Toon posts:

ati radeon x800 overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet helemaal nix van overclocken. Maar als ik nou toch een mijn x800 wil overclocken kan dat dan alleen door de core en memory omhoog te zetten? Hij draait nu op 400 core en 490 mem. En aan een x800 valt toch nix te unlocken.

Als je me kan vertellen hoe en wat er te overclocken valt aan een x800 dan hoor ik het graag! :)

Verwijderd

als je een pro vivo kaartje heb kan je deze modden naar een x800 XT PE. maar jah ff googlen :)

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
zoals je zelf al verteld kan je de gpu en het ddr overclocken van je kaart,probeer rivatuner eens,freeware en werkt toppie op een x800 pro :>
linkie: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

• PinQ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 12:05
Ik heb ook een x800 (ik heb alleen de GTO). deze wil ik ook gaan overclocken. maar ik heb er al wat info over gezocht

een paar linkjes

(uit mijn bookmarks)
http://tweakers.net/reviews/1

http://www.overclock.net/ati/28036-how-mod-your-x850-x800.html

http://www.google.nl/

"I would love to change the world, but they won't give me the source code!"

Verwijderd

Topicstarter
Heel vet dat jullie zo snel reageren. Ik heb het progje atitool wel, maar is het gewoon een kwestie van die balkjes van core en mem omhoog te douwen? Of moet dit weer per stapjes van (...)? En zal de fps bij de huidige games echt omhoog gaaN? :P
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:35:
als je een pro vivo kaartje heb kan je deze modden naar een x800 XT PE. maar jah ff googlen :)
Wat is pro vivo :D

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 11:45 ]

• PinQ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 12:05
als je een beetje goed overclockt (je mem en core een beetje verhoogt) zal je fps idd omhoog gaan >:) daar doe je het tenslotte voor.
probeer het rustig op te schroeve in stapjes van een paar MHz en hou heel goed je temperaturen in de gate. deze mogen niet te warm worden.
als je te ver overclockt kunne er ook artifacts onstaan in je spelle e.d. als je dat hebt moet je wat lager gaan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door PinQ op 26-12-2005 11:50 ]

"I would love to change the world, but they won't give me the source code!"

Verwijderd

Topicstarter
ok het blijkt dus een non pro te zijn ;)

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 19:24
ik heb zelf een X800 pro van sapphire (non vivo). Deze draait standaard op 475/450. Als ik overklok haal ik 547/596. Ik haal dan met 3d mark 2005 5800 punten. Standaard is het 5000 punten. Ik gebruik voor het overklokken het programma ATI Tray tools.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe weet je nou wat het max is voor je vga?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:54:
Maar hoe weet je nou wat het max is voor je vga?
Zoals eerder werd vermeldt, wanneer er artifacts onstaan

• THE_FIREFOX
een paar mhz hoger en ik krijg artifacts. Dat is mijn max. Dan is je videokaart eigenlijk onstabiel. Dit kan o.a. komen door hitte (slechte koeling), zwakke voeding, of je zit tegen de max van je videokaart aan.

Verwijderd

Topicstarter
en wat heeft die paar mhz voor effect op je fps?

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 17:20
Je kunt met atitool ook 'Find max mem/core' gebruiken. Hierbij zet hij zelf de core of mem omhoog totdat je artifacts krijgt. Ik moet alleen met m'n 9700 iets lager zitten dan de uiteindelijke waarde die atitool opgeeft om geen artifacts in 3Dmark te krijgen, maar het is wel een goede richtlijn.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Verwijderd

Topicstarter
ScorpionNL schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:37:
Je kunt met atitool ook 'Find max mem/core' gebruiken. Hierbij zet hij zelf de core of mem omhoog totdat je artifacts krijgt. Ik moet alleen met m'n 9700 iets lager zitten dan de uiteindelijke waarde die atitool opgeeft om geen artifacts in 3Dmark te krijgen, maar het is wel een goede richtlijn.
wat zijn jou standaard waarden, wat maakt atitool ervan, en hoever zet jij ze weer naar beneden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 13:26 ]

