Toon posts:

[Livebox] in briged mode?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik loop nu al 3 dagen te zoeken, ik wil graag de livebox in briged mode zetten. Geen zin om iedere keer poorten te forwarden en al die onzin, heb mn eigen DHCP server in mn netwerkje dus als bridge doet ie meer dan genoeg (heb ook geen telefoon/wireless/bluetooth onzin nodig).

Wat heb ik al gedaan?
Ben begonnen bij de Wanadoo helpdesk, waar ik deze informatie kreeg:

Geachte heer Timmermans,

Als u de livebox instelt als bridge dan krijgt uw computer het WAN-IP adres en niet de livebox. Dit kan handig zijn als u gebruik maakt van p2p applicaties of poortmapping. Tevens biedt Wanadoo u bij deze handelingen geen ondersteuning.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Google + GoT afgezocht. Kreeg hier een topic met dezelfde vraag alleen die is nooit beantwoord.
Het grote wanadoo family topic hier doorgelezen, dit hielp me al een heel eind op weg.

Hoever ben ik al?
Ik ben erachter dat het NIET via de webinterface te veranderen is. Het moet wel via telnet te veranderen zijn. Ik heb al via telnet ingelogd (telnet://192.168.1.1 u:root / p:1234). Nou kwam ik daarin en volgens mij was het een of ander linux achtige command line. Na rond te neuzen in het grote wanadoo family topic ben ik tot de conclusie gekomen dat het gewoon een linux command line is (toch?).

Mijn probleem
Heb jaren lang ervaring met computers, maar heb NOG NOOIT met een linux command line gewerkt, ik ben hier dus 100% n00b in. Ik heb de lijst met commands ergens gezien, maar zelfs dat 'doesnt even ring a bell' (maw. snapte er vrij weinig van)
Ik wil graag mijn livebox gewoon als simple bridged modempie gebruiken, en geen moeilijke NAT/firewall onzin allemaal. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je hebt geen controle over de LiveBox instellingen voor de WAN/internet verbinding. Je zal dus een ander modem moeten aansluiten als je deze als bridge wilt gebruiken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat kan niet. Sla het grote ADSL Family topic er nog maar eens op na.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reply's. Maar waarom verteld Wanadoo mij dan dat het wel kan?

@ wilko2 Wat kan niet, Livebox als bridge? Of een anders modem ipv de Livebox? Het laatste schijnt ook enige problemen te geven namelijk.

Als ik bij telnet bridge intyp, ga ik van root @ home, naar root @ bridge (ik neem aan dat dat een soort directory is?) Maar waarvoor is die dan als ik de Livebox niet bridged kan instelle?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 17:02 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:42:
Bedankt voor jullie snelle reply's. Maar waarom verteld Wanadoo mij dan dat het wel kan?
Heb het nog niemand zien vertellen dat het wel kan uit ervaring. Dat Wanadoo het zegt, tja. Laat ze het dan ook uitleggen zou ik zeggen.
@ wilko2 Wat kan niet, Livebox als bridge? Of een anders modem ipv de Livebox? Het laatste schijnt ook enige problemen te geven namelijk.
Andere modems kan gewoon, instellingen zijn bekend. Alleen bij instabiliteit kan/moet je niet bij Wanadoo aankloppen natuurlijk.
Als ik bij telnet bridge intyp, ga ik van root @ home, naar root @ bridge (ik neem aan dat dat een soort directory is?) Maar waarvoor is die dan als ik de Livebox niet bridged kan instelle?
Is iets bij de WAN instellingen, alleen geen idee hoeveel en waar je dat kan instellen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op maandag 26 december 2005 @ 17:07:
[...]

Heb het nog niemand zien vertellen dat het wel kan uit ervaring. Dat Wanadoo het zegt, tja. Laat ze het dan ook uitleggen zou ik zeggen.
Ja dat vind ik ook, ik moet zeggen dat ik de helpdesk van wanadoo ZEER matig vind. Ik vroeg ze of poort 25 open stond ivm mail server, kreeg ik ook geen antwoord op omdat het buiten het boekje van de helpdesk gaat (ben er overigens wel al achter). Met deze vraag krijg ik ook al geen antwoord. Fijne 'help'desk.

Maar het is nog helemaal niemand gelukt dat ding in bridged mode te zetten? Dan kan ik er maar beter mee stoppen want dan gaat mij het al helemaal niet lukken haha. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Dat wordt een nieuw modem kopen dus. Enige aanbevelingen?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx alot, alleen staat er nergens bij of die dingen ook bridged zijn in te stellen, en das natuurlijk wel wat ik wil :P Maar dat moet ik zelf ook wel uit kunnen vogelen. Ik dank jullie beide voor alles!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 17:42 . Reden: Typo ]

Pagina: 1