Pc reboot niet, maar blijft hangen na aflsluiten.

Pagina: 1
Acties:

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 16:57
Na een reboot al dan niet door een programma aangekondigd blijft mijn pc hangen nadat alles afgesloten is.

Je hoort alle fans draaien, inclusief die van cpu en gpu, alle lichtjes blijven branden. Maar hij boot niet! Als ik dan vervolgens de restart knop indruk begint hij met booten zolang als ik deze knop ingedrukt houdt, als ik hem loslaat valt hij weer terug naar bovenstaande staat. (Hij boot dus zolang ik de reset knop ingedrukt houdt)

Na het loslaten van de reset knop valt hij dus trg en doet 10 seconde niks, om dan vervolgens wel zelfstandig te gaan booten.

Iemand enig id hoe dit kan ? (Het is niet altijd bij herstarten, ongeveer 2:3 herstarten worden getekend door dit probleem, het gaat om het systeem in de sig)

Verwijderd

Lijkt me een defecte voeding......... Probeer eens een andere indien voorradig?

• Pandemic
Ik heb geen andere voeding, dus dat is niet echt een optie.
De voltages van de voeding zijn verder wel ok ?

11,9 op 12 volt lijn
4.999 op 5 volt lijn
3.312 op 3.3 volt lijn
1.408 op Vcore.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me een mobo probleem. Je kan even een andere voeding proberen (voltages doen er niet zoveel toe in dit geval, maar ze zien er goed uit), maar ik vrees dat het toch echt in het mobo zit.

Wat ook altijd even de moeite loont, is alle kaarten/apparaten te verwijderen die niet strikt noodzakelijk zijn om de machine te laten werken. Verwijder dus even alle randapparatuur en pci-kaartjes die je niet écht nodig hebt. Je weet dan wat beter waar je het probleem moet zoeken.

• Pandemic
Ik heb geen enkel randapparaatje...

Alleen een gpu een hd en een dvd schrijver.

Vind dit een beetje een moeilijk probleem want ik zou niet weten hoe ik het zou moeten testen.

[ Voor 165% gewijzigd door Pandemic op 26-12-2005 19:28 ]