Toon posts:

XFX GeForce 6600 vs ............?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee weken geleden is, naar mijn idee, mijn mobo of processor gecrashed. Doordat ik afhankelijk ben van mijn computer m.b.t. een eigen bedrijf wil ik in het nieuwe jaar een nieuw systeem hebben staan. Althans voor het grootste gedeelte. Deze uitgave was zeker niet voorzien. Vandaar een wat beperkt budget.

Mijn keuze is gevallen op een Asus A8N-SLI Premium met een AMD Athlon 64 X2 3800+ processor. Nu ben ik opzoek naar een goede grafische kaart welke te koop is tegen een redelijke prijs. In de best buy guide van november geven ze de volgende kaart aan:

XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 2x DVI) € 124,50 en als beter alternatief de
nVidia GeForce 7800 GT € 319,--

zelf had ik ook nog gekeken naar

Asus X850XT € 268,--
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 € 263,--

Ik gebruik mijn computer niet voor gaming. Ik draai grafische programma's zoals dtp, photoshop, illustrator, dreamweaver en flash en werk soms met 3d proggies en video edeting.

Uiteraard zit er een behoorlijk prijsverschil tussen. Hierdoor zal zeker de kwaliteit beter zijn. Maar heb ik die voor wat ik doe nu echt nodig?

Zie ik nog een alternatief over het hoofd?

Graag jullie mening.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die 6600 is snel genoeg om die programma's die jij opnoemt, te draaien. Misschien is een 6200 zelfs al voldoende, mits de 3D programma's niet té zwaar zijn, maar met een 6600 zit je altijd goed. :)

Zie ook de minimum systeemeisen dan dat soort programma's.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:37:
Die 6600 is snel genoeg om die programma's die jij opnoemt, te draaien. Misschien is een 6200 zelfs al voldoende, mits de 3D programma's niet té zwaar zijn, maar met een 6600 zit je altijd goed. :)

Zie ook de minimum systeemeisen dan dat soort programma's.
Zijn de andere kaarten die ik noem alleen maar nodig als je wilt gamen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die heb je alleen nodig als je meer videokaart intensievere zaken wilt gaan doen, zoals bijvoorbeeld gamen ja :) Voor wat jij gaat doen is vooral je CPU belangrijk.

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voor 3D modelling heb je ook nVidia Quadro en ATi FireGL kaarten, speciaal ontworpen voor programma's als 3dsmax e.d. Ze zijn alleen erg duur en zo'n 6600 functioneert ook prima.

[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 26-12-2005 00:44 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:08

rapture

Zelfs daar netwerken?

Prutz0r schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:42:
Voor 3D modelling heb je ook nVidia Quadro en ATi FireGL kaarten, speciaal ontworpen voor programma's als 3dsmax e.d. Ze zijn alleen erg duur en zo'n 6600 functioneert ook prima.
Quadro's en FireGL kaarten worden niet voor de performance gekocht. Wel voor de professionele zekerheid, men garandeert dat de programma's getoond worden zoals het hoort. Dat er niks verkeerd met de drivers is.

bv Als je met een consumentenkaartje door bepaalde problemen, 1 soort lijntje in Autocad niet kan zien. Maar het wordt wel afgedrukt de plannen en een huis zakt in elkaar door deze fout, dan is het je eigen schuld. Als je zo'n professionele kaart hebt en men garandeert dat het goed is, dan kan je de schade bij hen claimen.

Voor grafische programma's is dat minder cruciaal dan een beurscomputer die 100% exact de juist cijfers moet tonen of bv die architect. Dan is een gewone consumentenkaartje genoeg, voor drukwerk bestaan er drukproeven om te controleren of het goed is en problemen met websites hoor je van de klanten/testgebruikers wel.
XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 2x DVI) € 124,5
Meer dan snel genoeg en 2 DVI-aansluitingen voor dual-screen. Kies indien mogelijk voor een passief gekoeld exemplaar met 1 vga en 1 dvi aansluiting.
http://www.asus.nl/produc...139&model=522&modelmenu=1

[ Voor 48% gewijzigd door rapture op 26-12-2005 01:56 ]

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ah, ik vond het ook al zo raar dat je een Radeon 9800 Pro kunt omtoveren naar een FireGL door een paar SMD condensatoren of weerstanden te verplaatsen vlak naast de core. Weer wat geleerd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 26-12-2005 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
thxs allemaal voor alle info
Pagina: 1