Vermogen brommer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.898 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55196

Topicstarter
Goeidag,

Ik heb op internet ergens gelezen dat sinds 1996 brommers en scooters inplaats van 2 pk, 6 pk (4,5 kw)
aan vermogen mogen hebben de 49 cc motoren zijn wel nog steeds de max. Ik wil graag zeker weten of dit waar is. Ik kan er niet meer over vinden. Wie heeft er verstand van of wie weet er toevallig ook wat van, laat het horen.

bvbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 13:58

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat is niet waar. Als je met meer dan 0,6 kw op de rollenbank komt te staan, ben je de lul. Dan krijg je een boete. Ga je over de 2 kw, dan heb je kans dat je brommer mee wordt genomen voor technisch onderzoek.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.fortunecity.com/marina/cyprus/117/vrijbaan.htm

hier is een linkje naar het verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit kun je toch wel zelf even uitzoeken bij de betrokken instanties? of via wetten.overheid.nl of zoiets.

En volgens mij is het ook helemaal niet zo.
Het opvoeren van motorrijtuigen is verboden. Bij brom- en snorfietsen wordt er gekeken naar de door de constructie bepaalde snelheid. Die mag voor een snorfiets niet hoger liggen dan 30 km/uur en voor een bromfiets niet hoger dan 50 km/uur. Voor de meting van deze snelheid gebruikt de politie geijkte rollentestbanken. Blijkt dat de brommer of snorfiets harder kan, dan is dat een indicatie dat het voertuig is opgevoerd en volgt een boete.
Bron: verkeershandhaving.nl

[ Voor 75% gewijzigd door Noork op 25-12-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 21:01
Je mag zoveel vermogen hebben als je wil, zolang je maar 45 gaat. Helaas meet de politie op een totaal verkeerde manire. Ze rekenen het aantal kW direct om naar snelheid. Via een vaste tabel. Officieel mag je dus 0.3kW hebben, maar in de praktijk krijg je pas vanaf 0.6/0.7 een boete. Boven de 1.9 is OVJ.

[ Voor 23% gewijzigd door Slurpgeit op 25-12-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Noork schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:04:
Dit kun je toch wel zelf even uitzoeken bij de betrokken instanties? of via wetten.overheid.nl of zoiets.

En volgens mij is het ook helemaal niet zo.
Het opvoeren van motorrijtuigen is verboden. Bij brom- en snorfietsen wordt er gekeken naar de door de constructie bepaalde snelheid. Die mag voor een snorfiets niet hoger liggen dan 30 km/uur en voor een bromfiets niet hoger dan 50 km/uur. Voor de meting van deze snelheid gebruikt de politie geijkte rollentestbanken. Blijkt dat de brommer of snorfiets harder kan, dan is dat een indicatie dat het voertuig is opgevoerd en volgt een boete.
Bron: verkeershandhaving.nl
En ik ben het er helemaal mee eens. Je zult maar een mens verwonden door jouw opgefokte brommer/scooter/snorfiets.

Ik rij naast een auto ook een spartamet. Dat dingetje gaat never echt niet over de 25 km/u heen. Met wind tegen en viaduct op kan dat zelfs onder de 20 zakken en dan is het leuk als je kan meetrappen :) Nee, ik ben niet lui, heb 2 slechte kniën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je dus via hunm verkeerde manier een boete krijgt kun je dus wijgeren te betalen en een brief sturen en je aanklacht indienen. Die russen hebben er duidelijk geen verstand van.

K heb gehoord van iemand die dat ook had en ook bezwaar maakte en die hoefde niets te etalen. Ze kunnen je alleen iets maken als je een snelheids overtreding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 146043 schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:28:
[...]

En ik ben het er helemaal mee eens. Je zult maar een mens verwonden door jouw opgefokte brommer/scooter/snorfiets.

Ik rij naast een auto ook een spartamet. Dat dingetje gaat never echt niet over de 25 km/u heen. Met wind tegen en viaduct op kan dat zelfs onder de 20 zakken en dan is het leuk als je kan meetrappen :) Nee, ik ben niet lui, heb 2 slechte kniën.
of je nu met 70 of met 80 tegen een muur rijd dood is dood
maar met het oog op verzekering, tot 6 pk ben je volkomen legaal en dus wel vezekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 21:01
Daarom komen er ook nieuwe rollerbanken die de echte snelheid meten. En hoe goed je bezwaarschrift ook is, 9 van de 10 keer moet je alsnog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze willern het liefst dat niemand weet van dat vermogen, want dan kunne ze nog via hun oude verkeerde manier veel geld verdienen (wat ze gerbuiken voor personeelsuitstapjes enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:43

Ding

Boii

Zover ik begrepen heb is 0.5 kw toegestaan.

