2x Internetverbinding 1x LAN

Pagina: 1
Acties:

• JSvBladel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 22:52
Ik woon op dit moment op kamers en kan de internet van mijn kamergenoot verderop "lenen" en dat is een KPN cheap ADSL Lijntje van 2Mbit/256Kb.

Nu heb ik in mijn oude woning nog een 8Mbit/1Mbit lijn liggen die ik hier naar wil verhuizen... Maar ik wil wel de LAN intact houden zodat we tezijnertijd kunnen gamen over het netwerk. Alleen zou ik mijn externe verkeer graag over mijn nieuwe (snelle) lijn willen laten gaan.

Ik heb op dit moment 1 W2K3 SBS Server staan met 1 NIC en een twee-drietal clients. Alle gateways staan naar de modem/router toe van mijn buurman op dit moment en het segment is 10.0.0.X (Alcatel default)

Ik neem aan dat ik iets tezijnertijd met route add zou moeten doen onder MS-Dos om te zorgen dat mijn externe verkeer via mjin eigen modem/router gaat, en dat al het LAN verkeer naar zijn modem gaat ?

Want zij hoeven ook geen gebruik te maken van mijn verbinding en ik niet van de hunne...

Zou het graag zien als er mensen zijn met ervaring op dit gebied.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Zowieso kan je kijken wat je metric is van je 0.0.0.0 netwerk in je route print. Deze dient te wijzen naar het ip adres van je 8 mbit modem.
Verder als je nic op het interne adres van je buurman zit (ie 192.168.248.X) zal die altijd voor dat netwerk het routeren naar je buurman en de 10.X.X.X range intern.
Dus wat je nodig heb is nog een NIC die aan jouw 8 mbit verbinding gaat hangen, metric veranderen van je 0.0.0.0 netwerk (Internet) en je bent klaar.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• JSvBladel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 22:52
Dat donkerbruine vermoeden had ik inderdaad al, dat ik een tweede NIC in mijn PC moest zetten, en de boel op dat niveau scheiden dmv metrics.

Oke, bedankt.

Zodra ik mijn 8 Mbitje weer terug heb, ga ik er mee stoeien !

Verwijderd

Gewoon een routertje , gateway aanpassen of n hele oude doos als proxy inrichten zou toch ook kunnen?

Heb hier ook een @home verbinding en een wat tragere conn aan mn thuisnetwerk. een oude`166 ingericht als proxy en de tragere conn heb ik zo aan n cheap routertje hangen waar m'n zusje over internet. Zelf gebruik ik dus gewoon de proxy...

vind dit zelf prima werken omdat ik zo ook altijd snel kan wisselen als @home dr ff uit ligt...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 19:42 ]