Toon posts:

Virussen en spyware tegenhouden

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de volgende vraag:
Ik ga graag naar <!--sites zoals astalavista en de daar ondervallende--> cracksites. Ik weet dat die sites barstensvol virussen en spyware etc. zitten maar mijn probleem is dat die troep er bij mij altijd door komt, welke virusscanner of spywarecleaner ik ook gebruik. Ik heb de afgelopen maand al 4 keer moeten formatteren omdat er weer een bestandje tussenzat wat mn computer platlegde. Op het moment dat ik dit zit te typen heb ik weer een bestand dat er voor zorgt dat mn explorer niet opstart.
Nu zul je zeggen "ja gebruik dan ook een fatsoenlijke virusscanner". Maar ik heb er inmiddels al 4 op losgelaten en geen enkele houdt die bestanden ook tegen. De meeste virussen, trojans etc. worden inderdaad tegengehouden maar er glipt er altijd wel eentje tussendoor met als gevolg dat ik weer heel de midag kan gaan scannen of formatteren. Ik heb Norton systemworks 2004, 2005 en 2006 al gebruikt en ook Kapersky antivirus 1.53 gaf niet het gewenste resultaat. Kapersky is de enige virusscanner die alle virusssen tegenhield maar die maakte vervolgens weer mijn systeem zeer onstabiel met als gevolg dat mn cpu steeds spontaan opnieuw opstartte en dat ik soms zelfs niet eens voorbij mn BIOS kwam. Mijn vraag is nu dus welke programma's jullie daarvoor gebruiken en of deze programma's de virussen en al die andere troep ook daadwerkelijk tegenhouden. Ik baal er ok van dat ik om een goede spywarescan te kunnen doen drie verschilende programma's moet gebruiken. Ad-aware, spybot en als die niet werken Hijack this. Wanneer ad-ware aangeeft dat er geen spyware is gevonden worden er vervolgens nog 50 treats door spybot gevonden, dat is toch om gek van te worden??? 8)7
Ik wil dus aub wel eens weten hoe en waarmee ik al die troep nu eens het beste kan tegenhouden en kan opruimen.
En mochten jullie iemand kennen die die virussen etc. van achter zijn computer zit te maken geef hem dan maar een flinke draai om zn oren van mij :+
Ik kan er niet tegen dat sommige mensen het leuk vinden om de hele dag programma's te maken waardoor computers van andere thuisgebruikers zoals wij naar de kl*te gaan....

Ik zie trouwens net dat ik hem onder het verkeerde topic heb geplaatst, mijn excuses....

[ Voor 7% gewijzigd door moto-moi op 26-12-2005 16:17 ]

Verwijderd

Firefox nemen :) scheelt hoop gedoe

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 10:52
Of schakel op z'n minst al active-x uit. hoewel firefox een betere keuze is.

[ Voor 7% gewijzigd door Volvados op 26-12-2005 16:16 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Opera gebruiken en vooral niet klikken op alles wat los en vast zit werkt voor mij uitstekend. Ook op astalavista en gelinkte cracksites. Vaak kan je het resultaat ook te zien krijgen door alle pr0n popups en dergelijke gelijk weg- inplaats van aan te klikken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:12:

Nu zul je zeggen "ja gebruik dan ook een fatsoenlijke virusscanner". Maar ik heb er inmiddels al 4 op losgelaten en geen enkele houdt die bestanden ook tegen.
Een virusscanner is pas de tweede stap. De eerste is zorgen dat je het risico zo klein mogelijk maakt dat je rommel op je computer binnenlaat.
Ik wil dus aub wel eens weten hoe en waarmee ik al die troep nu eens het beste kan tegenhouden en kan opruimen.
Niet meer bestanden downloaden van wazige sites als je niet de kennis of het inzicht hebt om de risico's in te schatten. Sorry, maar jij bent exact het type gebruiker waar die virussen op gericht zijn. Misschien moet je eens beginnen met niet meer altijd als Administrator ingelogd te zijn, maar wél als gebruiker zonder teveel rechten. Surf niet met rechten die je niet nodig hebt als je alleen iets wil downloaden of op virussen wil scannen.
En mochten jullie iemand kennen die die virussen etc. van achter zijn computer zit te maken geef hem dan maar een flinke draai om zn oren van mij :+
Ik kan er niet tegen dat sommige mensen het leuk vinden om de hele dag programma's te maken waardoor computers van andere thuisgebruikers zoals wij naar de kl*te gaan....
Ik kan er ook niet goed tegen dat er mensen zijn die het doen, maar ik vind het wel machtig interessant allemaal. Die virussen vertellen ons zo vreselijk veel over de gemiddelde computergebruiker ;)

Verwijderd

Probeer HitmanPro

Maargoed, je zit inderdaad op het verkeerde forum, GoT handelt enkel legale zaken af en wij zijn dus niet voor hulp bij warez vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.