Probleem: vond dat mijn harde schijf weer eens opgeschoond moest worden, en heb deze daarom maar weer eens geformateerd. Bij het installeren van mijn legale XP prof-versie krijg ik echter de melding dat mijn schijf geen partitie heeft die compatibel is, zodat er geen bestanden naar toegeschreven kunnen worden. Op zoek gegaan op tweakers (hier bijvoorbeeld), maar ook dat werkte niet. Ik heb een Maxtor 6L200P0 van 200 gig, waar dus eerder wel XP op gedraaid heeft. Op deze schijf heb ik 3 partities die allemaal het NTFS-formaat hebben. Wat nu?
als alles er af mag op de partitie waar je Wxp op wilt installeren dan verwijder je de partitie toch eerst
Daarna maak je een nieuwe partitie aan
Formateren
En zet je daar Wxp op
Daarna maak je een nieuwe partitie aan
Formateren
En zet je daar Wxp op
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Dank voor uw reacties! Heb echter beide suggesties al gedaan: alles is geformateerd, maar krijg nog altijd de melding dat mijn partitie niet compatibel is... Andere suggesties?
partities weggooien is wat anders dan formatteren. Gooi alle partities eraf en probeer dan de windows setup, die kan dan voor je een nieuwe partitie aanmaken.
[ Voor 53% gewijzigd door GambitRS op 26-12-2005 14:58 ]
Ik had dit toevallig eergister.... had te maken met driver voor de SATA RAID controller. Ik had eerst een 'normale' versie van de driver (gaat om een 3Ware 8000-2LP SATA controller) waarbij ik hetzelfde kreeg als jou. Toen de 'in-engineering phase' drivers gedownload en die werken tot nu toe perfect... misschien moet je ook drivers / nieuwere drivers laden?
Ik heb de desbetreffende partitie eerst weggegooid, vervolgens aangemaakt, vervolgens geformateerd en ook nog eens de mbr er overheen gegooid. Het bestandssysteem wordt dan wel als NTFS herkend, maar nog steeds krijg ik de melding dat mijn partitie niet compatibel is.
Ik zal de drivers van de SATA eens proberen te installeren. Nog mogelijke andere oplossingen?
Ik zal de drivers van de SATA eens proberen te installeren. Nog mogelijke andere oplossingen?
Hmmmm... zit nog eens te kijken en mijn 2 harde schijven zitten gewoon aangesloten op een IDE-poort. Volgens mij kan het dus niets te maken hebben met die SATA RAID-controller... Toch?
Is het een SATA schijf? Heb je Windows XP SP0 (zonder service packs al dan niet zelf geslimstreamt)?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
hoeft niet de SATA raid controller te zijn, kan wel raidcontroller zijn
welk mobo heb je
heb je de winxp setup partitioning al gebruikt of heb je daar fdisk voor gebruikt
verwijder je partitie nog eens, start de windows setup nog eens en kijk of je de niet gepartitioneerde ruimte kan gebruiken voor de installatie
welk mobo heb je
heb je de winxp setup partitioning al gebruikt of heb je daar fdisk voor gebruikt
verwijder je partitie nog eens, start de windows setup nog eens en kijk of je de niet gepartitioneerde ruimte kan gebruiken voor de installatie
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Hee das grappig, had ik van de week ook.
Volgens mij komt het doordat je partitie waarop je XP gaat zetten niet primary is, teminste, dat zei partition magic tegen mij toen ik op een andere disk in dat systeem XP had gezet. Toen ik die partitie primary en active had gemaakt, kon ik hem wel erop zetten
Volgens mij komt het doordat je partitie waarop je XP gaat zetten niet primary is, teminste, dat zei partition magic tegen mij toen ik op een andere disk in dat systeem XP had gezet. Toen ik die partitie primary en active had gemaakt, kon ik hem wel erop zetten
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Houd je rekening er mee dat een "GA" release van XP niet met schijven overweg kan groter dan 137gb? (zie hierover de FAQ) - kans is dus groot dat dit de reden van het probleem is
Juist, meneer de Elevator! Dat is 'm... Ben nu bezig mijn andere schijf primair en active te maken! Houd jullie op de hoogte!
Hij werkt! Heb Windows nu eindelijk geinstalleerd op een andere, kleinere schijf. Dit lukte niet bij mijn eigen moederbord, maar toen ik mijn harde schijf bij iemand anders aansloot kreeg ik Windows gelijk geinstalleerd.... Vreemd, maar ja: het werkt weer!
Je kan beter even een nieuwe Windows cd bakken met SP2 erin. Dan herkent Windows wel gewoon je 200GB disk bij de installatie.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:11:
Hij werkt! Heb Windows nu eindelijk geinstalleerd op een andere, kleinere schijf. Dit lukte niet bij mijn eigen moederbord, maar toen ik mijn harde schijf bij iemand anders aansloot kreeg ik Windows gelijk geinstalleerd.... Vreemd, maar ja: het werkt weer!
Zie ook de tutorial:
[rml][ HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen[/rml]
Pagina: 1