Probleem met draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

• jammy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02-2024
Hey, ik heb dus een paar dagen terug een router gekocht (type: WAG354G) met een usb adapter (type:WUSB54G) voor de pc beneden van internet te voorzien. Ik heb de router aangesloten en volledig ingesteld en ik heb nu perfecte internet verbinding boven.

Nu onder heb ik een probleem ik krijg geen internet verbinding. Het programma geeft weer dat ik een verbinding heb van ong. 45% maar bij eigenschappen staat "slechte verbinding of geen verbinding" en als ik dan op herstellen klik zegt hij "kan ip adres niet vernieuwen omdat er geen toegewezen is" of zo iets in de aard.

ik heb de router al gereset en al opnieuw geconfigureerd maar dat helpt niet. En de apdaptor heb ik ook al opniew geinstalleerd maar weer niets. En heb de laatste nieuwe firmware geinstalleerd maar ook weer niets. weten jullie misschien wat het probleem kan zijn of heeft er iemand hetzelde probleem gehad. Misschien is mijn verbinding te zwak. Ik weet het totaal nie meer wat ik moet doen.

• JSvBladel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 22:52
Heb je versleuteling of iets dergelijks toegepaast sinds de laatste keer, of uberhaupt...
Als je eens alles open zet en kijkt of je dan nog verbinding kan krijgen.
Of eens alles op een ander kanaal zet, het zou kunnen zijn dat er iemand anders onbewust jouw signaal stoort.

• jammy
Khalistro schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:49:
Heb je versleuteling of iets dergelijks toegepaast sinds de laatste keer, of uberhaupt...
Als je eens alles open zet en kijkt of je dan nog verbinding kan krijgen.
Of eens alles op een ander kanaal zet, het zou kunnen zijn dat er iemand anders onbewust jouw signaal stoort.
ik heb telkens wep beveiliging gebruikt als je dat bedoelt. En ik ben al van kanaal gewisseld want op het eerste kreeg ander signalen binnen en nu niet meer. En wat bedoel je met alles open zetten. Maar ik denk da het probleem met het ip-adres zit want als ik op herstellen duw zegt hem kan ip adres niet vernieuwen dus das raar ofwel een slecht verbinding.

• JSvBladel
Heb je WEP al eens uitgezet en alles op vast IP gezet ?
Dus gewoon je netwerk zelf configureren met alles er op en er aan zoals DNS en gateway, en daarna testen om te kijken of het werkt, Desnoods met verschillende channels.

Anders eens met netstumbler kijken of er meer netwerken in de buurt zjin...

• jammy
Ik heb dus een vast ip-ardes gemaakt en WEP uitgezet en alle channels afgegaan en nog niks, op channel 4 heeft hem wel de beste ontvangst maar krijg dus telkens "you are connected to the acces point, but the internet cannot be found" maar heeft wel geen probleem meer met het ip-adres maar ik heb voor gateway en dns wel telkes 0.0.0.0 gebruikt misschien dat het daar aan ligt.

Nu heb ik ook gelezen dat er voor de wrt versies ook een hyper wrt bestaat een firmware die uw signaal sterkte opkrikt bestaat dit misschien ook voor de wag versies. Are probeer maar vanalles want be teneinde raad.

• JSvBladel
Probeer dan eens als Gateway het IP adres van de WAP in te vullen en als DNS het ip adres van de nameserver van je ISP...

Lijkt erop dat je in elk geval al dichterbij het probleem komt.
Als alles eenmaal weer goed werkt, kun je het weer zahtjes aan dichtspijkeren met WEP en MAC filtering.

Verwijderd

Je geeft relatief weinig informatie. Ik vermoed dat de router boven staat samen met de pc die wel werkt? Zijn er ook andere draadloze netwerken in de buurt of is jouw netwerk het enige?

Probeer eerst eens de router in de buurt van de pc die geen verbindingheeft te zettten. het speelt geen rol dat die op dat moment niet aan de adsl hangt. Stel de pc gewoon terug op dhcp in engebruik geen encryptie. Krijg je dan wel een goed wlan verbinding tussen de pc en de router?

Als dit wel werkt dan is het probleem dat je niet genoeg signaal krijgt tussen de 2 verdiepen. Dit zou goed kunnen want de wag54g is bekend om zijn minder goede signaalsterkte. Je kan de firmaware voor wrt54g niet gebruiken op de wag54g omdat het totaal verschillende routers zijn. De firmware voor de wag54g v2 (NIET V1, deze draait geen linux)) is weliswaar vrijgegeven als open source, maar ik ken op dit ogenblik geen aangepaste versie waarmee je de sendsterkte kan opvoeren voor deze router. Wat je eventueel kan proberen is de router ergens anders in de kamer te zetten. Met een beetje geluk heb je momenteel storing van dichtbijzijnde waterleiding of electriciteitsleidingen. Als je beneden ook plaats hebt waar je de router op adsl kan aansluiten moet je dit ook eens proberen en zien of de pc boven dan genoeg signaal heeft. De plaats van de router kan heel bepalend zijn voor het signaal.

Ik weet niet of je de SSID van de router aangepast hebt. Dit moet je zeker doen om eventuele conflicten met andere wlans te vermijden, maar ook uit veligheidsoverwegingen is het geen slecht idee.

• jammy
Ja ik heb dus nu de pc van onder met de adaptor naar boven gehaald. De router gereset en en de WEP ingesteld en dhcp en heb ik dus perfecte verbinding en alles werkt goed ben dus nie op internet met de pc dus het licht duidelijk aan de verbinding zoals ik al een groot vermoeden had. Dus zal ik een betere plaats moeten zoeken voor de router maar ik denk da dit weinig gaat uitmaken dus ga ik een antenne moeten kopen voor de router. Ik hoop dat dit nie te duur is. Maar jullie zijn bedankt om mij te helpen.

• jammy
ik bedoelde dus dat ik wel op internet kon. klien schrijffoutje. Maar blijkbaar het signaal haal goed binnnenkomen vooralleer je internet verbinding krijgt. want nu heb ik heb hem verplaatst en hij gaat tot 4 streepjes van de 10 en ik krijg nog geen verbinding dus zit dus niks anders op dan een antenne kopen zeker.

Verwijderd

stel eens handmatig een ip in voor de adapter, volgens mij heb ik dit zelfde probleem. Hiermee was het verholpen.

• jammy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:58:
stel eens handmatig een ip in voor de adapter, volgens mij heb ik dit zelfde probleem. Hiermee was het verholpen.
had ik al gedaan maar ik heb maar 2 streepjes signaal van de 10 en nog soms wegvallend dus denk da de antenne toch de optie moet gaan worden en dan nog hopen dat het signaal dan sterk genoeg is.
Pagina: 1