[TFT] Uitval backlight afhankelijk van brightness?

Pagina: 1
Acties:

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een Hitachi CML174SXWB van 2,5 jaar oud. Als het scherm geruime tijd aan staat dan valt de backlight uit. Wanneer ik het scherm een keer uitzet en weer aanzet dan valt de backlight meteen weer uit. Doe ik dit een aantal keer achter elkaar dan werkt de backlight weer eventjes totdat deze weer uitvalt.

Ik ben er nu achter gekomen dat wanneer ik de brightness lager dan 50 zet het probleem van het uitvallen van de backlight niet gebeurt.

Wat kan dit merkwaardige fenomeen veroorzaken?

Verwijderd

Een kapotte inverter :?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 00:14
Een defect (soldeer)contact wat door de warmte (uitzetting) los raakt?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Je hebt 3 jaar on-site garantie,ik zou zeggen om laten ruilen nu het nog kan.

• kwiebus
Dat ik de brightness op dit moment niet hoger kan zetten dan 50 is op zich geen probleem.

De vraag is nu of het probleem met de backlight in de nabije toekomst kan verergeren, want ik kan wel garantie claimen, alleen wat krijg ik er dan voor terug? Ik heb namelijk nu een pixel perfect scherm en wil dat graag zo houden en met een refurbished exemplaar moet je denk ik maar afwachten wat je krijgt.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Waarschijnlijk zit het probleem in de inverter (zoals iemand anders ook al zei) en de warmte die er ontstaat wanneer je de brightness boven de 50% pleurt.
Mocht je hem niet willen aanbieden voor garantie, dan zul je hem zelf moeten openschroeven en de inverter (laten) fixen (als dat te doen is).

And The Only One

• kwiebus
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:29:
Je hebt 3 jaar on-site garantie,ik zou zeggen om laten ruilen nu het nog kan.
Als ik gebruik maak van de 3 jaar on-site garantie zit ik wel een paar weken zonder monitor. De on-site garantie houdt namelijk in dat het scherm opgehaald wordt, gerepareerd en vervolgens weer teruggebracht wordt. Omruilen is er dus niet bij.

Ik zal echter de monitor toch moeten laten repareren. Inmiddels moet ik de brightness op 0 zetten om de backlight niet uit te laten vallen. Dus ik moet eerst eens kijken hoe ik de periode wanneer ik zonder monitor zit kan overbruggen.
Pagina: 1