GeForce 6600GT

Pagina: 1
Acties:

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
Hoi mede-Tweakers,

Ik heb nu al een tijdje wat problemen met mijn videokaart. Ik heb her en der gezocht naar een oplossing / verklaring, maar ik heb het nog niet gevonden.

Ik heb een XFX Geforce 6600GT en die heeft af en toe kuren. Ik heb een machine met Windows XP (laatste Nvidia drivers) en wanneer Windows opstart wordt nornaal gesproken het welkomstvenster weergegeven. Daar blijft ie af en toe op hangen. Net alsof het lijkt dat hij de drivers moet laden dat ie ermee stopt. De enige remedie is om de pc uit te zetten en het opnieuw te proberen.

Aan de kaart ligt het niet, want ik heb hem bij een vriend getest en daar geeft ie geen problemen. Ook wanneer hij niet vastloopt draait ie verder gewoon goed. Het probleem doet zich echter niet altijd voor. Soms kan ik de pc gewoon aanzetten en start ie gewoon op alsof er niets aan de hand is. Andere keren moet ik hem 3 keer herstarten.

Ik had ergens op Internet gelezen dat een nieuwe Windows installatie de oplossing zou kunnen bieden. Dit werkt echter ook niet. Sterker nog, na een nieuwe installatie, of na driver-updates, lijkt ie er meer moeite mee te hebben. Het lijkt alsof ie in de loop van de tijd leert om met de videokaart om te gaan.

Ik vermoed zelf dat de videokaart ruzie maakt met het moederbord. Ik hoop dat iemand dat kan bevestigen of mij kan vertellen wat het wel is. Ik weet niet wat voor moederbord er precies inzit (sorry, het is een Packard Bell), maar de overige specs zijn:

Pentium 4, 1,8ghz (ik weet dat dit eigenlijk te weinig is voor optimaal gebruik van de kaart)
768MB RAM

Alvast bedankt.

Ticking away the moments that make up the dull day

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
voor het controleren van je moederbord kun je CPU-Z gebruiken,
Gebruik je de herstel cds van PB? zoja welke kaart zat er orgineel in de computer?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
Origineel zat er een Geforce 2 400MMX in. Deze geeft op geen enkele manier problemen.

Ik gebruik geen herstel cd, ik heb al die PB meuk eraf gegooid. Het is dus een schone XP installatie. Maar het vreemde is is dat het sporadisch is. Toen ik hem vanmorgen aanzette startte ie gewoon in 1 keer op...

Ik heb trouwens ook al eens bedacht dat het aan de voeding kon liggen dus heb die vervangen door een 400Watt voeding, maar het probleem blijft.

Verwijderd

Radagast2005 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:34:
Origineel zat er een Geforce 2 400MMX in. Deze geeft op geen enkele manier problemen.

Ik gebruik geen herstel cd, ik heb al die PB meuk eraf gegooid. Het is dus een schone XP installatie. Maar het vreemde is is dat het sporadisch is. Toen ik hem vanmorgen aanzette startte ie gewoon in 1 keer op...

Ik heb trouwens ook al eens bedacht dat het aan de voeding kon liggen dus heb die vervangen door een 400Watt voeding, maar het probleem blijft.
6600GT is AGP 8x... kijk is even hoe het ingesteld staat in bios, want zo ver ik weet was GF2 AGP 2x

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:33:
[...]

6600GT is AGP 8x... kijk is even hoe het ingesteld staat in bios, want zo ver ik weet was GF2 AGP 2x
Nee die geforce 2 mx400 heb ik ook en die van mij is gewoon en agp 4x en die is wel ouder als die denk ik. Maar ik zou proberen aan een andere bios te komen, ik vermoed dat dat alles oplost.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik weet niet hoeveel watt zo'n 6600gt verbruikt, maar zal idd wel je voeding zijn aangezien je voordien geen extra voeding nodig had voor je kaart.

Verwijderd

Renegade! schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:06:
Ik weet niet hoeveel watt zo'n 6600gt verbruikt, maar zal idd wel je voeding zijn aangezien je voordien geen extra voeding nodig had voor je kaart.
ik bedoel maar

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
Is het niet zo dat wanneer het iets met software of BIOS is, dat het probleem dan chronisch is? Ik bedoel, als de BIOS een kaart niet (goed) ondersteunt, dan doet ie dat nooit niet lijkt mij. Mijn kaart draait 50% van de tijd zonder problemen en de problemen komen alleen voor bij het booten (laden van de drivers).

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ziet er naar uit dat ik beter zal moeten lezen :P

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Probeer eens nieuwe chipset drivers te installeren, moet je even kijken welke chipset je hebt en daarvoor de nieuwste drivers downloaden. Denk dat dat ook nog wel is kan helpen :P

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1