[huge powermod] mag ik vragen waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 12:39
OK, toegegeven, mijn post is zeker geen hoogstaand stukje verfijnde humor, maar om dat in één keer van +3 naar 0 te modden, lijkt me een typisch geval van "kijk mij eens macht hebben" ?
Wie vond dat ik maar eens moest ophouden met dit soort postings?

[ Voor 6% gewijzigd door 0siris op 26-12-2005 12:36 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem grappig... dat s nu pure LOL zonder iets of iemand iets aan te doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:38:
Ik vind hem grappig... dat s nu pure LOL zonder iets of iemand iets aan te doen !
Ja ik vond het ook tamelijk onschuldig, maar ik lig tegenwoordig wel vaker in de clinch met een enkeling aan de andere kant van de t.net tafel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0siris schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:40:
[...]

Ja ik vond het ook tamelijk onschuldig, maar ik lig tegenwoordig wel vaker in de clinch met een enkeling aan de andere kant van de t.net tafel :X
Ik stoor me daar niet aan. Ik denk altijd maar zo: Ze zullen wel een slechte dag hebben ofzo ;)

Kijk, je moet ook wel mod willen zij hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, sommige mensen nemen de frontpage wèl serieus, en die worden soms behoorlijk moe van die "grappige" reacties.

Als je niet wilt dat die omlaag gemod worden, moet je ze maar gewoon niet posten. En je moet die moderaties niet zo persoonlijk nemen. Het lijkt nu wel alsof je het erom doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TymTym, TamTam, TomTom, TemTem, TimTim - van alle variaties vond ik de TumTum idd nog de meest leuke - de TamTam om niks was imo een open deur en deze vond ik wel goed gevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij is tamelijk onschuldig, maar wat voegt het toe aan dit nieuws van tomtom en tamtam?

Ofwel, even voor de duidelijkheid: waarom denk je dat deze geen 0 moet zijn maar een +3 (of wat vind jij dan redelijk)?

Over dat machtsgeile van een PM: ik ken jou niet, jij bent een onbeduidende user en je boeit mij niet, waarom zou ik je dan een trap naar beneden geven?
Uiteraard is iedere user een gewaardeerde aanvulling hier, op de FP enz. Er is niet zoiets als onbeduidend maar ik zet bovenstaande zin alleen neer om aan te geven dat een PM tussen 100k posters geen scheiding kan aanbrengen tussen vriendjes en niet-vriendjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:44:
En je moet die moderaties niet zo persoonlijk nemen. Het lijkt nu wel alsof je het erom doet.
Moderaties neem ik nooit serieus, maar een powermod van deze aard wel degelijk.
[message=24881812,noline]Ecteinascidin schreef :
Hij is tamelijk onschuldig, maar wat voegt het toe aan dit nieuws van tomtom en tamtam?
Hoe kan een grappige post ooit iets toevoegen aan een stuk nieuws? Wat dat betreft staat grappig en informatief nou eenmaal nooit op één lijn. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Ofwel, even voor de duidelijkheid: waarom denk je dat deze geen 0 moet zijn maar een +3 (of wat vind jij dan redelijk)?
Gezien het feit dat een boel mensen dit wél grappig vinden, zou het m.i. niet meer dan normaal zijn om dit naar het niveau te tillen waar de standaard gebruikers hun instelling op hebben staan (+1 dus). En voor alle mensen die het triviaal vinden dat ik hier om ga zitten zeuren op 2e kerstdag wil ik graag de woorden van Ecteinascidin aanhalen:
ik ken jou niet, jij bent een onbeduidende user en je boeit mij niet.
;)

[ Voor 63% gewijzigd door 0siris op 26-12-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

botoo

💀 too old to die young

0siris schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:36:
OK, toegegeven, mijn post is zeker geen hoogstaand stukje verfijnde humor, maar om dat in één keer van +3 naar 0 te modden, lijkt me een typisch geval van "kijk mij eens macht hebben" ?
Wie vond dat ik maar eens moest ophouden met dit soort postings?
* botoo meld zich *
Deze 'kijk mij eens macht hebben' powermod vond dat je 'maar eens moest ophouden met dit soort postings' :? Grapjes op de FP moeten idd wel eens kunnen, maar je moet niet uit het oog verliezen dat de FP niet bedoeld is om gezellig keuvelend grapjes te maken, het is geen chatbox. De FP is overwegend bedoeld om serieuze reacties te plaatsen en daar horen grapjes doorgaans niet bij. Als je het dan toch nodig vind om grappige opmerkingen te plaatsen dan loop je het risico dat naar beneden gemod worden. ('in één keer', had je het liever in etappes gezien dan?).

