Wat voor Soundkaart (EAX of A3D)

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39
Ik heb vandaag de creative desktop DTT2500
digital 5.1 speakerset gekocht en nu wil ik ook een nieuwe geluidskaart kopen waarmee ik die speakers digitaal kan aansluiten
wat raden jullie mij aan
ik zat te denken aan de
sq2500 of de live 1024
Deze combinatie gebruik ik vooral voor
DVD, Games, MP3, gewone CD
maar toch vooral DVD
ik weet niet wat beter is
Waar is die EAX goed voor en waar wordt dit dan toegepast en de A3D dan??
hoop dat jullie mij kunnen helpen

thanx

ken

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Bij die hoort eigenlijk SBLIVE platinum, zorg het liefst voor optische digitale output, heeft SB Live!Player1024 geloof ik niet. Op SQ2500 zit wel coaxiale digitale uitgang, das toch ook goed?

A3D zorgt voor beter 3D effect, EAX zorgt voor natuurlijker geluid. SB!Live levert in combinatie met DTT2500 overigens ook erg goed 3D effect omdat er toch al een dolby versterker inzit... Ik zie daarom nut van SQ2500 daarom niet...

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 15:44

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik weet niet of het een optie is, maar wat dacht je van een kaartje met de vortex 2 chip, dan heb je en a3d en eax en ook nog een digitale uitgang, maar ik kan wel begrijpen dat je vooor een live gaat, zelfde fabrikant enzo

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:04
Het gaat niet zo goed met Aureal, de makers van die Vortex2 chip. Ik heb daarom maar gekozen voor een SB Live! 1024. Weet ik zeker dat ik ook in de toekomst driver ondersteuning heb. Wel een gaaf kaartje, maar die EAX belast de processor zo zwaar :(

Verwijderd

Let op: je moet een COAXIALE en niet een OPTISCHE uitgang op je kaartje hebben, want de dtt2500 heeft immers een coax aansluiting, en convertertjes zijn reteduur... Als je veel games speelt, en je houdt van coole effecten etc ga ZEKER voor de SQ2500, die heeft coax aansluiting, a3d2.0 schopt ongelofelijk veel kont in tegenstelling tot EAX wat toch duidelijk minder realistisch is (dat zijn dus de API's die 3d effecten, echo's etc verzorgen). Er is alleen 1 groot nadeel aan de kaart tegenover de live: A3D heeft een stuk meer ondersteuning van de processor nodig als EAX, maaja wat wil je, het is 3x cooler (EAX is ook niet slecht, maar als je a3d gehoord hebt...). Maar aangezien de SQ2500 met de nieuwste drivers ook EAX ondersteunt... Wil je maximale framerates, of je hebt bagger processor: de live. Anders zeker die SQ2500 nemen! Support gaat waarschijnlijk weer beter worden met die kaart ook dus het is een veilige aankoop :)

Verwijderd

Eehmm sorry dat ik dit zeg hoor, maar de SQ2500 heeft een lichtere cpu belasting (1,2%) dan de EAX (2,5%). Wat jij dus zegt klopt van geen kante. Die oudere Vortex2 heeft die hoge processorbelasting (7,6%). NIET de SQ2500. Van die SuperQuad weet ik het niet. Deze schijnt ook heel goed te zijn voor een redelijke prijs. Wat betreft spelondersteuning, ik ken meer spellen met A3D 1.0/2.0 dan EAX...

Ik zoek zelf ook een goed geluidskaartje en ga het liefst voor een A3D 2.0. Ik vraag me alleen af wat de CPU belasting van dat SuperQuad kaartje is...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

SQ2500 » heeft A3d 2.0 + EAX.
Ik denk dat dat HEWT kaartje voor jouw is. Ik ga 'm zelf ook kopen ALS ik 'm tenminste ergens kan vinden :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• ken
heeft de live 1024 dan zo'n coax aansluiting

• ken
bedankt vast voor de reacties
alleen is er nu een korting bij creative als je de live en de 5.1 speakers koopt
je krijgt dan 175,- terug
dus 549 + 179 = 728,-
min de 175,- korting
dus 553,-
en de andere (sq2500) = 549 + 259 = 808
is toch wel een grote prijsverschil
maar ik WIL hem perse digitaal kunnen aansluiten

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ook de 'oude' SuperQuad heeft A3D en EAX (damm... tis hetzelde chipset, alleen is de SQ2500 iets geoptimaliseerd)
Maar nadeel is dat de Vortex2 kaartjes geen Dolby Digital aan kunnen sturen (staat gepland voor de SQ3500 = Vortex2+ Motorola dsp) en voor dvd kijken (vooral met een 5.1 set) de Live dus beter is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• ken
is die Aureal Vortex II SuperQuad A3D 2.0
iets kost 130,-
heeft ook een coax aansluiting
maar wat is het verschil met de sq2500
wie heeft die Superquad en hoe bevalt die

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

de DTT2500 hangt hier bij mij thuis op een Soundblaster Live!1024... de benodigde kabel om de DTT2500 op de digital-out jack-plug v/d live!1024 aan te sluiten wordt netjes bij de DTT2500 meegeleverd. Het apparaat werkt perfect. Driver support (liveware!) van Creative is uitstekend, alleen af en toe wat sloom (win2k drivers waren er laat...). Ik zou persoonlijk voor de Live! gaan, werkt hier perfect! creative soundcard+creative speakers = :)

-I am Jack's wasted life.

Pagina: 1