Asus IR-module en Winamp!!!???

Pagina: 1
Acties:

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb al een tijdje zo'n Asus infrared module die op m'n Asus P2B-s moederbord is ingeprikt. Op de voorkant van de kast een gaatje gemaakt, IR-oogje erachter, en met winamp lekker zappen... dacht ik! Niet dus:(. Heb verschillende plug-ins geprobeerd (o.a. uICE 1.0, PE1PUY UIR 2.53) Maar met een Sony A.B. krijg ik het niet werkend... trouwens daar ligt het volgens mij niet aan, andere A.B. werken ook niet. Iemand een suggestie, andere plug-in of instelling????

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Volgens mij zijn de plugins die je hebt gebruikt voor IR-receivers die je op de serieele poort aansluit....dus dan werken ze inderdaad niet met dit type ir-moudule :(

offtopic:
Waar heb je die ir-receiver voor je mb vandaan? moet er nog een hebben voor m'n gsm...

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Op zaterdag 20 januari 2001 16:46 schreef diekstra het volgende:

offtopic:
Waar heb je die ir-receiver voor je mb vandaan? moet er nog een hebben voor m'n gsm...
Windows 2000 heeft een andere IR-standaard. Ik krijg mijn 6210 niet aan het werk onder W2K als modem :'(. Kan wel met hem synchroniseren in Outlook (maar die staat niet op mijn werk-laptop, heb GroupWise). Dus helaas pindakaas.

Mijn 6210 werkt wel fijn met mijn HandSpring Visor Deluxe, compleet faxen, telnetten, mailen, sms'en noem het maar op :9~

rm -r *

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo'n IR-module heb je idd niks aan volgens mij, maar je kunt even in je BIOS kijken of je daar wat kan instellen (dan moet je hem in ieder geval NIET op irda zetten).

Verwijderd

Die inra rood module werkt niet, omdat de draaggolf van infrarood van de normale huis-tuin en keuken afstandsbediening, zoals tv, cd enz. met 38kHz werken en deze is compitable met de draaggolf van de mob, laptop's handheld's en noem maar op.
Tis jammer want ik had dat ook geprobeerd :(

• Nostro
Die Asus IR-module voor een P2B(-s) moederbord heb ik besteld bij Informatique. Kost met verzendkosten zo'n 100,-.

Weet niemand dan een manier om via die -onboard' IR-module met een gewone A.B. Winamp te besturen??? I hope so, anders heb ik die 100,- tevergeefs besteedt... |:

• diekstra
Op maandag 22 januari 2001 15:00 schreef Nostro het volgende:
Die Asus IR-module voor een P2B(-s) moederbord heb ik besteld bij Informatique. Kost met verzendkosten zo'n 100,-.

Weet niemand dan een manier om via die -onboard' IR-module met een gewone A.B. Winamp te besturen??? I hope so, anders heb ik die 100,- tevergeefs besteedt... |:
Ik wil hem wel van je overnemen.....

• Nostro
Verkopen, ja, als er niets voor geprogrammeerd is doe ik dat, maar eerst eens verder kijken... Ik eis meer bedieningsgemak... :)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik ben blij dat er std eentje op mijn laptop zit..

is er trouwens ook iets dat ik mijn palmtop als afstandbediening kan gebruiken?

Verwijderd

Voor Fl 9,95 koop je bij farnell een smd-IrDA blokje van 2*2*6mm en die kan rechtstreeks aan je IrDa-header op je mobo.
Wel kut solderen die smd contactjes:)

De TFDU4100 van vishay is er 1. dit zijn de dingen die in zn irda-module zitten, dan betaal je voor het kasten en een condesator zo'n 80 piek:)

succ6. ik heb trouwens ook een serieele ir reciever gemaakt, moet je maar ff zoeken naar "winlirc" is de windows variant van linux's lirc . Hier staan ook wat schemtjes ed.

grtzz

• diekstra
Ik heb voor m'n winamp zelf een seriele ir-receiver gemaakt.....uurtje werk en gelijk draaien!! is super relaxed....En met de juiste software kun je hem ook voor andere windows progs gebruiken...

• diekstra
Op maandag 22 januari 2001 18:16 schreef Nostro het volgende:
Verkopen, ja, als er niets voor geprogrammeerd is doe ik dat, maar eerst eens verder kijken... Ik eis meer bedieningsgemak... :)
Als je hem verkoopt houd ik mij aanbevolen!!!

Pagina: 1