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 17:20
Standaard is bij mij 325 voor core, 310 voor geheugen.
Atitool maakt hiervan 370 voor core, 340 voor geheugen.
Ik had hierbij nog artifacts in 3DMark2003, dus heb ze allebei 5MHz lager gezet, dus 365 core/335 geheugen, daarmee heb ik nergens last van.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44

sapphire

Die-hard pruts0r

ik heb hier een Club3d X800 VIVO draaien die doet standaard 390/390.
Als BF2 stable draai ik 455/500, kan wss wat hoger maar dit draait goed :)

Leuk kaartje en t was neit zo duur toen k em kocht :D

Gabriël AM5

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
als ik jou was zou ik er eerst veel over gaan lezen voordat je je kaart molt.

Verwijderd

Topicstarter
Spacejam schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:53:
dit beschouw ik maar als niet gelezen :( ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een tijdje zitten zoeken, maar ik kan geen progje vinden wta ik kan gebruiken om te zien hoe warm mijn vga word. Een x800 dus, dat lijkt me wel makkelijk bij overclocken :)

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Ik gebruik ati tray tools, laat je temperaturen zien en kun je mee overklokken. Mijn x800 Pro loopt standaard: (gpu:mem) 475:450 en overgeklokt op 535:475

Klik mee voor GoT!........

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:29:
Ik heb ff een tijdje zitten zoeken, maar ik kan geen progje vinden wta ik kan gebruiken om te zien hoe warm mijn vga word. Een x800 dus, dat lijkt me wel makkelijk bij overclocken :)
Beter zoeken :P Speedfan

quote:
Spacejam schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:53:

AKooi22:

MensionXL:
Spacejam heeft wel gelijk, op een oude fiets moet je het leren, heb je geen oud pci vga kaartje ofzo? Als die X800 verot gaat baal je als een stekker en een pci kaartje zou mij niet zo veel kunnen schelen :P .
Je zal vast wel denken: 'Nee he, niet weer 5mhz erbij en dan 20 min wachten, dan maar gelijk 50 Mhz erop, gaat stukken sneller! :Y) Huh wat ruikt het hier raar? :/ '

[ Voor 51% gewijzigd door MensionXL op 26-12-2005 17:55 . Reden: Het verhaal is nu zonder foutjes :P ]

Goedkoop bellen via VoIP

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

zoek eens naar AtiTool

Gabriël AM5

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:58:
[...]

jou keuze maar ik had mijn eerste videokaart ook gemolt puur omdat ik er te weinig van wist.

en als je het doet zou ik het met atitool doen en dan idd iedere keer stapjes van een paar mhz en dan even een kwatier testen met de ingebouwde tester van atitool.zo zie je de fouten optijd aankomen. en uiteraard de temperatuur goed in de gaten houden.

[ Voor 34% gewijzigd door Avvd op 26-12-2005 19:12 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Spacejam schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:11:
[...]

jou keuze maar ik had mijn eerste videokaart ook gemolt puur omdat ik er te weinig van wist.

en als je het doet zou ik het met atitool doen en dan idd iedere keer stapjes van een paar mhz en dan even een kwatier testen met de ingebouwde tester van atitool.zo zie je de fouten optijd aankomen. en uiteraard de temperatuur goed in de gaten houden.
Idd, zoals ik het ook zei :*)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

ik heb de x800GT van sapphire, en om het mijn resultaten ongeveer 15% omhoog te krijgen moet ik 1.5v door het kaartje jagen, wat mij die 15% prestatieverschil niet waard is. (van 4021 in 3Dmark05 naar 4621). In games zelf zie ik al helemaal geen verschil, de kaart maakt alleen meer lawaai doordat de fan op 100% moet draaien. Ik vraag me af of het dan ook wel de moeite gaat zijn. Volgens mij overklokt die serie gewoon niet schitterend.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ik heb een X800XT en ik kan met ati tools 575/600 draaien (standaart 500/500)

ik ben ook van plan ook een arctic silencer te halen zodat hij hopenlijk nog minder waar word

heb je zelf wel een beetje een goede airflow?

