Toon posts:

[MCE 2005] Aanbevolen resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MCE 2005 op mijn systeem gezet. Mijn resolutie is 1280x1024.
Hierbij zijn alleen die iconen (afbeeldingen, onder oa online spotlight) ravellig en niet strak.
Kan iemand bevestigen dat deze afbeeldingen gemaakt zijn voor een 1024x768 resolutie?
Op 1024x768 zijn deze iconen namelijk wel helemaal strak, maar daar heb ik natuurlijk niets aan...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

MCE schaalt gewoon naar de resolutie die je scherm heeft. Ik ken online spotlight niet (ik heb MCE wel, maar niet daarvoor), maar dat het lage-resolutie of niet-vector iconen zijn, is het gewoon jammer.

Is het zo'n probleem dan?

日本!🎌

Verwijderd

beeldresolutie op maximale van je scherm zetten wil nog wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op maandag 26 december 2005 @ 03:01:
MCE schaalt gewoon naar de resolutie die je scherm heeft. Ik ken online spotlight niet (ik heb MCE wel, maar niet daarvoor), maar dat het lage-resolutie of niet-vector iconen zijn, is het gewoon jammer.

Is het zo'n probleem dan?
Op mijn maximale monitor resolutie, wat 1280x1024 is zien de iconen er in iedergeval niet strak uit.
Waarmee ik bedoel dat ze niet strak omlijnt zijn.
Bij 1024x768 zijn ze dat wel.

Verwijderd

Iconen van onlinespotlight zijn afhankelijk van de bedrijven die die diensten aanbieden dus die zullen wel eens onscherp of pixelig kunnen zijn. Op mijn (TFT) TV (1280x768) zijn alle iconen wel helemaal strak.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 10:09:
Iconen van onlinespotlight zijn afhankelijk van de bedrijven die die diensten aanbieden dus die zullen wel eens onscherp of pixelig kunnen zijn. Op mijn (TFT) TV (1280x768) zijn alle iconen wel helemaal strak.
Hoe zien bij jouw de films er dan uit onder bijv. MAXXS?
Als ik die full screen draai, zien ze er namelijk ook slecht uit.
Dus bij jouw ziet het MAXXS icoon er goed uit? Dan moet hij bij mij dus waarschijnlijk uitgerekt worden..
Ik neem aan dat er meer mensen zijn die op 1280x1024 draaien?
Mis ik misschien een codec ofzo. Als ik bij MAXXS naar de trailers wil gaan kijken dan laat hij een foto van de film zien.
Als hij de foto laadt, dan is hij scherp. Maar als hij hem dan heeft geladen, maakt hij er een onscherpe foto van..

Ik dacht dat het alleen bij bovenstaande was, maar mijn Windows Media Center logo recht boven bij de Online Spotlight is ook helemaal vervormd.
Als ik het Media center windows dan rezise naar bijv. half scherm, dan zijn de logo en de icons wel haar scherp.
Ik heb overal de laatste driver van gebruikt, en gebruik rollup 2.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na veel testen en proberen ben ik achter het volgende gekomen.
Mijn LCD heeft een aanbevolen resolutie van 1280x1024. Zet ik hem op 1024x768 dan is het niet om aan te zien.

Hieronder mijn bevindingen:
Videokaart ingesteld op 1280x1024:
* Windows ziet er scherp uit (wat ook normaal is)
* De startpagina/menu pagina van Media Center ziet er Full Screen strak en mooi uit
* De pagina's van bijv. Programma's/afbeeldingen/etc zien er Full Screen strak en mooi uit
* De online spotlight pagina heeft onscherpe iconen en de tekst MediaCenter met de vlag ernaast ziet er heel wazig/onscherp uit.

Videokaart ingesteld op 1024x768
* Windows is niet om aan te zien, omdat de monitor dit niet begrijpt
* De startpagina/menu pagina van Media Center ziet er Full Screen strak en mooi uit
Hij heeft ook nog gewoon dezelfde grote als bij een 1280x1024 resolutie
* De pagina's van bijv. Programma's/afbeeldingen/etc zien er Full Screen strak en mooi uit
* De online spotlight pagina ziet er Full Screen strak en mooi uit. Inclusief de tekst MediaCenter en de vlag ernaast.

Ik begrijp er dus helemaal niets meer van.
Het lijkt er dus op dat alle MCE pagina's met de 1280x1024 resolutie overweg kunnen behalve de Onlight Spotlight pagina.

Please help. Ik weet het ook niet meer.
Heb een X1600Pro videokaart en een 19inch Samsung LCD en de laatste Omega en ATI drivers al geprobeerd, maar dus zonder suc6
Ik kan in MCE wel een resolutie opgeven, maar als ik die instel op 1024x768, dan maakt hij hier ook de windows resolutie van. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 14:15 ]

Pagina: 1