[Canon 350D] Stof in beeld zoeker

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb stof in het beeld op de zoeker.

Ik heb visibledust kwastjes, daar zit een sensorbrush bij en nog een ander klein kwastje, die lijkt me handig om dus de spiegels te reinigen, ander doel kon ik niet bedenken.

Nu heb ik dus de spiegels schoongepoetst en geprobeerd bovenin het focusglas iets te poetsen maar dit heeft niet geholpen het stof blijft zitten. Ook perslucht heeft geen effect.

Kan iemand me advies geven hoe te reinigen??

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk zit er troep aan de andere kant van je matglas. Zul je toch het matglas eruit moeten halen en los schoonmaken. Of er gewoon mee leren leven natuurlijk ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
koraks schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:37:
Waarschijnlijk zit er troep aan de andere kant van je matglas. Zul je toch het matglas eruit moeten halen en los schoonmaken. Of er gewoon mee leren leven natuurlijk ;)
Is dat iets wat je als gewoon normaal mens moet kunnen doen?

Ik neem toch aan dat ik mijn cam zonder allerlij stof in de zoeker moet kunnen gebruiken?

Zelfs de AE-1 uit de 70's van mijn pa heeft geen stof.

Heb net nog een keer goed met de blower geblazen, maar het word alleen maar erger :'(

PS op dat matglas zit toch ook de focusindicatie? Die gaat natuurdlijk kapot als je die aanraakt toch?

Ik kan we zien dat er een matglashouder in zit die je vast op een of andere manier kunt losmaken, maar dit durf ik niet zomaar te doen...

[ Voor 28% gewijzigd door Fairy op 26-12-2005 13:44 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Fairy schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:39:
[...]

Is dat iets wat je als gewoon normaal mens moet kunnen doen?
Het schijnt van wel, maar ik heb zelf nog nooit uit een 350D een matglas gehaald. Ik heb echter van een aantal mensen op DPZ begrepen dat het niet zo'n heksentoer is.
Ik neem toch aan dat ik mijn cam zonder allerlij stof in de zoeker moet kunnen gebruiken?

Zelfs de AE-1 uit de 70's van mijn pa heeft geen stof.
Tsja, dat is een beetje een kwestie van geluk hebben, geloof ik. Ik heb een Mamiya ZM (1983 ofzo) waar behoorlijk wat stof in zit, maar mijn 20D die ik veel en veel meer gebruik, heeft er nauwelijks last van. De omgeving waarin je de camera gebruikt en lenzen verwisselt is natuurlijk sterk van invloed hierop. Maar uiteindelijk vrees ik dat het onvermijdelijk is dat er op den duur stof op je matglas terecht komt. Het is IMHO geen onoverkomelijk probleem, maar ik kan me voorstellen dat je je eraan stoort.
Heb net nog een keer goed met de blower geblazen, maar het word alleen maar erger :'(
Dat had ik je zo kunnen vertellen ;) In de body zal een hele hoop stof zitten en als je erin gaat blazen, dwarrelt dat nog eens lekker rond waardoor er nóg meer op je matglas belandt.
PS op dat matglas zit toch ook de focusindicatie? Die gaat natuurdlijk kapot als je die aanraakt toch?
Nee hoor, als je voorzichtig schoonmaakt, hoef je niet bang te zijn dat ze verdwijnen. Als je gaat boenen met een schuursponsje natuurlijk wel, maar je snapt zelf wel dat dat niet de bedoeling is ;)
Ik kan we zien dat er een matglashouder in zit die je vast op een of andere manier kunt losmaken, maar dit durf ik niet zomaar te doen...
Mijn zegen heb je, zoals gezegd hebben meerdere mensen dit gedaan zonder specifieke kennis van camerareparaties. Maar ik kan je verder geen praktische tips geven, helaas.

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 23:47
Ik heb linksboven in mijn zoeker ook een stofje/vlek oid. Op de foto's zie je het gelukkig niet terug, volgens mij zit het op de spiegel maar echt zichtbaar is het niet, blazen hielp helaas niet.
De cam heb ik nog maar 2,5 maand in bezit, maar om nu terug te gaan naar *kuch*kuch* dixons en vervolgens (waarschijnlijk) de cam weken kwijt te zijn is mij niet waard. Ik probeer er maar mee te leven ,je ziet het eigenlijk alleen op lichte achtergronden.
Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar een mogelijke oplossing.

Slache!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik heb hier pdf-je van iemand die matglazen verkoopt voor oa de 350D. Er staat in hoe het matglas te verwijderen en zo de zoeker te onstoffen
https://mywebspace.wisc.edu/haodafu/web/ChangeScreen.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door vladje op 27-12-2005 20:53 ]

BLU3_VV

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
-ChRiZz- schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:41:
Ik heb linksboven in mijn zoeker ook een stofje/vlek oid. Op de foto's zie je het gelukkig niet terug, volgens mij zit het op de spiegel maar echt zichtbaar is het niet, blazen hielp helaas niet.
De cam heb ik nog maar 2,5 maand in bezit, maar om nu terug te gaan naar *kuch*kuch* dixons en vervolgens (waarschijnlijk) de cam weken kwijt te zijn is mij niet waard. Ik probeer er maar mee te leven ,je ziet het eigenlijk alleen op lichte achtergronden.
Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar een mogelijke oplossing.
Er is niks mis met Dixons hoor. Die nemen hem aan en sturen de camera ook gewoon op naar ETB in Roosendaal (Canons service center). Dat ETB nogal traag is, daar kan Dixons helaas weinig aan doen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Titelfixje: "CN 350D" -> "Canon 350D".

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1