Bouw je eigen projector voor 15 euro of minder???

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 14:26
Hoi mensen, ik was vandaag een beetje rond aan het surfen, toen ik plotseling een aanbieding op Ebay tegen kwam: MAAK JE EIGEN 2 MTR. BEAMER / TV PROJECTOR (link)

Het idee werd aangeboden voor €3,95. Ik ben dus meteen overal gaan zoeken of ik een soortgelijke handleiding op internet kon vinden, maar helaas. Kan iemand mij misschien vertellen of het hier om iets serieus gaat, of dat het gewoon een stel oplichters zijn.
Ik vond het nogal een vreemde verkoop. Het idee word op ebay zeker 4 keer aangeboden, en op andere markt-sites nog veel vaker.
Iemand nog ideeën, of bezit een persoon misschien de aangeboden handleiding/hardware???

Succes met posten/zoeken.

Gr. Rutte

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:20

Aapje

Opel-beun
Ze sturen je dus een email op met daarin: een handleiding om zelf een beamer te bouwen
Ze sturen geen onderdelen of wat dan ook mee..

Blijft altijd nog een kwestie van de juiste lenzen zoeken, lampen, lcd etc
(makkelijk is een tft slopen, een overhead projector pakken, en je tft erop leggen maar ok)

Als je die handleiding wilt die hun opsturen kan je net zo makkelijk effe de search gebruiken hier op got :+

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 18:05
Rutte schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:30:
Hoi mensen, ik was vandaag een beetje rond aan het surfen, toen ik plotseling een aanbieding op Ebay tegen kwam: MAAK JE EIGEN 2 MTR. BEAMER / TV PROJECTOR (link)

Het idee werd aangeboden voor €3,95. Ik ben dus meteen overal gaan zoeken of ik een soortgelijke handleiding op internet kon vinden, maar helaas. Kan iemand mij misschien vertellen of het hier om iets serieus gaat, of dat het gewoon een stel oplichters zijn.
Ik vond het nogal een vreemde verkoop. Het idee word op ebay zeker 4 keer aangeboden, en op andere markt-sites nog veel vaker.
Iemand nog ideeën, of bezit een persoon misschien de aangeboden handleiding/hardware???

Succes met posten/zoeken.

Gr. Rutte
Het werkt opzich wel maar zal no way het zelfde zijn als een beamer. Het idee is dat je een lens voor je gewone tv bouwt die dus het licht versterkt en op de muur projecteerd.

Ik zou hier geen geld aan besteden... :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 14:26
Ik zag net dat er inderdaad al vrij veel topics over te vinden zijn

Hier is de link van een handleiding online, over de kwaliteit word nogal getwist. Het is minder goed dan een beamer, maar wel een stuk goekoper!!!!

Verwijderd

http://www.practical-home...T-fresnel%20lens%20set-up

Je zou dus eerst aan een fresnel lens moete graken. deze dingen zyn volgens my echt niets bright genoeg, scherp zal het ook al niet zijn.

Een DIY lcd projector, die dus wel helder zal zyn, lijkt me dan weer wel iets.

Verwijderd

www.diybeamer.nl zou ik zeggen.. staan handleidingen ed hoe je zelf diy-beamer kan maken
op het forum staan ook resultaten en de dagboeken van verscheidene manieren van DIYbeamers waaronder:
- TFT op Overhead Projector
- onderdelen van OHP hergebruiken in een zelfgemaakte kist
- alles custom (dus alle onderdelen los bestelt)
- PSone schermpjes gestript
-etc
-etc

ik zou zeggen neem daar een kijkje en ga niet met een TV en fresnel lens klooien.. zonde van je tijd

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

oshiro

Chill, dude.

Het DIY-Beamer topic anyone?
just my €0,02 ;)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Ik heb zelf al 3/4 jaar zo'n apparaat, en ik kan je vertellen dat het zeker wel de moeite waard is, er zijn idd genoeg site's te vinden om zo'n apparaat te bouwen. Die handleidingen die je kunt kopen schijnen vrij nutteloos te zijn.

Op Tom's Harware guide staat ook een goede how to: http://www.tomshardware.c...3/supersize_your_tv_for_/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 01:16 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb zo'n ding ook werkend gezien. TFT scherm op overheadprojector, wat aanpassingen en gaan met die banaan. Leuk voor de freaks om zo'n ding te bouwen en dan ook werkend te krijgen, maar voor echt film kijken nutteloos. Tenzij je het leuk vind om een bakbeest en stofzuiger in je kamer te hebben......

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 26-12-2005 11:38 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30
Raven- schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:38:
Heb zo'n ding ook werkend gezien. TFT scherm op overheadprojector, wat aanpassingen en gaan met die banaan. Leuk voor de freaks om zo'n ding te bouwen en dan ook werkend te krijgen, maar voor echt film kijken nutteloos. Tenzij je het leuk vind om een bakbeest en stofzuiger in je kamer te hebben......
Die van ons is stiller dan een gemiddelde beamer, en levert prima beeld (zeker omdat we maar 15 euro voor een lampje kwijt zijn). En dat het onhandig is ivm grootte heb je gelijk in, maar een beetje goede beamer is ook niet echt makkelijk mee te nemen.
Pagina: 1