Toon posts:

NEC 3540 leest/brand geen cd's meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NEC 3540, en laatst zat ik een gewone cd te branden op 48x speed.
Opeens stond er cd mislukt, en sindsdien kan ik geen cd's meer branden en afspelen.
Het rare is, DVD's doen het gewoon nog perfect, die kan ik branden en lezen.
Ik heb hem nu eens opengehad en keek wat er gebeurde.
Bij een DVD gaat hij gewoon mooi rondspinnen.
Maar bij een CD gaat de lezer heel de heen en weer en stopt hij steeds met spinnen.
Dit is bij alle cd's die ik geprobeerd heb.

Ik heb een nieuwe bios geprobeerd maar dit hielp ook niet.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
nieuwe firmware eens proberen? probeer hem eens in andere pc? master/slave settings? zomaar paar mogelijke problemen...

Learn to forget...

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
verschillende firmware upgrades geprobeerd, ook downgrades, en ATA kabel ook vervangen, allemaal geen snars geholpen. ene keer doet die het goed en de andere keer niet, daarom weet ik nu niet zeker of die kapot gaat of niet, vaak mislukt ook het sluiten gedeelte van het branden van de dvdr en hij is master op 2e ide kanaal, en hd master op 1e, verder nix erop zitten, alleen een HD en een brander dus, op verschillende channels, brander Ultra dma mode 2 en HD ultra dma mode 6.

[ Voor 25% gewijzigd door Tiduz op 26-12-2005 03:02 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

heb je al geprobeert in een ander systeem te hangen?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Tiduz
geen ander systeem tot mijn beschikking.. hoe raar dat ook klinkt, en me vrienden ook geen pc

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

Topicstarter
Uhhm Tidus? Ik heb hier dit probleem gezet en nu doe jij net of jij mij bent en neem je mijn topic over? :S

Iniedergeval.

Firmwire's heb ik al geprobeerd.
Master slave staat goed.
ATA kabel is het niet.
Het is zomaar opeens gekomen, eerst deed hij het wel en nu niet meer.
ook als ik alleen de voeding aansluit op de dvd brander dan pakt hij de cdtjes niet.. steeds geluid dat lezer op en neer gaat. en als ik dan dvd erin stop dan pakt hij die wel.

• Tiduz
sorry about that, ik posste in mijn eigen topic maar het is toevallig hier terecht gekomen, geen flauw idee hoe dat kan 8)7

Verwijderd

Topicstarter
haha vaag!
Maar geen probleem hoor ;) dacht ff wtf gebeurd hier nu :P
Pagina: 1