GTA 1 werkt niet onder Windows XP?*

Pagina: 1
Acties:

• KeithM
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-01-2021
Hallo allen,

Ik heb legaal de originele GAT gedownload van de Rockstar site. De eerste keer draaide hij prima, maar na het afgesloten te hebben en het programma opnieuw op te starten werkt het niet. Op het moment dat ik naar het spel ga (dus bij "Loading") sluit het programma gewoon af.

De computer (notebook) heeft de volgende specs:
Pentium M 1.4 GHz
512 MB RAM
Intel 82852/82855 GM/GME Video kaart
Win XP SP1
meer info uiteraard beschikbaar on request

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor je tijd,

Keith

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Iets zegt me dat je zelf niet op zoek bent geweest naar een oplossing. Doe dat eerst eens :) En een volgende keer zou het wel zo prettig zijn als je een topictitel pakt die wat duidelijker is.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

compatiblitijds modus al geprobeerd?

• KeithM
Ik heb zelf al van alles geprobeerd (waaronder het aanpassen van de compatibiliteitsmodus) en gezocht hoor, maar niks gevonden. Het is erg moeilijk dingen te zoeken over problemen in GTA die niet over de nieuwere spellen uit de reeks gaan.

Het gekke is dat het zonder problemen werkt op de PC van mn ouders en de laptop van mn broer (ook allebei XP). Bij herinstallatie van het programma werkt het weer, 1 keer, maar als ik het dan een tweede keer probeer dan weer niet.

Rockstar levert overigens geen support met het product (gratis download), het zou ook aangepast moeten zijn aan nieuwere platforms, dus hoopte ik dat hier anderen zaten die hetzelfde probleem hebben gehad en er achter zijn gekomen hoe je het oplost.

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 15:56
nevermind me.... moet leren lezen ;(

[ Voor 87% gewijzigd door Ganja-Cape op 26-12-2005 21:01 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

GTA was toch ook een DOS game?
al DOSbox geprobeerd?

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 13:04
Bij mij werkte hij wel maar heel traag, nog trager dan op een oude p200, en dit is een athlon @ 2350mhz... ik had een ti4200, nu een 5900, ff kijke of dit uitmaakt... post ik nog

• KeithM
Hann1BaL schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:04:
GTA was toch ook een DOS game?
al DOSbox geprobeerd?
Het is dus door rockstar omgebouwd voor windows.
Pagina: 1