Toon posts:

PC op HD-Ready TV aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pas een Samsung le26r51b gekocht.

Nu wil ik deze aansluiten op mijn PC, zodanig dat ik HD-beeld van PC naar TV het.
Ik heb een 7800 GTX in de PC zitten dus die kan het.

Hij is nu nog aangesloten via een S-Video kabel op mijn TV uit. als ik nu bij mijn instellingen kijk voor de TV kan ik Pal en NTSC kiezen, de HD singalen kunnen niet gekozen worden.

Om deze te kunnen kiezen moet de kaart op een HD-geschikte Digitale TV ontvanger worden aangesloten?

verder kan ik hem ook via een D-sub op de PC aansluiten, geeft dit het zelfde effect?
of moet ik dan een kabel hebben om hem op de HDMI poort aan te sluiten?
zo ja wat kosten die?

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
S-video ondersteund geen resolutie hoger dan 1024x800. Om HD-signaal naar je TV te krijgen moet je hem bij voorkeur via DVI aansluiten. Maar D-sub zou ook moeten werken. De beeldkwaliteit hangt ook van je TV af; is jouw TV native HD of moet hij downscalen? Het beste is natuurlijk om je uitgangssignaal een resolutie mee te geven die gelijk is aan de resolutie van je TV.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-08 14:19

Shuriken

Life is all about priorities

Ik denk zelf dat d-sub of dvi de beste optie is. Voor DVI moet je dan een DVI -> HDMI kabel kopen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt.

hier kan ik wel wat mee.

Wat ik op andere paginas heb gevonden is dat HDMI eigenlijk het zelfde is als DVI maar dan met audio.

Dus een DVI -> HDMI kabel lijkt mij het beste, en de prijs van zo'n kabel valt me eigenlijk ook wel mee