Toon posts:

[Terminal Server] Achtergrond afbeelding

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik draai Windows 2003 met terminal server. Dit fantastische pakket heeft op 359474383 plaatsen een optie zitten om active desktop of het gebruik van Wallpapers voor de client uit te schakelen.

Volgens mij hadden ze al die moeite niet hoeven doen, want ik zoek juist een manier om voor mijn klanten hun eigen logo wel als achtergrond te tonen. Dit blijkt gewoon nog onmogelijk.

Als ik als administrator op een TS sessie aanmeld dan heb ik geen "desktop" tabblad bij de beeldeigenschappen om een wallpaper in te stellen.

Kijk ik de hele GPO 100 keer door, dan is er wel een optie om bij "Active Desktop- Set user wallpaper" een afbeelding in te stellen, maar dat werkt niet. Dit zou overigens de perfecte plek zijn, want ik heb een GPO per OU gekoppeld dus alle gebruikers in die OU zouden dan deze afbeelding als actergrond krijgen. Als je bij "explain" kijkt op deze optie dan zie je ook staan "Note: werkt niet voor TS sessies"... en inderdaad. Extra info: "GPO= Group Policy Object", "OU=Organisational Unit".

Ik heb al gekeken in de Terminal Server Configuration tool. Hier heb ik het gebruik van Active Desktop aangezet, maar dat lijkt geen effect te hebben. Ik weet zeker dat ik nergens heb gezegd dat ik deze optie uit wil hebben.

Mijn klanten willen na aanmelden wel hun eigen logo zien (vinden ze mooi, al staat de kleurbeperking op 8 bits en ziet het er niet uit). Als lelijke tijdelijke oplossing heb ik een C# applicatie gebouwd die afhankelijk van de OU van de gebruiker een afbeelding weergeeft rechts onderin. Dit is natuurlijk vies en volgens mij moet het gewoon als instelling mogelijk zijn.

Iemand enig idee op deze vrolijke 2e kerstdag?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:26
Staat het toevallig niet uit op de RDP sessie aan de client kant?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, bij de client heb ik gezegd dat ik verbind via een LAN verbinding en allow bij al die vinkjes aangezet, inclusief de bureaublad achtergrond. Je kan de optie inderdaad op miljoenen manieren uitzetten, zowel op de server als op de client, maar ik vraag mij af of je het ook wel aan kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
AAAAARGH..., gevonden.

Een of andere idioot bij Microsoft heeft waarschijnlijk bedacht dat het wel leuk zou zijn wanneer een achtergrond alleen mogelijk wordt wanneer je zelf de "Enforce removal of remote desktop wallpaper" op "disabled" zet. Bij mij stond deze op "not configured" (standaard) waardoor hij hem default maar als "enabled" aanneemt en je dus standaard nooit een achtergrondje te zien krijgt.

Afbeelding ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.itcapacity.nl/software/oplossing.jpg

Nu blijft nog wel de vraag... of iemand toevallig weet hoe je een TS background image via de GPO kan instellen. Ik heb namelijk geen zin om deze per gebruiker aan te geven. De standaard optie voor het instellen van een wallpaper in de Active Desktop werkt dus niet voor TS sessies.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 15:21 ]