Toon posts:

Geheugen Onbegrip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een Aus A8N-SLI Premium kopen.

Als geheugen geeft de fabrikant het volgende aan : 4 x DIMM, max. 4GB, DDR 400/333/266, ECC, non-ECC, un-buffered memory
Dual Channel Architecture

Als ik het goed gelezen heb betekent DDR400 dat je dus DDR PC3200 erin moet hebben. Klopt dat?

Betekent dit dat DDR 2 en PC4200 dus niet mag gebruikt worden?

Kan iemand in het kort een absolute leek uitleggen waarom dat de ene fabrikant wil dat je DDR2 wil gebruiken en de andere DDR erin wil hebben. De FAQ geeft voor mij niet geheel een duidelijk antwoord hierop. Ik begrijp het kloksnelheidverhaal wel maar waarom toch zoveel verschillende geheugen chips?

Is PC4200 sneller dan PC3200?

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
AMD, van de Athlons, gebruik nog geen DDR2 dacht ik, en Intel wel. Daar ligt het aan.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 15:38

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:40:

Als ik het goed gelezen heb betekent DDR400 dat je dus DDR PC3200 erin moet hebben. Klopt dat?
Ja
Betekent dit dat DDR 2 en PC4200 dus niet mag gebruikt worden?

Kan iemand in het kort een absolute leek uitleggen waarom dat de ene fabrikant wil dat je DDR2 wil gebruiken en de andere DDR erin wil hebben. De FAQ geeft voor mij niet geheel een duidelijk antwoord hierop. Ik begrijp het kloksnelheidverhaal wel maar waarom toch zoveel verschillende geheugen chips?

Is PC4200 sneller dan PC3200?
ja geen DDR2

Omdat DDR2 een nieuwere variant is van geheugen maar op een of andere manier nooit echt is doorgekomen daarom zijn er fabrikanten die het wel gebruiken maar andere ook niet

maar waarom er zoveel verschillende chips zijn ? das hetzelfde dat er zoveel merken cola zijn
iedereen wil er aan verdienen ;)

Verwijderd

De tijd staat natuurlijk niet stil :) waarom komt een auto fabrikant elke seizoen met een nieuwe versie? juist dingen verbeteren en verkopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thxs allemaal het is mij duidelijk.

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 09:40
rg-mohwa schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:46:
[...]

Ja

[...]

ja geen DDR2

Omdat DDR2 een nieuwere variant is van geheugen maar op een of andere manier nooit echt is doorgekomen daarom zijn er fabrikanten die het wel gebruiken maar andere ook niet

maar waarom er zoveel verschillende chips zijn ? das hetzelfde dat er zoveel merken cola zijn
iedereen wil er aan verdienen ;)
Uhm?

Intel -> DDR2
AMD -> DDR1

Vooralsnog, tenminste. Bij de introductie van Socket AM2 gaat ook AMD naar DDR2.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
Je kan wel PC4200 geheugen gebruiken, mits dit maar DDR is (en geen DDR2).

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 20:34
Jimster schreef op maandag 26 december 2005 @ 18:20:
Je kan wel PC4200 geheugen gebruiken, mits dit maar DDR is (en geen DDR2).
maar of het ook een merkbare snelheid winst opleverd? ik betwijfel het
Pagina: 1