Abit IS7 IDE probleem.

Pagina: 1
Acties:

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:51
Hallo,

Dit was voor kort mijn bios configuratie :

Channel 1 master : IDE HDD 200 GB
Channel 1 slave : /
Channel 2 master : DVD-RW
Channel 2 slave : CD-Rom
Channel 3 master : sata HDD 80 GB
Channel 3 slave : sata HDD 200 GB

Het OS staat op de eerste sata disk ( 80 GB )
Tot voor enkele dagen werkte alles goed. Na wat overclocken heb ik de standaardwaarden teruggezet. Het probleem is dat de 2 IDE devices op Channel 2 nooit meer herkend worden tijdens
het opstarten.
De rest allemaal wel natuurlijk. Alle mogelijke biosopties heb ik al uitgetest om toch die devices te laten herkennen, echter zonder resultaat. Zelfs een biosflash heeft niks opgeleverd.
Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Post ook even je instellingen van Onboard IDE Configuration onder Integrated Peripherals.

• internaut
Nielson schreef op maandag 26 december 2005 @ 18:16:
Post ook even je instellingen van Onboard IDE Configuration onder Integrated Peripherals.
IDE bus master : enabled
Onchip IDE 1 : enabled
- al de rest op auto
Onchip IDE 2 : enabled
- al de rest op auto

Onchip SATA
- ATA mode : IDE
- Onchip SATA : Enhanced Mode :
sata 1 mode : IDE 3 Master
sata 2 mode : IDE 4 Master

De ide kabel lijkt me ook uitgesloten aangezien het een nieuwe is die vanaf het begin perfect werkte.
Het moet volgens mij een biosoptie zijn die ik over het hoofd zie maar ik zou in godsnaam niet weten welke.

[ Voor 21% gewijzigd door internaut op 26-12-2005 18:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer de apparaten eens te wisselen van IDE1 en IDE2. Mochten de apparaten die voorheen niet op IDE2 werkten, maar wel op IDE1, dan is de IDE2 simpelweg stuk. En dat valt natuurlijk onder het risico van het overclocken.

• internaut
BalusC schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:07:
Probeer de apparaten eens te wisselen van IDE1 en IDE2. Mochten de apparaten die voorheen niet op IDE2 werkten, maar wel op IDE1, dan is de IDE2 simpelweg stuk. En dat valt natuurlijk onder het risico van het overclocken.
Is dit mogelijk dan ?
IDE apparaten die de geest geven na even basis overclocken, niks extreems dus maar ik ga het alvast eens proberen.

edit..de laatste optie was het dus..een brakke kabel..deze thread mag dus dicht.

[ Voor 9% gewijzigd door internaut op 26-12-2005 19:47 ]

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Mag ik vragen wat je eerste device is op de 2de IDE? Ik heb wel eens problemen gehad met NEC.. heb toen ook kabels vervangen maar later bleek dat de device helemaal los koppelen en later weer aansluiten voldoende was.

[ Voor 40% gewijzigd door nAFutro op 26-12-2005 20:54 ]

• internaut
nAFutro schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:46:
Mag ik vragen wat je eerste device is op de 2de IDE? Ik heb wel eens problemen gehad met NEC.. heb toen ook kabels vervangen maar later bleek dat de device helemaal los koppelen en later weer aansluiten voldoende was.
Daar zeg je zoiets.
Het eerste device is idd een NEC DVD writer, de NEC 3540A.
het zou dus perfect kunnen dat als ik die andere kabel nu weer aansluit alles weer perfect werkt..
Maar aan zoiets denk je pas op het laatste als je al de hele dag hebt liggen uitzoeken waar het aan kan liggen.
Pagina: 1