Toon posts:

Samsung 960BF Massive Ghosting

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eey gents,

eerste post hier op GOT 8)7 hoera!

Back to business.
Ik heb zaterdag de game tft Samsung 960 BF(19") opgepikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/images/b2c_m_960bf.jpg
Specs: 4ms overdrive TN paneel, contrast 700:1, helderheid 300nits, kijkhoek 160 graden

Het ding ziet er schitterend uit met zen witte gloshy iPod stylo maar het heeft echt last van massive ghosting!

Ik speel zelf veel CS Source en het ghost zo erg, als je gewoon stil staat en rusting rondkijkt zie je vlekken en vegen rond alles in de omgeving.

Dus alles heeft een gloed om zich heen hangen. Ziet er wel leuk uit voor de kerstsfeer, maar ik vraag me af of meer bezitters van deze tft hier last van hebben..

Is het een commun probleem?

Ik heb de monitor op 2 verschillende systemen getest. Met en zonder drivers/software en met DVI en VGA, maar daar zit geen verschil in prestaties.

En als ik zeg gigantische ghosting, overdrijf ik niet.
Hetzelfde effect kan ik niet waarnemen bij de 913N van Samsung, maar bij mijn 960BF is er gewoon niet omheen te kijken. |:(

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
Ik heb die monitor ook en hij werkt perfect, totaal geen last van ghosting in alle games die ik tot nu toe heb gespeeld waaronder cs source. Ik zou alleen niet weten waar het probleem bij jou ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
Oh sorry, ik heb de 930 BF, ook 4ms 19 inch etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je last heb van tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb hem ook ( de 930BF) totaal geen gohosting ook nie bij far cry cod2 of nfsmw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TdV schreef op dinsdag 22 juli 2003 @ 14:22:
Tearing is een soort scheur in je beeldscherm als de scene wordt aangepast terwijl het beeld op het scherm wordt gezet. BV poppetje loopt een stukje naar rechts; dan zijn de benen verder dan het lichaam.
Dat zei TdV in deze topic:

[rml][ Tearing] Alleen bij 1 spel[/rml]

Ik heb geen last van tearing want het is niet zo dat bepaalde delen van het beeld achterlopen op de rest maar gewoon het hele beeld loopt achter waardoor je een schim/kleur/gloed om de objecten heen krijgt als je view verandert door lopen of kijken.

Een rood lampje op een grijze achtergrond in de_nuke van CS:Source krijgt zo een groene gloed om zich heen, achter blijvend waar het lampje voor het laatst op het scherm is weergegeven als ik men muis rustig rond beweeg.

Alle commentaren van mensen met een 930BF/960BF mbt ghosting zijn welkom. :7

Dan kan ik bepalen of ik een vervangende 960BF aanvraag als ik hem terugbreng dinsdag of dat ik voor een geheel ander model ga.
Maar ik verwacht gezien deze reacties en de algemene mening in het 19" topic dat mijn monitor een enkel geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb dat probleem volgens mij ook.

Het is volgens mij alleen geen ghosting maar tearing i.c.m. nog iets. Het "tearing" (tering .. lol) probleem had ik al verholpen door inderdaad VSync aan te zetten in zowel de NVidia drivers als in de games waar ik er last van had (Quake 4 en HL2).

Het probleem dat echter nog steeds bestaat is dat als ik in Quake 4/HL2 rondloop en dan rustig verschillende kanten op kijk in de gamewereld dan zie ik dat de randen van alle voorwerpen inderdaad steeds even een oplichtende gloed over zich heen krijgen (lastig te omschrijven dit fenomeen). Als ik dan weer stilsta en gewoon naar 1 punt blijf kijken ziet het er weer normaal uit. Ik weet eigenlijk ook niet helemaal zeker of dit normaal is of niet.

Mogelijke oplossingen:
- Checken of het evt. aan de DVI-DVI kabel ligt.
- Monitor aansluiten op de 2e DVI uitgang van de videokaart.
- Monitor analoog aansluiten en kijken of dat helpt.
- Kijken of er in de BIOS wat in te stellen valt op dit gebied.
- Write Combining uitzetten (in Windows)
- HW Acceleratie (in Windows) stapje bij stapje verminderen.
- Videokaart terugklokken naar stock snelheden.

