[Laptop] Alleen usb 1, hoe usb 2 zonder pcmcia sloten

Pagina: 1
Acties:

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik zit hier met een vraag van iemand waar ik geen oplossing voor kan vinden via google of de got search. Hij heeft een laptop zonder uitbreidingssloten (geen pcmcia). Hij wil echter graag een dvd brander aansluiten op zijn laptop. Nu zijn deze echter allemaal usb 2.0 en niet usb 1.0 compatibel i.v.m. de snelheid. Weet iemand of ik deze brander nu toch kan aansluiten op usb 1 (waarschijnlijk niet) of is er nog een apparaat beschikbaar die ik op de usb 1 kan aansluiten en die toch via usb 2.0 werkt (je ziet nu allemaal usb 2.0 hubs, echter als je die op usb 1.0 aansluit zul je waarschijnlijk nog geen dvd brander kunnen aansluiten omdat je de snelheid niet haalt). Weet iemand misschien een oplossing of wordt het gewoon tijd voor een andere pc of een fatsoenlijke laptop met pcmcia sloten?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Fatsoenlijke laptop idd. Of op hooguit 4x ofzo branden (als het om een normale cd gaat).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de snelheid er niet is kun je hem ook niet ergens vandaan halen. Het komt erop neer dat je dus geen USB2 kunt realiseren op die notebook, op geen mogelijke manier. Dus een pc of snellere notebook is de enige oplossing.

Je kunt evt nog wat via het netwerk doen, maar dan moet je natuurlijk wel een 2e computer hebben.

Verwijderd

Qua USB 1.1 zit je dan aan een maximum van 4x CDR write, 6x CDR read en DVD 0,7x write/rewrite/read (0,9x exclusief overhead).

Je kan natuurlijk ook de interne drive vervangen voor een writer, of gebruik maken van SCSI, LAN, FireWire, eSATA voor zover dat daar wel op zit (als er al geen USB2.0 of PCMCIA op zit dan zijn je kansen laag).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 17:11 ]

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 10:20

reaL_G

G

gebruik firewire,
normale cd haal je wel40x en dvd haal je 8x makkelijk
op een betere oude (highend) labtop moet dat er welopzitten!!!!

GiTS

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Doorgaans niet; gezien het feit dat z'n usb'tjes maar 1.1 zijn.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
De kans lijkt me klein dat die laptop dan uberhaupt snel genoeg is op de data aan te leveren, laat staan op USB, als die laptop niet eens PCMCIA heeft...
Ik zou graag in mijn kamer een bankautomaat zetten waar ik geld uit kan halen zonder dat het van mijn rekening afgaat....das vrees ik onmogelijk, net als DVD's branden met die laptop.

Je kan een image maken op die laptop (beeld branden), en dan dat beeld via netwerk overzetten op een andere PC, waar je dan met die image een DVD kan branden, je zal dus een andere PC nodig hebben.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De cd-speler van de laptop vervangen door een dvd-brander lijkt me (idd) het makkelijkst.
Pagina: 1