Voor de duidelijkheid, 'leuke' opmerkingen doorbreken irl vaak een serieus gesprek onnuttig, hetzelfde zie je in FP draadjes, één grapjas roept reacties op van een heleboel andere grapjassen waarmee de interessante reacties/discussies soms ondergesneeuwd raken, en dat is niet wat we willen op de FP.
Zie ook reactie van Cheatah ^^^

Overigens vind ik het nogal goedkoop om in je reactie te beginnen over 'machtsgeil' en 'wie vond dat . . .'
ik lig tegenwoordig wel vaker in de clinch met een enkeling aan de andere kant van de t.net tafel
Ik ben me van geen kwaad bewust, dus als je die clinchpartij niet met mij hebt (anders hoor ik dat graag) dan zal het meer dan een enkeling zijn aan de 'andere kant' van de tafel. Ook vind ik het niet bepaald een 'andere kant', crew is er juist _voor_ de users en zit er niet om die users te pesten . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

0siris schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:47:
En voor alle mensen die het triviaal vinden dat ik hier om ga zitten zeuren op 2e kerstdag wil ik graag de woorden van Ecteinascidin aanhalen:
[...]
;)
Hierop wil ik alleen reageren met de toevoeging dat zeuren hierzo vrijwel niet voorkomt. Ze zijn er wel, mensen die topics op TMF zeuern noemen maar dat is wat anders dan deze vastselling. IMO zeur je, ook met dit topic niet.

Of de vraag terecht is is echter wel inhoudelijk een discussie waard. Dat verdient een antwoord maar ik denk dat je al kan zien welke hoek dat gaat zitten. Zelf stel je al dat je nauwelijks een ontopic grap kan maken hierzo....... en dat advies had je idd ter harte kunnen nemen: geen ontopic grap = offtopic grap. Dan kijken we niet eens hoe grappig het is (tenzij ik over de grond rol LOLPIMPend) maar gewoon het offtopic is dan al genoeg. En ze zijn er wel, ontopic grappen die ook gewaardeerd worden, maar het kan IMHO geen kwaad als users met grappen niet gemotiveerd worden om de FP (een Tech-forum met info) te voorzien van grappen.

Je tweede bezwaar is dat andere mensen het wel grappig vonden. Dat kan kloppen, als de grap op zichzelf goed genoeg is, dan krijg je die waardering zeker van een meerderheid. Dat wil alleen nog niet zeggen dat die meerderheid goed zit. Dat kan je pas vaststellen als je een panel experts vraagt. Nu wij op die stoel schijnen te zitten is je antwoord ook wel duidelijk (alhoewel ik een +1 voor de moeite nog had kunnen doen, maar ik mier niet/nooit over een afwijking van 1 puntje).

