Toon posts:

Seagate hdd veel lawaai? ten opzichte van maxtor hdd?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een seagate hdd gekocht en die samen met mijn maxtor in raid 0 gezet (beide 160 gig) maar nu vind ik dat de seagate veel lawaai maakt ten opzichte van de maxtor, kan dit kloppen?

specificatie's hdd

seagate barracuda 160 gig 8mb cache S-ATA
maxtor diamond max 9 160 gig 8mb cache S-ATA

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 11:49
het is iig niet mijn ervaring.. weet je zeker dat je niet bij de verkeerde schijf luistert? ;)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat wil je nu precies weten :? Of dit normaal is? Welja, afgaande op reviews zijn Seagates qua harde decibellen inderdaad stiller dan Maxtors. Maar "lawaai" is behoorlijk subjectief en het valt niet in harde cijfers te uitdrukken of de toon voor een bepaald persoon irritant kan zijn of niet. Vergeet verder niet dat 2 schijven die tegelijkertijd in actie zijn meer geluid produceert dan een enkele schijf.

Mocht je je schijven niet vertrouwen, dan kun je gewoon de gezondheid testen met het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant. In de FAQ van dit subforum staat hier meer over.

Voor de rest vind ik de topicstart van weinig inzet getuigen en vind ik de vraagstelling wazig. Dicht.

Dit topic is gesloten.