Toon posts:

Onboard sound uitzetten op Acer Aspire 1710

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende:

Ik heb een Acer Aspire 1710, da's een laptop met grotendeels normale computeronderdelen. Nu heb ik via firewire een digitale mengtafel (tascam dm24) aangesloten die als geluidskaart dient. In windows kun je hem op 2 manieren gebruiken, namelijk middels een ASIO en een WDM driver. Wanneer ik mediabestanden afspeel, of geluid opneem (zowel met ASIO als WDM), krijg ik om de zoveel tijd een piep door mijn audio (afgespeeld door de boxen) heen, en hapert het afspelen danwel opnemen heel even.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een desktop PC, maar daar heb ik de onboardgeluidskaart (AC'97) in de BIOS uitgezet en was het probleem opgelost. In de bios (phoenix) van de notebook kan dat echter niet en wanneer ik de geluidskaart in windows disable of uninstal is het probleem niet opgelost. Mijn vraag is of ik op een andere manier die geluidskaart kan uitzetten.

Ik heb de bios al geflasht, geen resultaat. Ook kan ik geen documentatie van het moederbord vinden en weet dus niet of ik bijvoorbeeld een jumper kan omzetten. Ik alleen dat ie een intel i865G chipset bevat.

Alvast bedankt,

Leon

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met moederborden, processors of geheugen te maken :?

Move PMG -> CSL

Oslik blyat! Oslik!