[XP] Na aanmelden lijkt systeem te freezen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:10
Als ik mijn computer op start kom ik redelijk snel terecht op de desktop. Alleen dan kan ik nog niets. Startmenu opent bijv. niet en het openen van Deze Computer resulteerd in een zandlopertje. Het duurd dan echt 3 minuten voordat de pc pas reageert.

Als ik in die tijd taakbeheer open (via Ctrl + Alt + Del) zie bijna geen usernames staan achter de processen, kan dit ermee te maken hebben?
Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/4968/naamloos2me.th.png

Ik heb al enkele dingen geprobeerd:
- Met BootVis trace + optimize
- Virusscanner gedeinstalleerd
- Setpoint van keyboard + mouse eruit gemikt
- Nero Scout eruit gemikt

Verwijderd

Dit lijkt te verwijzen naar een probleem met het workstation Service. Als je in je Services kijkt zodra je de PC opstart (rechtermuis "mijn computer" --> beheren) zie je dat de workstation service lang op starting blijft staan.
Om de opstart tijd te verkorte kun je deze uitschakelen, maar bepaalde Services welke hiervan afhankelijk zijn zullen niet starten. (b.v. Windows updates wordt daardoor uitgeschakeld).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zie je wel de gebruikersnamen als je dat vinkje "processen van alle gebruikers weergeven" aan zet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• PaulZ
  • Laatst online: 21-05-2024
Bij mij duurt dat ook lang. Ik moet altijd wachten tot het het diskettestation gaat ratelen voordat het echt lekker gaat lopen. Pas dan heb ik namelijk het netwerkverbindingsicoontje, dus het lijkt alsof mijn PC daarop staat te wachten.
Ik heb nooit haast, dus ik vind het niet storend.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Spixo
PaulZ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:07:
Bij mij duurt dat ook lang. Ik moet altijd wachten tot het het diskettestation gaat ratelen voordat het echt lekker gaat lopen. Pas dan heb ik namelijk het netwerkverbindingsicoontje, dus het lijkt alsof mijn PC daarop staat te wachten.
Ik heb nooit haast, dus ik vind het niet storend.
Inderdaad, bij mij ratelt ook opeens het diskettestation, en daarna is alles soepel :/

Verwijderd

khalmnpr.exe < wat is dat voor programma

verder lijkt het me een goed idee om:

1) login als een andere gebruiker en ga kijken of het dan wel snel is
2) Kijken welke programma's er starten zodra jij inlogt.
3) /windows/prefetch leeg te gooien
4) Defragmenteren < kan wonderen doen als je een grote partitite hebt voor windows die nogal gefragmenteerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 11:18 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:17:
Logitech Bluetooth muis

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Al gedacht aan de DHCP server op je PC? Staat die te wachten op een andere pc in het netwerk?
Zet hem maar eens uit, dan werkt ie veel sneller.
Als je netwerk hebt kun je dan beter static ip gebruiken.

• Spixo
sanfranjake schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:03:
Zie je wel de gebruikersnamen als je dat vinkje "processen van alle gebruikers weergeven" aan zet?
Nee
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:17:

verder lijkt het me een goed idee om:

1) login als een andere gebruiker en ga kijken of het dan wel snel is
2) Kijken welke programma's er starten zodra jij inlogt.
3) /windows/prefetch leeg te gooien
4) Defragmenteren < kan wonderen doen als je een grote partitite hebt voor windows die nogal gefragmenteerd is.
De 4 stappen gedaan, geen van alle heeft echter geholpen.

• PaulZ
Heb je de optie van paxpex al geprobeerd? Volgens mij heeft het gewoon met de verbinding te maken...

• Spixo
PaulZ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:47:
Heb je de optie van paxpex al geprobeerd? Volgens mij heeft het gewoon met de verbinding te maken...
Ik heb beide netwerkkaarten uitgeschakeld in apparaatbeheer, het probleem blijft echter nog steeds.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:54:
Dit lijkt te verwijzen naar een probleem met het workstation Service. Als je in je Services kijkt zodra je de PC opstart (rechtermuis "mijn computer" --> beheren) zie je dat de workstation service lang op starting blijft staan.
Om de opstart tijd te verkorte kun je deze uitschakelen, maar bepaalde Services welke hiervan afhankelijk zijn zullen niet starten. (b.v. Windows updates wordt daardoor uitgeschakeld).
Done, ook de Computer Browser service uitgeschakeld..

• PaulZ
Ik ga vanavond ook even klooien met m'n PC. Je hoort nog...

[Edit 21:14]
Geen noemenswaardige tijdwinsten geboekt hier.... :P

[ Voor 40% gewijzigd door PaulZ op 28-12-2005 21:14 ]

Verwijderd

Staat er ook iets intressants in je event log ?
Pagina: 1