[off-topic]
Zonder al te veel de moraalridder uit te hangen, moet ik je er op wijzen dat op een opgevoerde brommer rijden gevaarlijker is als op een niet opgevoerde.
Verder verslijt je brommer natuurlijk ook sneller, en is het benzineverbruik ook hoger. :)

Maar goed, als je het dan toch doet heb ik de volgende tips:
Mijn vorige brommer van de zaak was een Motor Hispania Racing RX, een juweeltje om op te rijden......
Afbeeldingslocatie: http://www.motorhispania.nl/imagesmodellen/rx2raceblauwVV.jpg
Alleen de begrenzing laten verwijderen door de dealer en dit beestje gaat net over de 100!
Bovende 50 voel je pas hoe lekker hij op de weg lijkt te plakken, en de remmen hebben geen enkele moeite je in no-time te laten stoppen zonder dat je het idee hebt de controle te verliezen.
Grootste nadelen zijn de belabberde standaard, het frequent benodigde onderhoud en de zithouding.

Nu mag ik een Yamaha TZR besturen, die eigenlijk nog lekkerder op de weg ligt.
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-motor.nl/Images/2006_TZR_Visual_tcm42-89871.jpg

Het grote voordeel van dit soort brommertjes is dat ze gemaakt zijn voor deze snelheden, en het dus niet aan het voertuig te wijten valt als je een smakker veroorzaakt, of erger, een aanrijding.
Als je niet onverantwoord aan het verkerr deelneemt(zeg maar niet sneller dan de rest verkeer, tussen auto's door racen etc) kun je dat jaren volhouden zonder al te veel brokken.

Voor het rollenbankprobleempje zijn diverse oplossingen te koop die perfect werken. :)
[-off-topic]

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 20:15

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 55196 schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:34:
Ze willern het liefst dat niemand weet van dat vermogen, want dan kunne ze nog via hun oude verkeerde manier veel geld verdienen (wat ze gerbuiken voor personeelsuitstapjes enz.)
Jah, sure. De politie betaalt hun personeeluitjes van het geld dat ze van 16-jarige brommersukkeltjes aftroggelen. :Z

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hier is Thema Forum: Vervoer voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 25-12-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Slurpgeit schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:23:
Je mag zoveel vermogen hebben als je wil, zolang je maar 45 gaat..
Dat is niet waar. Als men maar 1 ding vindt welke niet conform het gelijkvormigheidsattest is dan hang jij. (ze moeten ook wel aanleiding hebben tot een dergelijk technisch onderzoek)

Zo heeft mijn docent, als beëdigd expert, in een zaak moeten optreden waar persoon A de bocht heeft gemist, door de muur van een huis is gereden en persoon B (die in de huiskamer zat) invalide heeft gereden. Die persoon A was normaal aan het rijden, geen overdreven snelheid ofzo maar omdat hij grotere remschijven dan standaard heeft gemonteerd (wat beter remt want de wrijvingscoëfficient stijgt met andere blokken). Die remschijven waren niet gehomologeerd voor dat voertuig en daardoor werd het polair traagheidsmoment te hoog etc etc etc...

Omdat die zijn remschijven niet gehomologeerd waren is persoon A hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor het ongeval. Had hij de orignele remschijven gemonteerd gehad had het ongeval ook niet voorkomen kunnen worden maar nu reed hij met een onveilige wargen rond (niet meer gehomologeerd volgens het PVG nummer horende bij dat voertuig). En die persoon A is 26 jaar oud en kan zijn leven lang betalen aan persoon B.

De verkoper van die remschijven heeft de dans kunnen ontspringen want die kan ook hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden. Alleen kon hij bewijzen dat hij dacht dat persoon A die dingen wou gebruiken op zijn racewagen (hij heeft persoon A ook gesponseerd met gratis banden en dat soort dingen) en dat heeft de verkoper zijn nek gered.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 19-01-2006 12:44 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49

Destruction

(ex-)Automonteur

Ding schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:05:
Zover ik begrepen heb is 0.5 kw toegestaan.

[off-topic]
Zonder al te veel de moraalridder uit te hangen, moet ik je er op wijzen dat op een opgevoerde brommer rijden gevaarlijker is als op een niet opgevoerde.
Verder verslijt je brommer natuurlijk ook sneller, en is het benzineverbruik ook hoger. :)

Maar goed, als je het dan toch doet heb ik de volgende tips:
Mijn vorige brommer van de zaak...
[-off-topic]
Brommer van de zaak? Wat voor werk doe jij? :o
Ik heb 3 jaar brommer gereden, en het is waar: orgineel rijden is gevaarlijker dan opgevoerd rijden, mits je dat laatste een beetje binnen de perken houdt.
0.5kW is toegestaan, met een grijs gebied tot 0.6 geloof ik. Schijnt wel dat ze het willen gaan veranderen als de brommers straks op dat nieuwe kenteken staan, en ze het bromfietsrijbewijs er officieel doorheen hebben gedrukt. Dan zouden mogelijk de snelheden wat omhoog mogen.

Ikzelf had een DT, reed 60 (bij warme motor), maar op de rollers hield-ie op bij 0.5 (45km/u volgens de politie).. :) Netjes toch?

