Toon posts:

Upgrade van m'n pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje,
Ik wil mijn pc gaan upgraden en ik vraag me af of ik de juiste keuze maak door het volgende te gaan aanschaffen:

- Processor: Athlon 64 939 3500+ 2200 Mhz BOX Venice
- Videokaart: Asus EN7800GT/2hdtv PCI-e 256Mb
- Moederbord: Asus A8N-E
- Geheugen: 2x 512Mb 3200 400 (heb ik nog in mn ''oude'' systeem zitten.
- Geluidskaart: Audigy 4 (om m'n cpu een beetje te ontlasten).

Mijn ''oude'' systeem is:

- Processor: AMD Athlon XP 2800+
- Videokaart: Aeolus FX5900XT 128Mb
- Moederbord: Asus A7v600

Ik ben een fanatieke gamer, speel BF2 en BF2 Special Forces, Cod2, F.E.A.R. e.d. dus vandaar dat ik m'n systeem wil gaan upgraden, met de specs die ik nu heb moet ik alles op low spelen.
Het moet ook wel enigzins betaalbaar blijven (zo'n € 600).
Ik twijfel over de videokaart, misschien kan ik beter de x1800 nemen?
En over de keuze van m'n moederbord, misschien beter een SLI?
De processor weet ik wel zeker, maar dit is meer kosten gebonden, deze is nl nog enigzins betaalbaar.
Als scherm heb ik de Samsung Syncmaster 930BF 19'' 4ms in gedachten?

Hoop dat iemand me een beetje advies kan geven, hoop ook dat ik dit Topic hier goed heb geplaatst, ben nieuw namelijk op dit forum...
Alvast bedankt! :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Voor de videokaart kan je het best even benchmarks opzoeken tussen de 2 kaarten. Als je hebt besloten welke kaart je neemt kan je daarna ook besluiten welk mobo. Dus 7800gt is het wel handig als je een sli bord neemt enz. Verder wat voor hd`s zet je er in? Het ziet er allemaal goed uit verder! Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een kleine (40Gb) Raptor schijf neem als opstartschijf en m'n opslag schijf (WD 160Gb) laat zoals t is nu.
Ga even die benchmarks vergelijken van de 7800gt en de x1800...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De X1800XT is beter dan de 7800GT geloof ik. Maar de 7800GT is goedkoper. Als je het betaalbaar wilt houden kun je beter voor de 7800GT gaan, die doet het ook prima.

Verwijderd

Ik denk dat als je alleen je videokaart upgrade je zeker wel weer een tijdje vooruit kan.
Je systeem is op zich snel genoeg en het is eigenlijk zonde om die nu al te vervangen.
Ik heb een vergelijkbaar systeem en heb net ipv een Geforce 4 4600Ti een
XFX 6600GT aangeschaft voor €150.
Al mijn spellen waaronder Quake 4 lopen nu weer als een zonnetje met alles op hoog.
Ik kan zeker weer een jaartje gamen zonder problemen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

With stupid....

Die CPU doet het nog wel een tijdje en de nieuwste games draaien alleen om de GPU.. dus met alleen een nieuwe GPU kan je veel langer vooruit. En het geld dat je bespaard aan de CPU+mobo kan je dan bv aan de duurdere X1800 geven... of een 7800/512 kaartje.....

Verwijderd

Topicstarter
mmmm...dit zet me wel ff aan t denken....
Alleen blijft t natuurlijk wel zo dat als ik nu veel geld uitgeef aan een agp videokaart, ik strax (over een jaartje) alsnog veel moet spenderen als ik wil upgraden naar pci en 64bit, dan is die agp kaart overbodig natuurlijk.
Vandaar dat ik die upgrade nu eigenlijk meteen al wou doen.
Of is t performance verschil zo klein tussen 64bit en XP processors?

Verwijderd

begin volgend jaar zou toch die nieuwe amd socket uitkomen (correct me if i'm wrong :) ) , misschien kun je daar beter even op wachten.

Verwijderd

Heb net FEAR nog even geprobeerd en die liep niet echt lekker soepel op mijn systeem met alles op medium.
Quake 4 loopt echter als een zonnetje.
Als je dus echt zware shit ,zoals FEAR, wilt gaan draaien zul je toch wel flink moeten gaan upgraden.
Pagina: 1