• Avvd
  • Niet online
even extra ondersteuning :) :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:01:
ik heb de x800GT van sapphire, en om het mijn resultaten ongeveer 15% omhoog te krijgen moet ik 1.5v door het kaartje jagen, wat mij die 15% prestatieverschil niet waard is. (van 4021 in 3Dmark05 naar 4621). In games zelf zie ik al helemaal geen verschil, de kaart maakt alleen meer lawaai doordat de fan op 100% moet draaien. Ik vraag me af of het dan ook wel de moeite gaat zijn. Volgens mij overklokt die serie gewoon niet schitterend.
Hoe stel jij het voltage van je kaartje in dan? volgens mij kan dat niet handmatig :+

• Avvd
  • Niet online
potloodstreepjes?????

• THE_FIREFOX
Ikke! schreef op maandag 26 december 2005 @ 17:42:
Ik gebruik ati tray tools, laat je temperaturen zien en kun je mee overklokken. Mijn x800 Pro loopt standaard: (gpu:mem) 475:450 en overgeklokt op 535:475
Is dit je max? Ik kan het eigenlijk niet voorstellen dat dit je max is. X800 pro non vivo heeft 500mhz rated geheugen van samsung erop zitten.

Een videokaart gaat pas stuk wanneer jij hem ver buiten zijn gemaakte snelheiden draait. Hiermee bedoel ik dat het geheugen bijvoorbeeld via een voltmod op 620 mhz draait.

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

THE_FIREFOX schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 08:32:
[...]

Is dit je max? Ik kan het eigenlijk niet voorstellen dat dit je max is. X800 pro non vivo heeft 500mhz rated geheugen van samsung erop zitten.
Als ik met het geheugen verder ga, naar 480, dan krijg ik artifacts. Heb verder geen voltmods gedaan. Ook de standaard koeling zit er nog op. Misschien dat dit wordt vervangen door waterkoeling. Ik heb de snelheid van de fan bij een aantal temperaturen ingesteld, hierdoor begint hij alleen hard (nog niet eens maximaal) te blazen als ik de kaart zwaar belast. Hij wordt maximaal ongeveer 60 graden zo. Misschien dat als ik de koeling verbeter, ik dan hoger kom.
Dat mijn geheugen minimaal 500 MHz aan moet kunnen geloof ik dus niet echt, of dit moet bij een hogere spanning zijn. Als ik thuis ben zal ik eens kijken wat voor chipjes er op zitten.
Ik heb een asus trouwens, misschien dat die er ander geheugen op plakt.

Oja, vergeten, ik test dus of ik artifacts krijg mbv ati tray tools. Als ik daarmee nog geen artifacts krijg, heb ik wel last met battlefield 2, in de menu's mist dan nogal wat, en het achtergrond filmpje zie ik dan ook niet. Verder draait het spel wel stabiel, mits ik hem op de setting heb staan waarbij ik geen artifacts krijg in ati tray tools.

[ Voor 16% gewijzigd door Ikke! op 27-12-2005 09:51 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo echt wel !
Deze kaarten zijn allemaal uitgerust met GDDR3 2.0ns (sommige met 1,6 ns :9~) geheugen wat standaard al op 500mhz kan lopen. Out of the box deed mijn X800 np al 500mhz+ op z'n geheugen dus zo gek is dat niet.
Zo deed het 2.0ns geheugen op m'n 6600GT 1200mhz maar dat was wel met sinkjes :)

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 27-12-2005 10:35 ]

Gabriël AM5

• Kahbouter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 17:07
Ikke! schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 09:49:
[...]

Als ik met het geheugen verder ga, naar 480, dan krijg ik artifacts. Heb verder geen voltmods gedaan. Ook de standaard koeling zit er nog op. Misschien dat dit wordt vervangen door waterkoeling. Ik heb de snelheid van de fan bij een aantal temperaturen ingesteld, hierdoor begint hij alleen hard (nog niet eens maximaal) te blazen als ik de kaart zwaar belast. Hij wordt maximaal ongeveer 60 graden zo. Misschien dat als ik de koeling verbeter, ik dan hoger kom.
Dat mijn geheugen minimaal 500 MHz aan moet kunnen geloof ik dus niet echt, of dit moet bij een hogere spanning zijn. Als ik thuis ben zal ik eens kijken wat voor chipjes er op zitten.
Ik heb een asus trouwens, misschien dat die er ander geheugen op plakt.

