Toon posts:

drukken op een LCD scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een gloednieuwe Motorola V3 RAZR. Nu was mijn neefje van 10 jaar hier en hij zag mijn telefoon die ik op tafel had liggen. Toen hij hem zag dacht hij dat het een PDA met touchscreen was. Hij is een beetje wijs voor zijn leeftijd. Voordat ik het besefte klapte hij hem open en begon behoorlijk op het scherm te drukken met zijn vingers. Toen ik vrijwel direct erna keek zat er een zwarte vlek op het scherm die ook weer direct wegvaagde. Vergelijkbaar effect als dat je op een TFT flatscreen drukt (niet proberen!).

Aan het scherm is niks te zien, het werkt nog perfect. Maar door die zwarte vlek ben ik bang, noem me paranoia, dat het scherm iets opgelopen heeft, zoals scheurtjes aan de onderkant, of uitvallende pixels. Kan ik er nog problemen mee verwachten?

Voor de niet kenners, het is een TFT-LCD scherm

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je nu geen schade ziet dan is er ook niets kapot gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ga ik aan de ene kant ook vanuit. Maar ik heb er heel weinig verstand van, daarom mijn vraag.
Maar kan er ook niks aan de binnenkant gebarsten zijn, of moet je dat kunnen zien?

Verwijderd

zolang hij er niet op geramt heeft zou het goed moeten zijn. je moet eens weten wat ik met mijn rekenmachines heb gedaan }) en die hebben ook lcd

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

paranoia is het zeker ja, ik ben altijd als de dood dat als iemand die iets wil aanwijzen op mijn lcd scherm, het dan aanraakt, dus dan zit ik altijd aan die persoon zijn arm te trekken wat dus 9 van de 10 keer resulteerd in zo'n mooie golf op mijn scherm :( maar dat is maar zolang die vinger daar op zit daarna zie je niks meer, hoor dus je hoeft echt nergens bang voor te zijn.

* Peentje is blij dat hij niet de enigste met een ow-is-mijn-lcdscherm-toch-niet-kapot fobie rondloopt

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Bij ons op school , zat iemand een keer met een pen wat op een tft aan te wijzen....
iemand tikte 'per-ongeluk' tegen hem an , pen dwars door scherm :D

"Stilte, een gat in het geluid...."

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Flapietoetoe schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:22:
Bij ons op school , zat iemand een keer met een pen wat op een tft aan te wijzen....
iemand tikte 'per-ongeluk' tegen hem an , pen dwars door scherm :D
bij mij op school zijn die dingen bestand tegen vanalles, echt niet normaal wat voor dingen er tegen die tft's aanvlogen maar daarna gewoon doen... muntgeld echt knetterhard gooien tegen een tft en enigste wat er gebeurt is even een golfje over het scherm... niet normaal B)

offtopic:
nee ik was het niet die met muntgeld gooide..

[ Voor 8% gewijzigd door consolefreak op 25-12-2005 22:29 ]

Verwijderd

consolefreak schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:28:
[...]

bij mij op school zijn die dingen bestand tegen vanalles, echt niet normaal wat voor dingen er tegen die tft's aanvlogen maar daarna gewoon doen... muntgeld echt knetterhard gooien tegen een tft en enigste wat er gebeurt is even een golfje over het scherm... niet normaal B)

offtopic:
nee ik was het niet die met muntgeld gooide..
Bij ons hadden ze er eentje vastgelijmd aan de tafel })

Echt belachelijk wat sommige mensen doen, maar inderdaad, als je TFT nu geen dode pixels etc vertoond, dan is er niks mis.

---edit--- hier stond een zin, maar die heb ik weggehaald vanwege je paranoia :P ---edit---

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 22:32 . Reden: ^-^ ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
waarom staat dit bij internet en telefonie...

Er is niks aan de hand, zolang je niks ziet..

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
FiXeR.nl schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:32:
waarom staat dit bij internet en telefonie...

Er is niks aan de hand, zolang je niks ziet..
omdat het over een telefoon gaat?

maar een tft vastlijmen? de poot vastlijmen aan de tafel of wat? het tft gedeelte zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:32:
[...]

Bij ons hadden ze er eentje vastgelijmd aan de tafel })

Echt belachelijk wat sommige mensen doen, maar inderdaad, als je TFT nu geen dode pixels etc vertoond, dan is er niks mis.

---edit--- hier stond een zin, maar die heb ik weggehaald vanwege je paranoia :P ---edit---
Wat? Wat? Wat stond daar? :P Nee we raken offtopic. Mijn paranoia is lichtelijk gedaald.

Het zal wel goed zijn dan :)
Pagina: 1