Verbinding delen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Beste medetweakers,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van Mario Kart DS maar spijtig genoeg kan ik dit spel niet online spelen, omdat mijn netwerk WPA is en dit spel ondersteund juist WEP en ik vertikket van men router in te stellen op WEP. Nou was mijn idee ik heb hier nog een oude Philips ADSL Wireless router staan dus ik ga die via Lan aankoppelen aan mijn pc en mijn internet verbinding (draadloos) delen en dan met mijn DS via deze router online spelen echter ik stel alles in en nu werkt mijn internet niet meer tenzij ik mijn Philips router afzet. Heb al gezocht met de search en met google over een verbinding delen maar niets gevonden. Ik heb de indruk as de Philips router opstaat dat hij als ik op internet wil altijd via die router wil gaan en niet via mijn WLan verbinding, dus werkt het niet pas als ik deze router afzet gaat alles weer via mijn WLAN en werkt het maar dan kan ik natuurlijk niet online spelen. Ik werk met Windows XP Home en mijn tweede router is een Linksys.

[ Voor 4% gewijzigd door bramvandensteen op 26-12-2005 20:06 ]

Verwijderd

En je geeft geen letter info over je netwerk.

Je Flips wlan router zit vast en zeker zelf DHCP adressen uit te delen, dat moet dus uit want hij denkt dat ie je default gateway is.

Succes! (en kom je d'r niet uit, geef dan eerst eens wat config info, met name welke poortjes op je routers waaraan zitten en wat je IP adressen en routes allemaal zijn, en waar DHCP vandaan komt.

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Mijn netwerk config is als volgt

Internet-Linksys----via draadloos----> PC1 die via DHCP zijn adres krijgt in de range 192.168.1.xx----via ethernet---> Philips router die ingesteld staat op 10.0.0.1, DHCP staat uit bij de Philips router. Hoop dat je hier iets meer mee weet

Verwijderd

je routeringstabellen effe checken: start - run - CMD -> "route print"
dan heb je vast en zeker twee default routes (route voor 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 en met als gateway zowel je flips router als je linksys) of je gebruikt de flips als DNS servert (maar hij zit niet aan internet en kan dus niets resolven)
check dat even en laat ook even zien wat route print en ipconfig /all opleveren als het niet werkt dan.
code:
1
2
3
4
Actieve routes:
Netwerkadres               Netmask          Gateway       Interface  Metric
          0.0.0.0          0.0.0.0       10.0.0.120      10.0.0.106       20
          0.0.0.0          0.0.0.0       192.168.5.170   192.168.5.4      20

dat dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 09:48 ]