Ik ga een Aus A8N-SLI Premium kopen. Nu gebruik ik in eerste instantie mijn oude schijven. Dit zijn oudere ATA schijven.
Bij het doorlezen van de FAQ las ik dat SCSI en SATA schijven veel langer mee gaan. Ook is de snelheid van de gegevensdoorvoer hoger. Ik wil een nieuwe schijf erbij kopen maar ik ga niet onder raid draaien.
Kunnen SATA en ATA door elkaar gebruikt worden?
Ben ik juist geinformeerd dat ATA schijven middels een IDE kabel vasthangen aan het mobo (master en slave) terwijl SATA gebruik maken van andere kabels (kleinere connectoren) en voor elke schijf een nieuwe kabel?.
Heb ik het goed begrepen dat er tussen SATA en SATA2 behalve de snelheid geen ander verschil zit en dat ik dus ook SATA2 schijf kan kopen?
Specs van het MOBO:
nForce4: 4 x SATA 3Gb/s
NVRAID: RAID0, RAID1, RAID0+1 and JOBD span cross SATA and PATA
2 x UltraDMA 133/100
Silicon Image 3114R RAID controller
4x SATA with RAID0, 1, 10, 5
Bij het doorlezen van de FAQ las ik dat SCSI en SATA schijven veel langer mee gaan. Ook is de snelheid van de gegevensdoorvoer hoger. Ik wil een nieuwe schijf erbij kopen maar ik ga niet onder raid draaien.
Kunnen SATA en ATA door elkaar gebruikt worden?
Ben ik juist geinformeerd dat ATA schijven middels een IDE kabel vasthangen aan het mobo (master en slave) terwijl SATA gebruik maken van andere kabels (kleinere connectoren) en voor elke schijf een nieuwe kabel?.
Heb ik het goed begrepen dat er tussen SATA en SATA2 behalve de snelheid geen ander verschil zit en dat ik dus ook SATA2 schijf kan kopen?
Specs van het MOBO:
nForce4: 4 x SATA 3Gb/s
NVRAID: RAID0, RAID1, RAID0+1 and JOBD span cross SATA and PATA
2 x UltraDMA 133/100
Silicon Image 3114R RAID controller
4x SATA with RAID0, 1, 10, 5