Mail syncen

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Als ik een e-mail weggooi en de prullebak leeg dan staat de mail nog op de server (gmail,wanadoo).
Dit heb ik al een hele tijd geleden opgemerkt maar kijk er nu pas naar.
In de setting kan ik bij accounts > advanced een box aanvinken genaamd "Remove copy from server after retrieving a message: " en dan kan ik kiezen uit:
- Right away
- After one day
- After one week
- After one month
- When moved from Inbox

Wat ik wil is dat als ik in Mail een e-mail bericht verwijderd deze ook wordt verwijderd op de server. Simple as that. Iets wat ik standaard vind. Van de bovenstaande opties zou ik neigen naar optie 5 "When moved from Inbox" maar als ik een test berichtje naar mezelf stuur en ik verwijder 'm dan staat het nog steeds op de mail server.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je gebruikt dus Mail.app om je e-mail van een POP3 server te downloaden, maar laat vervolgens de e-mail daar staan en je wil dat alleen de mail die je in Mail.app weggooit ook van de mailserver gegooid wordt? Volgens mij kan Mail.app dat niet :)

Op zich is dat trouwens ook niet echt hoe je met POP3 accounts om hoort te gaan. Als je je mail graag op de server wil laten staan, gebruik dan IMAP ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gekeken naar wat imap nou eigenlijk is 8)7 8)7 8)7 Stupid me 8)7

Thanks voor de tip :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Het is alleen jammer dat GMail (nog) geen IMAP ondersteund.
Volgens mij is het bij GMail helemaal niet mogelijk om via POP3 je berichten te verwijderen, aangezien GMail standaard al je berichten archiveert wanneer ze opgehaald worden via POP3. Dit moet dus echt vanuit de web interface gebeuren als ik het goed heb.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't idee van GMail is dan ook dat je nooit e-mail hoeft te deleten :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
CyBeR schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 06:38:
't idee van GMail is dan ook dat je nooit e-mail hoeft te deleten :P
Ja, lijkt me leuk! Een archive van 10.000 spam mailtjes :p

Liege, liege, liegebeest!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Gmail ondersteunt nog geen IMAP (waarom niet is mij helaas ook een raadsel) en gmail is ook geen standaard pop3 box. Je kan pop3 gebruiken om een kopie van je gmail inbox te retrieven, maar je client is niet de feitelijke Mail User Agent. Dat is de gmail webpage nog steeds.

Wat je download is een kopie van je gmail inbox, en wordt als zodanig ook bij gmail bijgehouden.
cailin_coilleach schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 08:51:
[...]

Ja, lijkt me leuk! Een archive van 10.000 spam mailtjes :p
naar mijn mening heeft gmail een erg goede spam filter, en spam wordt na 30 dagen verwijderd.

[ Voor 28% gewijzigd door JackBol op 27-12-2005 14:32 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1