Ik heb een Zalman koeler gekregen van de "kerstman" jaja zelfs hij waardeert de tweaker
Maar nou heb ik dus de standaard koeler van mijn P4 3.0 erafgehaald, mijn eerste ervaring met koeler wisselen. Het probleem is dus, hoe krijg ik nou dat bevestigingssysteempje, de backplate, van die koeler af zodat ik het op me nieuwe koeler kan aansluiten? Ik kom er geen wijs uit, en een handige manual zit er niet bij.
kijk eens op de zalman site daar staan mooie flash animatie hoe je zoiets kan doen.
super! bedankt ik ga gelijk kijken.
Ik was dus in de veronderstelling dat ik het bevestigingssysteem van mijn standaardkoeler op een of andere manier eraf moest halen om te gebruiken bij mijn nieuwe koeler, dat is dus niet zo
Ik was dus in de veronderstelling dat ik het bevestigingssysteem van mijn standaardkoeler op een of andere manier eraf moest halen om te gebruiken bij mijn nieuwe koeler, dat is dus niet zo
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 17:01 ]
Verwijderd
Die kan meestal blijven, maar vaak kun je een koeler op 2 manieren bevestigen.
Die van mij kon je met de originele houder of eentje die bij de koeler zat, en die bij de koeler zat was stukken steviger. Moest ik wel heel t moederbord uitbouwen.
Die van mij kon je met de originele houder of eentje die bij de koeler zat, en die bij de koeler zat was stukken steviger. Moest ik wel heel t moederbord uitbouwen.
Bij de koeler zat een bevestigingssysteem (voor de verschillende P4 series en eentje voor AMD). Heb zelf een 775 bord en de koeler zit erop na veel gepiel, hele mobo los moeten maken om een "plaatje" erachter te stoppen voor de support. Helaas was het bevestigingsplaatje dat bovenop de mobo moest niet helemaal optimaal zodat niet alle gaatjes voorzien konden worden van een schroefje...net een millimetertje verschil, maar het zit nu stevig vast, net optijd klaar voor het kerstdiner dus straks even testen.
Het is trouwens de Zalman s7700 http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=4025
Het is trouwens de Zalman s7700 http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=4025