Karaokes maken van bekende nummers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Bestaat er een programma om bijvoorbeeld bij een bekend nummer de stem weg te halen zodat je alleen de muziek over houdt?

Het liefst dat je dat kunt doen met bijvoorbeeld mp3 of Wave niet met midi's

Hij moet niet te duur zijn ;) maximaal 100 euro

Ik heb hem nodig wegens een zangtalent 8)7 in de famillie die graag wil oefenen op nummers waar geen karaoke versies van zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Je hebt best wel veel van dit soort dingen, zoek eens op Voice Removers op google, maar werken hmmm.... Er zijn best wel sites waar je de karaoke versie of instrumentale versie van nummers kan kopen, misschien itunes oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Volgens mij is de algemene (simpele) procedure als volgt: instrumenten zitten vaak links of rechts in een stereo nummer, terwijl de (hoofdzang)stem meestal in het midden zit. Trek dus links en rechts van elkaar af, en je moet een redelijk instrumentaal klinkend (mono) nummer overhouden.

Helaas werkt dit dus niet altijd goed (ik heb 't zelf een keer geprobeerd en het haalde niet veel uit) maar misschien dat er inderdaad betere manieren zijn zoals op typische stem-frequenties te filteren. Denk wel dat je dan al snel ook tonen van instrumenten weg zult filteren, maar je kunt het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115273

kijk eens op http://www.dartpro.com/ naar dart karaoke studio, is een demo van te doenloaden die 30 dagen werkt.

Verder om stemmen uit een nr te halen wordt kanaal 1 opgeteld bij het omgekeerde kanaal 2 waardoor je een stemloos mono nummer overhoud. (Zelf te proberen met een editor, haal dan de bass uit 1 van de kanalen om behoud van laag te houden) daardoor gaat het niet werken met mp3 en andere lossy formaten omdat je dan alleen maar gepiep en andere rare dingen er uit krijgt,