Toon posts:

[Cooling] Nieuwe koeler, maar past niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren op de pc-dumpdag een koeler gehaald voor 5 euro, een mooi ding ook, een Intel :)
Dus alles uit mn kast, koeler eraf en wou em erop zetten, maar het bleek dat die niet past :/
Dus ik bedoel dat die 4 "staafjes" niet door de 4 gaatjes in de mobo passen (wat denk ik de bedoeling is? )

Dus ik vraag me af of je wat extra nodig hebt, voor zover ik weet ken ik geen mobo met gaten op een andere positie.

Vin et toch wel zonde en vind em wel stoer :D

Dit is em
Afbeeldingslocatie: http://hi-techreviews.com/nuke/helix/DSC01412.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshw.it/guides/motherboard/20040619/images/intel_cooler_001.jpg

Heb ik dit nodig?
Afbeeldingslocatie: http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/casecooler/p4775.gif

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 19:24 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat voor moederbord heb je dan?
De koeler op de foto is, als ik me niet vergis, een s775 boxed koeler.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een s775 S478
Dus het kunnen plaatsen van deze koeler is mission impossible? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 19:33 . Reden: S775 getikt ipv S478 :D ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tenzij je een verloopstuk vind óf er creatief bent lijkt dat het niet past nee ;)
Waarom heb je die koeler eigenlijk gekocht? €5 is goedkoop, maar je kunt er niet vanuit gaan dat elke willekeurige heatsink zomaar op elk moederbord past.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wist toch ook niet of ie ging passen ;)
Het scheelt geloof ik ook maar een paar milimeter geloof ik :) Misschien is het te doen
Kan ik er wat anders misschien mee? :)
CPU loopt nu op 28 graden (P4 1,8 Ghz Willa), op min. RPM, maar het kan toch wel lager :) (indien mogelijk)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 19:44 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 21:02

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:38:
Maar ik wist toch ook niet of ie ging passen ;)
Een beetje tweaker zorgt ervoor dat 'ie weet wat voor socket z'n mobo heeft, dan weet 'ie precies of een bepaalde koeler wel of niet kan. Ook al is het maar vijf euro, je gaat toch niet op de gok kopen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:49:
[...]

Een beetje tweaker zorgt ervoor dat 'ie weet wat voor socket z'n mobo heeft, dan weet 'ie precies of een bepaalde koeler wel of niet kan. Ook al is het maar vijf euro, je gaat toch niet op de gok kopen?
True that...wat mij betreft hoort dit ook niet echt op de die-hard overclock of cooling forum.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17

Epsilon

Willamette ?
zitten die niet in 423 ipv 478 ?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44

sapphire

Die-hard pruts0r

dacht het wel ja
Dubbele vout :P

Gabriël AM5

• PD2JK
  • Laatst online: 18:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Epsilon schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:00:
Willamette ?
zitten die niet in 423 ipv 478 ?
Beide. Zie ook hier. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Maar toch, doen dacht ik, ach, 4 pennen en lijkt er wel op te passen, kopen maar.

Maar ik doe er anders wel iets leuks mee, zoals een modje :)
iig bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 03:23 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25

Theo

moederbord

[...]

ook koopt een beetje tweaker geen standaard intel coolers omdat deze stuk voor stuk laag presterende herriemakende niet mooie coolers zijn

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Die koeler lijkt wel op deze koeler die ik net toevallig in het Intel-Mac topic zag staan :)
Maar ze zullen waarschijnlijk wel op meerdere intel processors gebruikt worden :z

Anyways, kan je niet gewoon met 2 tywraps (lange) door de gaatjes van de socket heengaan en m zo goed aansnoeren? Anderszijds kan je natuurlijk ook gewoon 20 euro uitgeven aan een echt goed koelblok want ik vraag me af of deze zo heel veel beter zal zijn dan die koeler die er nu opzit :+
Pagina: 1