• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
De Sony Cybershot DSC-S40; deze camera heb ik gister gekregen voor kerst!

Aan 't begin ging alles goed, maar op een gegeven moment, tijdens het focussen, op het moment dat ik een foto wilde maken, viel al het stroom van de camera af; het lcd schermpje ging uit en de powerlamp uit, (terwijl ik actief met de camera bezig was)..

daarna gelijk weer aangezet, en opnieuw gepoogd een foto te maken. Toen ik de foto had geschoten ging gelijk weer het scherm en de powerlamp uit, en was de camera opnieuw uit.

Sindsdien krijg ik hem niet meer aan. Hij poogt aan te gaan, het opstarttoontje begint, maar tijdens het opstarten en het inschakelen van de camera/lens uitklappen gaat de camera alweer uit/loopt deze vast/valt het stroom weg.

Een batterij probleem kan het echt niet zijn. De bijgeleverde batterijen heb ik nog geen uurtje gebruikt en het display'tje heeft me ook echt niks van uberhaupt - leegwordende batterijen aangegeven. De batterijen zouden vol zijn volgens de camera.

Heb ik gewoon pech? En is dit zo'n 1 uit de 100 productiefoutje? Of heb ik iets verkeerds gedaan/ is er iets wat ik zelf aan kan doen. Verder; kan ik beter terug naar de winkel gaan (gezien ik hem nog maar net heb) of naar Sony gelijk?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Een batterij probleem kan het echt niet zijn. De bijgeleverde batterijen heb ik nog geen uurtje gebruikt en het display'tje heeft me ook echt niks van uberhaupt - leegwordende batterijen aangegeven.
Stop er maar eerst nieuwe batterijen in, kijk dan weer verder. Als je dat nog niet gedaan hebt, hoef je ook geen nieuw topic te openen.

Alkalines hebben in Digicams nogal wel eens de neiging om er in 1x gauw mee te kappen.

Alors.

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
kan je dat laatste nog op de een of andere manier onderbouwen? (referentie oid..)

maar ik moet je toegeven.. misschien heb je gelijk

had al wel wat andere aa'tjes bij elkaar gevist.. maar uiteindelijk wat nieuwe batterijen gevonden waar de camera gewoon prima weer mee werkt!

dus misschien is het idd toch wel een batterij probleem.. alleen t zou wel raar zijn :?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nou, ga naar een willekeurige digicam(review) site toe, lees en huiver:

http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM
For the AA-equipped cameras, it's well established that standard alkaline batteries are almost completely worthless in most cases. (Although some recent models have admittedly gotten much more efficient in their battery usage.) Hopefully all my readers have been thoroughly indoctrinated in the need for high capacity NiMH rechargeable AA cells and a good charger. As we'll see though, there's quite a range of performance between brands and models of NiMH batteries. (And even more variation between chargers, but that's a subject for another review altogether.)
Op andere sites vind je dit soort opmerkingen wel in andere bewoordingen terug. Maar toch, ik snap niet zo goed hoe je in je paniek (ok dan ;) ) een topic kunt openen terwijl je nog geen andere batterijen erin hebt geprobeerd. :)

Alors.

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
hehe :)

thnx!

en tja.. what can i say O-) ik had wel wat batterij'tjes gecheckt,.. ghehe .. hmmz,..

maar echt intensief.. okay.. i confess :)

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
batterijen en digicams gaan niet samen
doe er minimaal nimh 2100 in en hij doet het een tijdje......
vooral met het schermpje aan vreten ze accu's
duracell batterijen werken bij mij 10 foto's en dan kappen ze er mee.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

je bedoelt Alkaline's en digicams gaan niet samen

Altijd NiMH batterijen gebruiken voor digicams, geen alkalines of NiCd

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Pagina: 1