Heb een 7800GTX/512MB en ook een 960BF, en in de NVidia drivers heb ik alles al op maximum kwaliteit gezet om te kijken of dat hielp - niet dus.

[ Voor 17% gewijzigd door remotehost op 26-12-2005 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk met Pixperan ook al ghosting(/die gloed in dezelfde vorm) achter het wagentje op van ongeveer de halve lengte van de spoiler en er gaan aardig wat frames verloren..
DOOMer schreef op maandag 26 december 2005 @ 02:17:
Ik heb dat probleem volgens mij ook.

Het is volgens mij alleen geen ghosting maar tearing i.c.m. nog iets. Het "tearing" (tering .. lol) probleem had ik al verholpen door inderdaad VSync aan te zetten in zowel de NVidia drivers als in de games waar ik er last van had (Quake 4 en HL2).

Het probleem dat echter nog steeds bestaat is dat als ik in Quake 4/HL2 rondloop en dan rustig verschillende kanten op kijk in de gamewereld dan zie ik dat de randen van alle voorwerpen inderdaad steeds even een oplichtende gloed over zich heen krijgen (lastig te omschrijven dit fenomeen). Als ik dan weer stilsta en gewoon naar 1 punt blijf kijken ziet het er weer normaal uit. Ik weet eigenlijk ook niet helemaal zeker of dit normaal is of niet.

Mogelijke oplossingen:
- Checken of het evt. aan de DVI-DVI kabel ligt.
- Monitor aansluiten op de 2e DVI uitgang van de videokaart.
- Monitor analoog aansluiten en kijken of dat helpt.
- Kijken of er in de BIOS wat in te stellen valt op dit gebied.
- Write Combining uitzetten (in Windows)
- HW Acceleratie (in Windows) stapje bij stapje verminderen.
- Videokaart terugklokken naar stock snelheden.

Heb een 7800GTX/512MB en ook een 960BF, en in de NVidia drivers heb ik alles al op maximum kwaliteit gezet om te kijken of dat hielp - niet dus.
V-sync aan of uit heeft bij mij geen verschil gemaakt. Blijf idd die gloed houden.

Mijn setup is anders dan de jouwe.
Ik heb namelijk (PCI-e) ATI X850XT PE 256MB met Omega Driver 2.6.42 (Catalyst 5.6 based), maar jouw omschrijving is precies waar ik ook over post.

Als je stil staat en het beeld is gefixeerd dan is alles scherp.
Maar zodra je gaat bewegen dan wordt alles iets waziger (wss omdat alles klein beetje door elkaar heen loopt) en lijkt het een gloed erom heen te hebben hangen.
Ik heb het in Quake 4 ook. Dit valt simpelweg al op als ik spring en het weapon model veert mee met de sprong dan zit er een witte gloed omheen.

Ik heb al getest of DVI-I of VGA uitmaakt maar bij beide is die gloed dus nog present.

Mmm, ik ben iig niet helemaal remi in deze kwestie.. Ik tel nu 2 gevallen.. :X

Ik begin me serieus zorgen te maken dat dit geen fabrieksfout van mijn monitor is maar een algemeen probleem van de monitor... (8>

Maar dan zou iedereen met een 960BF(/930BF) dit probleem hebben met de genoemde games.. :? Bieden er zich nog meer slachtoffers aan??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:23
Heb hier een 930B staan, geen enkele last van ghosting zoals jij het beschrijft.

Natuurlijk is er altijd wel sprake van een tikje motion blur (overdrive ghosting), maar dit is hier niet te zien tenzij je het echt probeert te zien, maar dan ben je zo game over.

Denk dus dat er mischien iets mis is met je scherm, bel de leverancier eens op en vraag hoe of wat.

In ieder geval heb ik dus het probleem wat jij beschrijft niet.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Jullie problemen met de 960BF komen mij heel bekend voor, ik heb de monitor net terug van rma en volgens samsung is er niets mis met de monitor, nou dan mag je mij uitleggen wat ik verkeerd doe, want ik heb het op 2 verschillende pc's getest, de een met dvi en de andere met d-sub en bij beiden heb ik precies hetzelfde probleem. Bij beweging verschieten kleuren, vooral richting groen, veel achterblijvende beelden bij beweging, erg vreemd en lastig uit te leggen.
Vooral met Counter-strike 1.6 goed merkbaar, met films wat minder, cs:source ook.

