Toon posts:

Asus GeForce 6800 windturbine?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb nu een maand of 2 ofzo al de Asus GeForce 6800. Nu ben ik er zeer tevreden over alleen dat kleine waaiertje wat erop zit maakt me toch zo'n ongelooflijke pokke herrie. Als ik dat waaiertje stil houdt is meteen me complete pc kast stil en hoor ik vrijwel alleen nog het ratelen van me hdd's.

Ik heb al eens gezocht naar een soort cool 'n quiet progje voor de plank maar ik kon nergens iets vinden. Iemand tips of wel weet waar een progje te krijgen is?

Of moet ik gewoon net als bij me vorige video kaart een met de hand instelbare weerstand tussen het snoertje schroeven. (nvidea fx 5200 waar een passieve koeling op zat maar daar heb ik een 6cm waaiertje zelf opgezet waar door het ding miraculeus genoeg veel betere programma's kon draaien dan dat het zou aankunnen waardoor alle 'computer experts' in mijn omgeving mij vierkant uitlachten dattie niet zou kunnen wat ik 's middags zelf toch echt speelde.)

Afijn. Back to the point. Is er een kans op genezing voor dit herrie monstertje? Of wordt het andere koeling erop bouwen dan wel koeling zachter laten draaien of marktplaats een advertentie erbij geven?

Alvast bedankt :)

Daftman

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik denk dat je beter ff wat geld kan uitgeven aan bijv een zalman vf-700 Cu (videokaart cooler), dan dat je gaat kloten met de fansnelheden. Daarmee loop je het risico dat je kaart overhit raakt. Die fan draait niet voor niets zo snel.

[ Voor 5% gewijzigd door dreester op 26-12-2005 16:37 ]

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Nah, je kan ook Speedfan proberen en het op temperature mode zetten. Ik heb toevallig ook een Asus 6800 en het maakt op 100% idd een pokke herrie.

Tijdens Windows kan je het gerust op 30% zetten en de temp is 50 granden dan.

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
Speedfan is een progje?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Speedfan is een programmatje ja, om fan-snelheden te meten en volgens mij kun je ze ook aanpassen.

Maar ik zou zelf een VF-700Cu aanraden, wat Digitizers zegt dus. Fan is gewoon een stuk groter en mede daardoor een stuk stiller, en het is een erg solide ding.

Mother, will they like this song?

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Of ik ben doof, of ik heb de beste asus koeler ter wereld, maar ik weet bijgod niet waarover jullie allemaal praten als je het hebt over het geluid van die koeler. Bij mij hoor je hem gewoonweg niet, en ja hij staat op 100% en komt niet warmer dan 54% :)

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

komt niet warmer dan 54%
knap hoor 54% van wat smeltwarmte van't metaal van de core zo'n 500 graden ofzo :D , maarja iedereen snap wel dat je graden bedoelt

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58
Ik heb ook de Asus Geforce 6800 en heb middels Smartdoctor de fan op 10% (is bijna onhoorbaar) lopen. Kaart wordt er nauwelijks warmer van dus ik vind het wel prima! Scheelt weer een Zalman aanschaffen en garantie verpesten :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Breepee leg eens iets meer over Smartdoctor uit en wat betreft die waaier op 100% is de videokaart bij mij enkel 41 graden...

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:15:
Breepee leg eens iets meer over Smartdoctor uit en wat betreft die waaier op 100% is de videokaart bij mij enkel 41 graden...
Ik kan je wel wat over dat programmatje vertellen, ik heb het zelf ook gebruikt voor mijn Asus V9999/td. Deze koeler maakt niet zo veel geluid bij mij (mss dat ik een ander model heb) maar in het programma zelf kun je de temperaturen aflezen en ook je fan snelheid lager zetten, probeer het zelf eens uit! Kijk eens of je hem op 25% kunt laten lopen zonder dat ie veel warmer wordt, dat is bij elk systeem nl. anders. Probeer gewoon verschillende dingen uit met dat programmatje raad ik je aan.

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 00:03
Had hetzelfde probleem met een aopen
heb er een artic nv silencer opgezet
heel simpel
fluisterstil
en nog 20 graden koeler ook
en spotgoedkoop

Ryuukami

Verwijderd

Topicstarter
Goden ik heb een fout gemaakt bij het starten van dit topic. Ik heb een NVIDEA GeForce 6800 en geen Asus waardoor smartdoctor niet werkt :''( iemand die een ander progje weet wat wel werkt?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zeg 1 ding: Arctic NV Silencer :z

Verwijderd

dit 'probleem' had ik ook met me 6800gt, heb Rivatuner gedownload en fanspeeds aangepast en is nu een stuk stiller ( www.guru3d.com/rivatuner )
Pagina: 1