Oja, vergeten, ik test dus of ik artifacts krijg mbv ati tray tools. Als ik daarmee nog geen artifacts krijg, heb ik wel last met battlefield 2, in de menu's mist dan nogal wat, en het achtergrond filmpje zie ik dan ook niet. Verder draait het spel wel stabiel, mits ik hem op de setting heb staan waarbij ik geen artifacts krijg in ati tray tools.
Heb je dan de core nog steeds op 535 draaien ipv 475 als je op zoek gaat naar max. mem? Want maar 25 MHz erbij is wat aan de lage kant lijkt me, maar niet vreemd als je daarnaast ook nog eens de core 60MHz overclocked hebt.

Systeempje

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Ja, de laatste keer dat ik het geprobeerd heb liet ik de core wel op 535 lopen. Maar als het geheugen alleen harder wil als de core op stock loopt, zou dat toch raar zijn. Vraag me ook af wat meer effect geeft, de core hoger of het geheugen.
Als ik thuis ben zal ik de core eens op 500 (of evt 475) zetten, misschien dat het geheugen dan wel harder wil. Als de core en het mem synchroon lopen zou misschien ook niet zo slecht zijn.
Ook maar eens op zoek gaan naar ramsinkjes hier in de buurt. Om nou evenveel te betalen voor de blokjes en de verzendkosten is ook weer zoiets.
offtopic:
De mosfets op het mobo kunnen ook wel wat extra koeling gebruiken, die zijn te heet om aan te pakken. Zeker aangezien ik de vcore (cpu) nog wat verder wil verhogen als ik de waterkoeling er op heb zitten. De cpu loopt nu op 10,5x200 ipv 12,5x166, 2200, 2300 of 2400 MHz zijn allemaal net niet stabiel.

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:50:
ik heb zelf een X800 pro van sapphire (non vivo). Deze draait standaard op 475/450. Als ik overklok haal ik 547/596. Ik haal dan met 3d mark 2005 5800 punten. Standaard is het 5000 punten. Ik gebruik voor het overklokken het programma ATI Tray tools.
Ik heb een Asus x800 pro non vivo. Kom niet hoger dan 544/563. Ik gebruik Atitool
Hoe kun jij je core/memory zo hoog krijgen?
Met 3dmark05 haal ik 5664 punten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 11:57 ]

• Kahbouter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 17:07
Ikke! schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:51:
Ja, de laatste keer dat ik het geprobeerd heb liet ik de core wel op 535 lopen. Maar als het geheugen alleen harder wil als de core op stock loopt, zou dat toch raar zijn. Vraag me ook af wat meer effect geeft, de core hoger of het geheugen.
Als ik thuis ben zal ik de core eens op 500 (of evt 475) zetten, misschien dat het geheugen dan wel harder wil. Als de core en het mem synchroon lopen zou misschien ook niet zo slecht zijn.
Ook maar eens op zoek gaan naar ramsinkjes hier in de buurt. Om nou evenveel te betalen voor de blokjes en de verzendkosten is ook weer zoiets.
offtopic:
De mosfets op het mobo kunnen ook wel wat extra koeling gebruiken, die zijn te heet om aan te pakken. Zeker aangezien ik de vcore (cpu) nog wat verder wil verhogen als ik de waterkoeling er op heb zitten. De cpu loopt nu op 10,5x200 ipv 12,5x166, 2200, 2300 of 2400 MHz zijn allemaal net niet stabiel.
Het kan zijn dat je met een core van 535 al redelijk aan de max. van je kaart zit en dat het overklokken van het geheugen dan teveel van het goeie wordt. Probeer een mix van beide te vinden. De coresnelheid zal wel de meeste invloed hebben op de fps, maar het geheugen moet het ook kunnen bijhouden. Als dan je geheugen hoger klokt, kijk dan inderdaad wat het max. is bij een corespeed van 500 oid.
Als het geheugen met de core op stockspeed ook niet hoger komt dan 480 (zonder artifacts), zul je inderdaad wel de max van het geheugen bereikt hebben.

