";

if (resultaat=="-")
    {
    return $a;
    } else {
    return $b;
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat krijg je als je handmatig die url van je eigen site opvraagt, dus zoals je hem CURL ook op laat vragen?

En wat geeft
PHP:
1
print_r( $resultaat );
terug?