[160gb Maxtor] Bestanden verdwenen en failure

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo, Ik heb 8 maanden een Maxtor 160 GB (Speedfan zegt: 6Y160P0 (163,9GB)) en het geeft een failure met tekst: 'deaba030' heeft iemand deze melding eerder gehad? Ik heb Powermax gedraait en het daaruit gevist. Nu mijn probleem; sommige data die erop stond is verdwenen, 60 GB aan data is weg!
Ik kan ook niet als ik wil een dir met een andere dir erin kopieren naar een andere schijf.
Dan krijg ik de melding dat het bronbestand niet kan worden gelezen terwijl als ik de bestanden zonder dirs kopier, dan werkt het wel.
Deze melding kwam ik ook tegen: Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.pack/got/fout.PNG

Dit is volgens mij dat de file corrupt is, kan ik hier niks meer mee?
Weet iemand misschien een gratis/of shareware programma om de andere 60GB's terug te halen?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 26-12-2005 20:58 . Reden: (Volgens mij klopt het verhaal nu wel...) ]

Goedkoop bellen via VoIP

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

bekijk de faq eens van dit subtopic ;) daarin staat data recovery

For we are many

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Wel toevallig. Exact dezelfde schijf heeft bij mij hetzelfde probleem. Ik wil vandaag een nieuwe schijf gaan halen, maar ik heb al 2 defecte IBM's liggen en vorige week ook al een Maxtor opgestuurd voor RMA. Voor mij dus geen Hitachi (IBM) of Maxtor meer. Welk merk zal ik nu nemen?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 10:48

Barrycade

Through the...

Technattic schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:19:
Wel toevallig. Exact dezelfde schijf heeft bij mij hetzelfde probleem. Ik wil vandaag een nieuwe schijf gaan halen, maar ik heb al 2 defecte IBM's liggen en vorige week ook al een Maxtor opgestuurd voor RMA. Voor mij dus geen Hitachi (IBM) of Maxtor meer. Welk merk zal ik nu nemen?
Eens kijken of je niet een "intern" probleem hebt. Als deze allemaal uit 1 pc komen zou ik daar eerst eens naar gaan kijken.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik moet hem van de winkel RMA'en en dat duurt als ik het zelf verzorg 4 weken en als de winkel het verzorgt 6 weken. (Belachelijk lang vind ik) Wat gebeurt er dan? Ik heb gelezen dan je dan een schijf die al een keer gerepareert was teruggestuurd krijgt en dat je het daar voortaan mee moet doen? Of is dit niet zo :/?

(edit) Ik ben nu een error scan aan het draaien met HD Tune, hij heeft al 3 rode (foute) blokjes. :|
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24889548#24889548

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 27-12-2005 21:32 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Vreemd,

Ik weet niet wat jullie doen, maar ik heb zelf nu een schijf of 10-12 gehad van verschillende merken en er is er nog nooit eentje overleden.. Maar ik hang er dan ook altijd een fan voor.

Is 47 graden wel binnen de specs ? of net daarbuiten?

Advies: hang er een fan voor & probeer het eens in een ander mobo / controller (had ooit een keer een promise controller die op een overclockt systeem wel formatteerde, maar later fouten ging ontwikkelen - bleek uiteindelijk aan de firmware te liggen).

groet,

Verwijderd

Jeroen,

Welk type schijf was dat precies (die IBM's / Hitachi) en hoe oud zijn ze?

groet,

P.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb 2 schijven boven elkaar hangen. Normaal worden ze gemiddeld 50 graden en bij het stressen kan het oplopen tot 60 graden.

WD 250 gb: OS HD, stressed continu. 2 jaar oud, werkt perfect :*)
Maxtor 160gb: backup drive, wordt heel af en toe gebruikt... Fout van Maxtor? Zo vaak gebuik ik hem niet... :'(

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1