Ik heb zelf een ASUS x800xt pe die perfect loopt op 540/590 (stock core 520/mem 560). Eén van beide nog een paar MHz omhoog en het beeld krijgt een soort Matrix-effect dat pas na een reboot weer normaal wordt. Het monteren van een Zalman VF700Cu had geen groot effect op de maximale overclock.

Systeempje

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb gisteren de gpu maar eens op 500 gezet en gekeken hoever het geheugen wilde. Nu kwam ik tot 520, ipv 475, dus dat scheelt een hoop. 530 gaf enkele artifacts, 525 ook een enkele keer. Daarna weer de gpu overgeklokt, op 520 ging dit ook prima, niks geen last. De gpu en het geheugen liepen zo mooi synchroon. Nog even battlefield 2 gespeeld in singleplayer, ging ook prima. Wel de fan zo ingesteld, dat hij op max ging als ik ga gamen. Tijdens een potje schieten maakt die herrie van de fan toch niet uit.
Nadat ik terugkwam van pintjes nuttigen bij scouting, nog even de pc aangezet. Nog even getest op artifacts op 520/520, en ineens kreeg ik er duizenden. Pas toen het weer op 500/500 liep, was het weer stabiel. En doordat de cpu ondertussen werd belast door Folding@home, kreeg de gpu minder werk voor zijn kiezen en werd daardoor nog minder warm ook. Folding maar uigezet, de fps verdubbelden zo ongeveer, maar de artifacts bleven.
Mijn geheugen wordt ook behoorlijk warm. Wil nog op zoek gaan naar memsinkjes, maar hiermee kan ik de chips op de onderkant, onder de koeler niet koelen. Voor zover ik kon zien in het donker, zitten de geheugenchips niet in contact met de koeler. Dus misschien toch maar nadenken over betere koeling, dus water of een Zalman VF700 in combinatie met memsinkjes.

Verwijderd

Als ik mijn Powercollor X800 pro overclock kan ik hem op ongeveer 520/533 zetten en dan staat de reference divider van alletwee op 4 maar als ik dan dat 3d vliegtuigje laat draaien bevriest mn pc zou dit kunnen komen door te weinig voeing? heb namelijk maar 350 watt.
ps ik gebruik ook ati tray tools

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 12:04 ]

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Dat ligt aan de rest van je systeem en of het een goede of budget voeding is. Welk merk is het?
Ik heb een 360 W Chieftec, en heb niet het idee dat hij het niet trekt. Processor is een Athlon XP2600+, op 1,7 V
Het kan ook dat je videokaart te warm wordt of gewoon niet stabiel meer blijft op die snelheid. Als je overklokt moet je gewoon op een lage snelheid beginnen, en dan steeds in stapjes van max 5 MHz omhoog gaan. Het beste is dus de gpu of het mem laag laten en dan te kijken hoe hoog de ander komt. Tussendoor steeds testen of je artifacts krijgt of dat je pc zelfs vastloopt. Ik test meestal een minuut en dan ga ik een stapje hoger. Krijg ik artifacts, ga ik iets lager zitten en test dit een uur lang op artifacts. Loopt dat goed, dan ga ik testen met een spel. Heb namelijk wel eens gehad dat ik geen artifacts krijg bij de test, maar dat een spel niet meer goed liep.

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:56:
[...]

Ik heb een Asus x800 pro non vivo. Kom niet hoger dan 544/563. Ik gebruik Atitool
Hoe kun jij je core/memory zo hoog krijgen?
Met 3dmark05 haal ik 5664 punten
Ik denk dat de airflow bij mij beter is. ik kan zelfs met het geheugen over de 610mhz gaan, maar als de videokaart en de temperatuur in de kast hoger word, kan ik hem niet hoger krijgen dan 547/596 met de stockkoeling. Voordit resultaat te behalen gebruik ik ATI tray tools. Veel airflow is belangrijk maar ook goede yields (kwaliteit van het geheugen en gpu). Hoe zwaar is je voeding en wat voor merk is het?