Om dan op je derde punt uit te komen: die naar beneden gerichte mod is absoluut uitsluitend op basis van de post zelf. Nicks onthouden op de FP is bijna onmogelijk, alleen de echt goede of slechte vallen op (en zelfs dat.....) De enige mogelijkheid extra is notities maken van een user, maar laten we wel wezen, voor jouw grap is het ecnt niet de moeite om dat knadblok open te zetten. Niet dat je grap dat niet waard is, maar PMmen is ook mensenwerk en als vrijwilliger hebben wij (althans, andere PM's) in de regel ook wel wat nuttigers te doen dan een nummertje lastig te vallen. Niet dat je een nummertje bent of zo behandeld dient te worden, maar indien iets niet opvallend slecht is gaan wij ook niet lastig doen. Alleen het ziet er inderdaad lomp uit als je een +3 naar 0 ziet gaan. Maar geloof me, ik heb zelfs +4 naar -1 gezien (en uitgevoerd). (en achter de schermen +4 naar -2, maar dat zie je dan niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
Kennelijk houden jullie er een andere mening op na dan ik, dat blijft ook zo nadat ik jullie posts *goed* heb gelezen. Jammer, maar niets aan te doen, jullie hebben absoluut je best gedaan, jullie mening is me helemaal duidelijk, en ik zal er in moeten berusten, klaar. O-)
En nu dooreten, er staat nog veel eten op tafel B)
Mijn dank voor de toelichting, en allen nog een prettige kerst! :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door 0siris op 26-12-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid, 'leuke' opmerkingen doorbreken irl vaak een serieus gesprek onnuttig
Humor heeft een sociale functie. Door humor blijft stof juist beter hangen. Het is als kip: te droog en het is niet te pruimen. :P

Maar goed, je gebruik van het woord 'vaak' geeft ook wel aan dat je het niet geheel uitsluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:17:
[...]
Humor heeft een sociale functie. Door humor blijft stof juist beter hangen. Het is als kip: te droog en het is niet te pruimen. :P

Maar goed, je gebruik van het woord 'vaak' geeft ook wel aan dat je het niet geheel uitsluit ;)
Slecht klaargemaakte kip is te droog en niet te pruimen. Goed geprepareerde kip (humor) was misschien iets beter door de keeltjes gegleden. Ik kan me voorstellen dat men van de FP geen kermis will maken. Zodra ik zie dat een topic volledig onder is gescheten door "humor" getriggerd door "humor" dan sla ik de humor vaak over,... nadat ik er even lomp overheen gefiets heb met wat "minnutjes",.. tenzij de kip echt goed te verteren was.

Dit geld trouwens ook voor al die razend-populaire flame- en trol-acties m.b.t. sommige artikelen (Bill vs. Wereld, MS vs. Linux/Mac, VS vs Wereld, Sony vs Wereld) waarbij compleet niet relevante bijdrages geleverd worden die niets met het onderwerp te maken hebben, en dan ook nog eens slecht onderbouwd. Dat was voor mij vroeg in dit jaar al reden om niet meer op de FP te posten, begon een beetje een speeltuin te worden voor anti-(vul-hier-je-meest-ongeliefde-persoon/onderneming/land-in) mensen.

Verwijderd

hehe, vond ik toch wel geslaagd hoor. +1 van mij gekregen. Wat wil je ook met een titel als "TomTom dreigt met stappen tegen TamTam".
Trek het je niet aan Osiris, ik gok dat bijna alle tweakers ermee gelachen hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik vind hem ook wel leuk :) maarja ieder zijn eigen mening.. die powermod is misschien overdreven, maar ik zou me er niet te veel van aantrekken.

Er zijn nu toch nog genoeg mensen geweest die je reactie gezien hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:47:
[...]
Voor de duidelijkheid, 'leuke' opmerkingen doorbreken irl vaak een serieus gesprek onnuttig, hetzelfde zie je in FP draadjes, één grapjas roept reacties op van een heleboel andere grapjassen waarmee de interessante reacties/discussies soms ondergesneeuwd raken, en dat is niet wat we willen op de FP.
Zie ook reactie van Cheatah ^^^

. . .
(ik heb het hier nu niet (enkel) over de reactie van osiris)
persoonlijk vind ik grappige reacties nuttig/aangenaam, om te voorkomen dat een bepaald onderwerp begint te vervelen, en om het te relativeren.

Maar als er mensen zijn die zich storen aan grapjes, zou het dan niet mogelijk zijn om bvb naast de mogelijkheid om per niveau te filteren, ook, eventueel in het menu layout, een optie in te bouwen met "negeer reacties die als grappig gemarkeert zijn"

persoonlijk vind ik de reacties waar Pittoors het over heeft irritanter:
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:17:
[...]

