Toon posts:

FujiFilm Finepix Z1 Video's af laten spelen ? (Converteren?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik ben in het bezit van een FujiFilm FinePix Z1 Digitale Camera.
Nu vroeg ik mij gewoon eens af of het misschien ook mogelijk is om video bestanden die ik van internet download op mijn geheugen kaart te zetten en deze dan af te laten spelen.

Nu heb ik het geprobeerd met een kleine videoclip alleen zegt mijn toestel unable to play.
Dit komt waarschijnlijk omdat het videobestand een codec vereist ?

Hoe kan ik erachter komen welke bestanden de camera nou wel en niet afspeelt want je kan ook filmpjes opnemen en afspelen met de camera ( die zijn opgenomen met de camera )

Misschien dan ik bepaalde bestanden kan converteren zodat ik ze wel af kan spelen ?
Heeft iemand hier enig idee van ?

Links specs :
http://www.fujifilm.nl/fu...f79e0f4d073bafb99f20bf4e0

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Kijk eens wat voor formaat de filmpjes zijn die je camera produceert. Een handige tool hiervoor is virtualdub. Let dan op de fourcc code, de datarate e.d. DE fourcc code geeft aan met welke codec de filmpjes gecodeerd zijn. Volgens de specs is dat Motion JPEG. Verder is het geluid waarschijnlijk PCM op 11 khz, mono. (Tenminste dat is bij mijn S5500 het geval).
Als je dan uitgevonden hebt wat het precieze formaat is kun je willekeurige videobestanden omzetten naar het juiste formaat met virtualdub.

Heel nuttig zal het niet zijn, aangezien je maximaal zo'n 30 minuten video op een 1GB kaartje krijgt.