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat de airflow bij mij beter is. ik kan zelfs met het geheugen over de 610mhz gaan, maar als de videokaart en de temperatuur in de kast hoger word, kan ik hem niet hoger krijgen dan 547/596 met de stockkoeling. Voordit resultaat te behalen gebruik ik ATI tray tools. Veel airflow is belangrijk maar ook goede yields (kwaliteit van het geheugen en gpu). Hoe zwaar is je voeding en wat voor merk is het?
Ik heb de Zalman ZM80D+ fan op mijn videokaart zitten. Verder heb ik 4 kastkoelers en mijn voeding is een Aerocool aeropower 550 watt.

Verwijderd

Ik heb een club3d X800 pro vivo geflashed naar een XT. Mijn gewone standaard snelheiden zijn dus 500/500. Op het moment zit ik op 500/531. Ik gebruik ATITool 0.25 Beta 10.

1,6ns van Samsung geheugen zit er opgebakken
Zalmann VF700Cu cooler erop.

Nog veilige manier om hem op te voeren?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 14:30 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

als je 1,6ns geheugen hebt moet dat sowieso 625mhz doen ;)

Gabriël AM5

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:34:
[...]

Ik heb de Zalman ZM80D+ fan op mijn videokaart zitten. Verder heb ik 4 kastkoelers en mijn voeding is een Aerocool aeropower 550 watt.
Wat voor gpu en men temperaturen haal je als je videokaart 544/563 draait?

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:38:
[...]

Wat voor gpu en men temperaturen haal je als je videokaart 544/563 draait?
idle 34 graden
stressed 50 a 60 graden

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 03:46:
[...]

Hoe stel jij het voltage van je kaartje in dan? volgens mij kan dat niet handmatig :+
In het bios van mijn moederbord (Asus A8R-MVP) kan ik selecteren dat er 1.2/1.3/1.4/1.5v over die kaart gaat. Aangezien ze die mogelijkheden erin steken, vermoed ik ook wel dat dit invloed zou moeten hebben op de kaart.

Ik haal
core 475 (standaard)@510
mem 490 (standaard)@540

Wat ik eerder gebruik is de andere richting: core @250 & mem@300 en dan kan die fan op 18% van de maximumspeed gaan. stilte is toch handig, en zelfs met die settings kan ie BF2 draaien (en ik zie zelf toch geen verschil tussen de low en de high settings als ik game)

edit: overklokt en stressed haalt ie bijna 70°

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 19:05 ]

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:55:
[...]

idle 34 graden
stressed 50 a 60 graden
Dat is nog aardig koel. 78 graden stressed word hij bij mij. Je voeding lijkt wel zwaar genoeg. Ik gebruik zelf een Hunkey 400Watt in combinatie met een AMD 64 3200 2x160gb 2x512mb ram.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:04:
[...]

In het bios van mijn moederbord (Asus A8R-MVP) kan ik selecteren dat er 1.2/1.3/1.4/1.5v over die kaart gaat. Aangezien ze die mogelijkheden erin steken, vermoed ik ook wel dat dit invloed zou moeten hebben op de kaart.

Ik haal
core 475 (standaard)@510
mem 490 (standaard)@540

Wat ik eerder gebruik is de andere richting: core @250 & mem@300 en dan kan die fan op 18% van de maximumspeed gaan. stilte is toch handig, en zelfs met die settings kan ie BF2 draaien (en ik zie zelf toch geen verschil tussen de low en de high settings als ik game)

edit: overklokt en stressed haalt ie bijna 70°
Hmmz, als je zou willen, kunnen we ook jouw kaartje ruilen tegen mijn 9600 :9~ :+ Daar zit geen koeler op dus is die extra stil. :*) :P :9 :P ;)
Speedz btw:
Core: 350
mem: 460

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1