Twee weken geleden is, naar mijn idee, mijn mobo of processor gecrashed. Doordat ik afhankelijk ben van mijn computer m.b.t. een eigen bedrijf wil ik in het nieuwe jaar een nieuw systeem hebben staan. Althans voor het grootste gedeelte. Deze uitgave was zeker niet voorzien. Vandaar een wat beperkt budget.
Mijn keuze is gevallen op een Asus A8N-SLI Premium met een AMD Athlon 64 X2 3800+ processor. Nu ben ik opzoek naar een goede grafische kaart welke te koop is tegen een redelijke prijs. In de best buy guide van november geven ze de volgende kaart aan:
XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 2x DVI) € 124,50 en als beter alternatief de
nVidia GeForce 7800 GT € 319,--
zelf had ik ook nog gekeken naar
Asus X850XT € 268,--
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 € 263,--
Ik gebruik mijn computer niet voor gaming. Ik draai grafische programma's zoals dtp, photoshop, illustrator, dreamweaver en flash en werk soms met 3d proggies en video edeting.
Uiteraard zit er een behoorlijk prijsverschil tussen. Hierdoor zal zeker de kwaliteit beter zijn. Maar heb ik die voor wat ik doe nu echt nodig?
Zie ik nog een alternatief over het hoofd?
Graag jullie mening.
Mijn keuze is gevallen op een Asus A8N-SLI Premium met een AMD Athlon 64 X2 3800+ processor. Nu ben ik opzoek naar een goede grafische kaart welke te koop is tegen een redelijke prijs. In de best buy guide van november geven ze de volgende kaart aan:
XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 2x DVI) € 124,50 en als beter alternatief de
nVidia GeForce 7800 GT € 319,--
zelf had ik ook nog gekeken naar
Asus X850XT € 268,--
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 € 263,--
Ik gebruik mijn computer niet voor gaming. Ik draai grafische programma's zoals dtp, photoshop, illustrator, dreamweaver en flash en werk soms met 3d proggies en video edeting.
Uiteraard zit er een behoorlijk prijsverschil tussen. Hierdoor zal zeker de kwaliteit beter zijn. Maar heb ik die voor wat ik doe nu echt nodig?
Zie ik nog een alternatief over het hoofd?
Graag jullie mening.