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Ach, toen ik jong was reed mijn brommer ook dik 75 en trok ik iedereen eruit op school :7
Maar als je ouder wordt ga je er toch anders tegenaan kijken. Nu vind ik het dom, maar ik heb het zelf ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02

Bestla

M/M -> V/F

Dat auto's en motoren veel harder kunnen dan hier in NL is toegestaan dat weten we. Daar hebben ze flispalen ed voor uitgevonden.
Ik zie dan ook geen enkel bezwaar als brommers harder zouden kunnen dan 45/50 km/uur. Meer vermogen betekend ook sneller optrekken en voorkomt dat auto's bijna in het achterlicht van het scootertje hangen omdat die standaard namelijk niet snel weg zijn.
Snelheidslimieten zijn er voor iedereen. Dus als een brommer 100 kan zal hij zich ook aan de regels moeten houden voor zijn doelgroep nl. 35 km/uur binnen de bebouwde kom 45km/uur buiten de bebouwde kom.
Nu vind ik dat 35 km binnen de bebouwde kom wat gek, want je rijd wel tussen verkeer wat 50 of harder rijd. Dus optrekken die snelheid naar 50 km/uur voor brommers in het algemeen. Geen verschil met binnen of buiten de bebouwde kom meer. Wel zo makkelijk want niemand houd zich aan die 35 km/uur regel voor binnen de bebouwde kom.
Dan krijg je een rustiger verkeersbeeld waarbij iedere weggebruiker ongeveer met dezelfde snelheid rijd.

Tijd dus voor een wetswijziging, even 100 handtekeningen verzamelen en je kunt een vraag deponeren bij de Tweede Kamer.

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 26-12-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Bestla schreef op maandag 26 december 2005 @ 09:16:
en voorkomt dat auto's bijna in het achterlicht van het scootertje hangen omdat die standaard namelijk niet snel weg zijn.
Even ter informatie... Naar mijn idee zijn het juist die opgevoerde k*t scooters die altijd zo dicht achterop mijn auto rijden, dat ik zelfs hun voorlicht niet meer zie... Dus daarom alleen al, niet sneller laten rijden!

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 26-12-2005 09:37 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Kleven in wat voor vorm en wat dan ook is en blijft verboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Dus is jouw argument om brommers sneller te laten rijden meteen onderuitgeschoffeld... ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:40

4x2

lộn xộn quá

Nouw, als ze sneller zijn kunnen ze je makkelijker inhalen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 22:09

Quarin

Ondertitel... wasda?

Brommers mogen in Nederland maar 30 binnen de bebouwde kom hoor. Ik rij zelf brommer maar ik vind het zelf ook gewoon gevaarlijk, ik ga hier op de binckhorstlaan in Den Haag geen 30 rijden, het enige wat ik dan krijg zijn auto`s die bumperkleven, middelvingers en getoeter. Terwijl ik zelfs 2 km boven mijn maximumsnelheid zit. Maarja de overheid wil natuurlijk niet aan 50 voor iedereen, jammergenoeg want ik moet nu dus kiezen tussen,
1 Mezelf in gevaar brengen doordat automobilisten er niet blij mee zijn dat ik 30 rij en dat duidelijk laten merken.
2 Te hard rijden (40-45) en daarbij constant op politie moeten letten want die geeft je wel meteen een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

c70070540 schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:20:
Dus is jouw argument om brommers sneller te laten rijden meteen onderuitgeschoffeld... ;)
Leg maar uit aan deze 8)7 geest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49

Destruction

(ex-)Automonteur

Quarin schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:41:
Maarja de overheid wil natuurlijk niet aan 50 voor iedereen, jammergenoeg want ik moet nu dus kiezen tussen,
1 Mezelf in gevaar brengen doordat automobilisten er niet blij mee zijn dat ik 30 rij en dat duidelijk laten merken.
2 Te hard rijden (40-45) en daarbij constant op politie moeten letten want die geeft je wel meteen een boete.
Inderdaad. Heb het in mijn brommertijd 'ns getest.. als je 30 gaat rijden word er aan alle kanten om je heen geraced, totaal onveilige situaties krijg je dan. Mijn DT reed bij warm blok 60km/u, reed meestal tussen de auto's 50km/u met 4sec. afstand. Word je nog vaak ingehaald, maar hey, dan is de automobilist in overtreding.. ik doe alleen mn best om het verkeer niet te hinderen :) Want als je dan toch op het fietspad gaat rijden, krijg je daar weer een boete voor.. Heb overigens nog nooit een bekeuring gehad voor 50 rijden tussen de auto's, mits de auto's daar ook 50km/u mochten rijden :) In een 30km-zone moet je dus niet volgas gaan blazen, dan kost het je zoieso tegen de 40 euro gok ik..

Nou weet ik hoe de meesten zich gedragen op brommers, ik had gewoon de 2 orginele spiegels erop zitten, met richtingaanwijzers er ook gewoon op. Zo'n schakelbak heb je toch niet voor de looks, en een beetje zicht op wat er achter je gebeurd is wel zo fijn, vooral als je wil afslaan/keren ofzo :)

[ Voor 30% gewijzigd door Destruction op 26-12-2005 15:29 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik dacht eigenlijk dat sinds de brommers op de rijweg moesten rijden (waar toegestaan) zij ook 45 km/h mochten rijden, tenminste, met dat voorbeeld kwam Tineke Tolport altijd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1