Probleem met Audigy 2 Zs installeren

Pagina: 1
Acties:

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Hoop dat iemand me kan helpen hier want snap er niks meer van, ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben een paar topics tegengekomen die ongeveer hetzelfde probleem beschreven als ik heb maar die oplossingen wat daar in staat heb ik geprobeerd en dat werkt bij mij niet.

Zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Heb dus net een nieuwe processor, moederbord en geheugen gekocht en heb alles ingebouwd en Windows opnieuw geinstalleerd.

Dit is mijn systeem nu:

AMD Athlon 64 X2 4200+ processor
A8N-SLI Deluxe moederbord
2 x 512 mb Corsair geheugen
AX800XT/2DHDTV videokaart
Audigy 2 ZS geluidskaart
Western Digital 400 Gb Sata harde schijf
Plextor PX-716 DVD brander
Thermaltake TWV480 voeding

Na de installatie van Windows installeer ik altijd de chipset drivers, vervolgens de videokaart en dan de geluidskaart. Ik installeer altijd de nieuwste drivers.

Maar zodra ik de drivers van de geluidskaart geinstalleerd heb en daarna de updates installeer dan gaat het fout.
De pc blijft dan hangen bij het Windows logo met het balkje eronder en dan hoor ik een klik van de harde schijf en zit het systeem vast.
Als ik de geluidskaart niet installeer is er niks aan de hand en loopt het systeem prima.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven want ik weet het echt niet meer, heb er iemand naar laten kijken die best veel van computers afweet en die heeft hier ook de zoekfunctie nog gebruikt maar hij weet het ook niet meer.

Ben best bereid om een nieuwe geluidskaart te kopen maar stel dat ik het probleem dan nog heb dan zou ik het zonde vinden van mijn geld.

Alvast bedankt.

bmwunited.nl

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zorg ervoor dat in bios je onboard sound staat uitgeschakeld. Werkt dit niet, probeer dan eens je geluidskaart in een ander pci-slot te steken.

• KawaBmw7
Br3zip schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:12:
Zorg ervoor dat in bios je onboard sound staat uitgeschakeld. Werkt dit niet, probeer dan eens je geluidskaart in een ander pci-slot te steken.
Onboard staat uit en een ander pci-slot werkt helaas ook niet.

bmwunited.nl

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan je proberen eerst de drivers van de cd te installeren en dan pas te gaan updaten?

• KawaBmw7
nljagfan schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:53:
Kan je proberen eerst de drivers van de cd te installeren en dan pas te gaan updaten?
Dat doe ik altijd, is mij verteld dat het anders niet werkt.

bmwunited.nl

• KawaBmw7
Probleem is opgelost, had dus een update geinstalleerd van EAX terwijl ik de gewone drivers nog niet eens geinstalleerd had.

Topic kan dus weg.

bmwunited.nl

• KawaBmw7
Te vroeg gejuiched, heb nog steeds het probleem.
Als ik de kaart niet installeer is er niks aan de hand maar zodra ik de updates installeer gaat het fout.
Wie o wie heeft dit ook of kan mij helpen want ik word nu een beetje wanhopig.

bmwunited.nl

Pagina: 1