[Speedtouch 510 v4.2] Verbreken internet verbinding!

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 13:26
Hi members,

Mijn ouders zijn al een tijdje in het bezit van ADSL via KPN en hebben hiervoor een speedtouch modem gekregen met Software Release 4.2.7.16.0
Maar eigenlijk van begin af aan gebeurt het regelmatig dat de internet verbinding verbroken wordt.
De enige manier om deze weer tot stand te brengen is door de netwerkverbinding uit te schakelen en deze weer in te schakelen! Mijn ouders geven hem gewoon een reboot om dat ze niet weten hoe en wat maar dat maakt ff niet uit.
Waar het mij omgaat is hoe ik dit kan oplossen aangezien het nu op een dag wel 20x gebeurt!
Nieuwe firmware kan ik niet vinden aangezien ik volgens site de laatste nieuwe zou hebben, getweakte kan ik ook al niet vinden is misschien het vast zetten van het IP op de pc een remedie?
Het is geen multi-modem want daar kan ik wel info over vinden.

Thx in advance ;)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Meer info misschien wel handig. Want hoe is de splitter aangesloten? Zit er niet per ongeluk een telefoon vóór de splitter?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Een multi-pc modem is in principe hetzelfde als een 1-ports speedtouch 510.

Check de kabels eens goed na.

Kan je http://10.0.0.138 bereiken?

Vast zetten van IP is zo ie zo handig ja

Dat moet dan binnen de range van 10.0.0.150-10.0.0.200 moeten liggen als je gebruikt maakt van KPN cd-rom.

KPN cd-rom zou ik links laten liggen en gewoon de speedtouch een harde reset geven (dus geen reboot)

En instellen via de webinterface http://10.0.0.138 en dan gewoon Easy Setup uitvoeren.

Kiezen voor PPPoA
VPI/VCI 8.48
gebruikersnaam en wachtwoord
en klaar is kees

Mocht de verbinding dan nog flippen dan zou het nog aan de UPNP config in je besturingssysteem kunnen liggen.

Speedtouch freak

• schumi2004
@Br@m:
Nee, de kabels zijn goed aangesloten en mocht het dan toch zo zijn dat telefoon voor splitter zit dan hadden we dat eerder wel gemerkt. Ik weet dat het een veel voorkomende fout is maar dat is hier niet het geval ;)

@lSltAlKeR:
Thx voor de tip, ik zal eens een reset geven en deze handmatig configureren en de CD idd links laten liggen kijken wat de resultaten dan zijn.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01

ZieMaar!

Moderator General Chat
Je hebt het over een internetverbinding die wegvalt, maar dat wordt herstelt door de netwerkverbinding op de pc uit/aan te zetten.

Welk gedeelte valt er precies weg? Vanaf het modem naar 'internet' of tussen modem en pc?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:51
Welk besturings systeem gebruiken ze? De IP drivers van win98 kunnen ook voor problemen zorgen.

Als de de netwerk kabel er even uit haalt, helpt dat ook? Zo ja probeer eens de snelheid vast in te stellen op 10Mb half.

• schumi2004
@ZieMaar!:
Ik had het misschien beter moeten formuleren, het gedeelte tussen PC en modem valt telkens weg!

@canonball:
Hier draaien ze op win xp sp2, nieuwste drivers voor zover mogelijk en het handmatig instellen zoals eerder voorgetseld haalt ook niks uit. Nu misschien eensproberen vast te zetten op 10/half
Pagina: 1