Scherm even Zwart bij NVidia properties

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Specs:
AOpen Midi Tower H600B ATX 350W
Asus P5LD2 i945P, DUAL RAID, PCI-e, DDR2
Intel Pentium D 830 3.00GHz FSB800 2MB Box
Kingston 2x512MB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0
Western Digital 160GB SATA150 8MB FDB, WD1600SD (x2 in Raid0)
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6800GS XXX 256MB DDR3
Microsoft Windows XP Professional UK OEM
DVDrw/DVD/cardreader blablabla
Monitor CRT Philips Brilliance 107p
Forecware 81.98

Als ik de properties van Nvidia aanklik gaat mijn scherm een paar tellen op zwart.
Zo ook bij video files (avi, mpeg, mov etc) als ik via de rechtermuis klik naar de properties wil gaan.
Geen idee of het een driver probleem is of hardware mbt monitor. Heb verschillende
forceware drivers getest maar maakt niks uit. Wazig en irritant als je door wat video files
aan het browsen bent.

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Dat heb ik ook als ik naar de properties ga, maar ook als ik een bestand ga kopieren of knippen. dat springt het scherm heel even op zwart en dan is m'n desktop weer terug. heel gek maar heb geen oorzaak gevonden.

dit heb ik al sinds forceware driver 80.xx, maar ben er zelf niet zeker van dat het aan de drivers ligt, ik verdenk m'n monitor er ook van, of een combo tussen monitor en forceware driver :P

Verwijderd

Ik heb er ook pas last van sinds ik een nieuw tft scherm heb (19" Belinea, aangesloten via d-sub kabel). Ik gebruik Forceware 77.77 op mijn Geforce 6600. Met mijn oude CRT had ik nergens last van...

Erg vaag en irritant probleem ja, ik hoop (/denk) dat het opgelost is zodra ik eens een DVI kabel haal, maar ik zal dit topic ook volgen in de hoop dat iemand een oplossing heeft. :)

• Nono_home
hmmmm we zijn niet alleen:

http://groups.google.nl/g...=5&hl=nl#f79d2ff981329fe1

heb ff flink in de registry zitten knippen maar helaas nog geen verschil....

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:56
Dit heb ik met mijn CRT, hoewel mijn (CRT) TV het totaal niet heeft. Vraag me af hoe mijn Syncmaster 204B dit zal doen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Nono_home
Dan lijkt het op een driver vs monitor probleem. Wazig!

Verwijderd

Zelfde probleem hier:

Bij display properties -> settings -> advanced en dan videokaart (7800 gtx)
gaat de monitor ook 1 second standby en springt nadien terug op.

Heb dit probleem sinds de forceware 81.xx drivers.
Eergisteren volledige re-install gedaan van windows xp en het probleem blijft.
Het is dus heel waarschijnlijk een driver probleem.
Hopelijk wordt dit vlug opgelost want het is soms wel erg irritant. |:(

• Nono_home
ja, maar dan wel afhankelijk van de CRT want twee posts hierboven lees je dat er met een TFT niets aan de hand is, jammer dat ik het niet ff kan checken met een andere CRT of beter TFT......

Verwijderd

Mijn nvidia driver was forceware 81.95.
Toen ik daarjuist overschakelde naar de forceware 81.98 bleek mijn monitor niet meer op standby te gaan. Probleem opgelost dacht ik.
Toen ik vervolgens coolbits in het register installeerde, ging de monitor weer een seconde op standby.
Zou het dus aan coolbits kunnen liggen ipv aan de forceware drivers?

• Nono_home
Heb zelf de XFX Geforce 6800 GS PciE die is standaard al redelijk hoog geclockt (485/1100)dus heb nog geen tweak settings geladen. Zal er eens de driver cleaner overheen jassen en eens terug gaan in forceware.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

scorpie

Supra Addict

Ik heb dit al vanaf forceware 7x.xx, zo niet, dan nog langer. Ik zie het verschijnsel trouwens niet alleen bij de properties, maar ook al wanneer ik met de rechtermuisknop op videobestanden klik (dus nog nieteens als ik wil kopieren)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Nono_home
yep, dat zeg ik ook in mijn start post, dat van die properties is nog niet zo'n enorm probleem maar browse maar eens door je video archive heen.....zwaar irri....

Verwijderd

Even een kick van dit topic omdat het toch wel een zwaar irritant probleempje is. ;(
Niemand een oplossing gevonden inmiddels?

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit ligt 100% zeker aan je scherm. Ik heb net hetzelfde symptoon, bij een ander scherm heb ik nergens last van.

Life is simple, make choices, don't look back...

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:01
Vaag 'probleem dit' heb t net ff getest en blijk hier ook last van te hebben met mn 6600gt en er staat nu forceware 77.72 op maar de nieuwste versie heeft er ook opgestaan.....
Had ervoor niet zo opgelet omdat het bij mij maar een fractie van een seconde is bij het openen van de anlalog display maar bij properties van videobestanden gaat ie idd wat langer op zwart.

Verwijderd

Ik zal morgen een DVI kabel halen en kijken of dat het probleem oplost. ik heb nu mij TFT nog aangesloten aan de dsub

Verwijderd

Grote kull alemaal.

Ik had dit probleem ook. Ik gebruikte een 11 aderige kabel. Nu heb ik een 15 aderige kabel en het probleem is over _/-\o_ .

• twiekert
Kul? Vraag ik me toch af wat voor brakke kabel je had, er is maar 1 standaard en dat is de D-SUB 15 standaard...

Het probleem is helaas helemaal niet zo simpel, het is namelijk een combinatie van nvidia vgakaart, driverversie en monitor!

niet elke vga kaart heeft het (m'n vorige TI4400 had het niet) de oudere driver versie begin 70.xx had het ook niet, en per monitor verschilt het ook, m'n nec 22" heeft het wel, een iiyama 454 19" heeft het niet...

Verwijderd

Ik heb met 2 videokaarten getest (GeForce MX 440 en 6600 GT), 2 monitoren en 2 kabels. Ongeacht het hoe en wat zijn er alleen problemen bij mij als ik die oude 11-pins kabel gebruik (met die kabel krijgt je vid. kaart ook geen PnP informatie). M'n broer heeft toen een 15 pins kabel van z'n werk meegekregen en nu wordt 'ie niet meer zwart als ik op dat icoontje ram.

• twiekert
Die NEC 22" had dit probleem bij zowel BNC als een DSUB kabel. Verschillende kabels ook geprobeerd hielp allemaal niets. Het probleem is nu bij mij weg maar dat komt omdat ik nu een vette BenQ FP202W 20" TFT breedbeeld heb staan :P :9~
Pagina: 1