Dit geld trouwens ook voor al die razend-populaire flame- en trol-acties m.b.t. sommige artikelen (Bill vs. Wereld, MS vs. Linux/Mac, VS vs Wereld, Sony vs Wereld) waarbij compleet niet relevante bijdrages geleverd worden die niets met het onderwerp te maken hebben, en dan ook nog eens slecht onderbouwd. Dat was voor mij vroeg in dit jaar al reden om niet meer op de FP te posten, begon een beetje een speeltuin te worden voor anti-(vul-hier-je-meest-ongeliefde-persoon/onderneming/land-in) mensen.
dit soort reacties zouden eigenlijk naar het desbetreffende got anti-<iets> forum of <iets>versus<iets>-forum moeten kunnen worden overgeplaatst, of vervangen worden door een verwijzing naar dit <...>-forum.

en mocht het dan toch mogelijk zijn om reacties te verplaatsen (ik ben ineens mijn hele moderator-hart aan het luchten ;) ) dan vind ik dat berichten waar reacties op moderaties in voorkomen ook ineens naar het modereter-forum verplaatst mogen worden en/of door een link hiernaartoe vervangen, ipv van de tegenwoordig meer en meer vookomende, voor mij eveneens onwenselijk lange Admin-edit...
maar ik besef op deze eigenste moment dat ik een beetje afdwaal in mijn dromen over een toch al redelijk perfect t.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Ikzelf vind het verbazingwekkend dat deze post simpelweg omdat hij humor bevat gemod is naar 0. Ik vond het een zeer goede grap en het argument dat grappen alleen maar serieuze gesprekken onderuit halen vind ik behoorlijk overtrokken. Ik zie humor vaak als een manier om een serieus gesprek te relativeren of heeft gewoon humor als doel op zich.

Doordat er +2 maximaal gemodereerd kan worden onder de noemer grappig word al duidelijk gemaakt dat humor wel degelijk gewenst is, anders moet je simpelweg gewoon categorieen aan gaan maken.

Feit is dat die categorieen er nu niet zijn en wat mij betreft hoeft dat ook helemaal niet. Als een post met alleen humor als strekking op 3 of hoger staat moet die naar 2 worden gezet, simpelweg omdat de moderatie zo werkt. Eventueel lager wanneer het een dubbelpost betreft, een trollerige grap, flamerig of iets van die strekking. Maar simpelweg omdat het een post is met humor een post naar beneden modereren lijkt me simpelweg tegen het moderatiesysteem ingaan. Anders kan je elke post die alleen humor als strekking heeft naar overbodig modereren. Ik heb niet het idee dat Tweakers.net naar een strict serieuze website streeft aangezien er in nieuwsposts zeer regelmatig ook humor bevat zoals bijvoorbeeld de bijgevoegde plaatjes.

Sterker nog, het had net zo goed kunnen gebeuren dat in de newspost zelf dit plaatje was gebruikt met als bijschrift 'de volgende rechtzaak voor tomtom?' en dan was het vol lof ontvangen door de tweakers bezoekers. Ik snap dan ook niks van deze moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik wilde ook reageren en mijn mening luchten, maar ik kon het niet beter ventileren dan three2five net deed. Ik merk dat +2 humor niet meer gewaardeerd blijkt te worden.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wat anders zijn als het geen oneliner was. Wat mij betreft mag elke offtopic oneliner naar 0, grappig of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Nou, deze thread met deze post met +4 waardering voor een geintje is zeker wel een beetje te hoog denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Eeen collega had hem al te pakken. :)

een net in het zichtje, +1 that is, lijkt me hier van toepaasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:01:
Het zou wat anders zijn als het geen oneliner was. Wat mij betreft mag elke offtopic oneliner naar 0, grappig of niet.
Dan moet alles consequent zijn en ook deze kanjer naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

75 moderaties voor een eigenlijk niet eens zo slechte grap. Ik ben te makkelijk misschien, maar deze gun ik z'n score wel.

(over de subjectiviteit van humor laat ik me niet uit, maar met bijna 30 jaren lach ik alleen nog om grappen die ik niet ken....)
Pagina: 1