[ Voor 9% gewijzigd door RoadKill21 op 06-01-2006 16:00 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet overdrive ns uit? Zodat ie 8msec is ofzo . . .

Check dan nog ns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik heb aardig zitten zoeken, maar zie niet hoe ik dat kan uitzetten, dat is iets wat toch in de monitor locked staat? Enige verwijzingen die ik zie is overdrive van Ati voor overclocken, maar ik heb geen Ati videokaart en neem aan dat je dat ook niet bedoelt?

Dit scherm heeft geen knoppen erop zitten voor instellingen, dus alles moet softwarematig via Samsung's Magic software, wat een werkelijke hel is om niet te laten crashen.

[ Voor 26% gewijzigd door RoadKill21 op 10-01-2006 12:58 . Reden: fyi ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 20:01
ik had ook en 930BF, en had ook enorme last van ghosting met name in Battlefield (Desert Combat) 8)7 hier had ik op en simpele Medion geen last van, 'k heb dus weer terug naar de MediaMarkt gebracht en m'n geld terug gekregen. Nu een 19" Crt gekocht is eigenlijk nog steed 't fijnst voor Games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem hier. Heb de monitor op een andere computer geprobeerd daar bleek het probleem niet aanwezig. Gekeken naar de videodrivers en daar het probleem gevonden, hij had de nvidia drivers 77.72 en deze gaven gek genoeg geen ghosting. Ik heb de nieuwste forceware drivers 81.98. En deze werken gewoon niet goed.
Snap overigens niet waarom andere mensen hier geen last van hebben, er zijn zoveel mensen met een 930 of 960bf!?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een aantal maanden geleden dit scherm gekocht en inderdaad het eerste wat me ook opviel was de ghosting.

Heb nu de 77.72 drivers geinstalleerd, maar het maakt geen verschil. Heeft iemand anders nog ideeen over hoe dit probleem op te lossen is. Ik lees op andere sites ook klachten hierover vind het bestwel raar voor een scherm in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:33:

Snap overigens niet waarom andere mensen hier geen last van hebben, er zijn zoveel mensen met een 930 of 960bf!?
Dat snap ik inderdaad ook niet goed met zoveel, met name juist gamers die deze type monitors bezitten.

Misschien dat men het niet wil zien? Anyway ik heb me er voorlopig maar bij neergelegd want ik zou niet weten wat ik zelf aan het, zeer irritante, probleem kan doen, behalve misschien omruilen indien mogelijk. Anders zal ik hem wel een keer goedkoop van de hand doen denk ik.

Ik wou alleen dat ik bijgaand artikel over 7 LCD monitoren met Response Time Compensation had gelezen voor aanschaf (want dan had ik dus nooit die Samsung gekocht maar waarschijnlijk een ViewSonic ofzo). De reviewer stuit daar toch overduidelijk op de beroerde RTC implementatie van Samsung.

Enkele quotes:

"But the RTC error graph is just horrible. We’re dealing with an error of over 100% here – note that I even had to adjust the scale of the Y axis to fit the graph in!"

"So, the SyncMaster 960BF differs from the SyncMaster 730BF in the design of the case mostly – a very pretty and elegant case, I should confess – and the lack of control buttons. The characteristics of the two monitors are very, very similar, and the 760BF has the most serious defect of the previous model – the most inaccurate RTC setup. RTC artifacts are all too visible. Alas, this almost negates all the advantages of this monitor. It turns to be suitable for simple office work only, but why would you need a monitor with RTC for office work?"

Het volledige artikel staat hier: http://www.xbitlabs.com/a...esponse-compensation.html

Ik ben trouwens benieuwd of Samsung wat aan het RTC probleem heeft gedaan met hun nieuwe reeks 2ms monitoren de 740/940 BFs, maar voor mij geen Samsung meer voorlopig. :\

[ Voor 10% gewijzigd door remotehost op 02-03-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Nou heb vorige week mijn monitor op laten halen door Samsung om te kijken of ze er iets tegen konden doen. Gisteren de monitor alweer terug gekregen en na 'm aangesloten te hebben bleek het probleem VERHOLPEN. Het beeld is verschrikkelijk scherp en totaal geen ghosting/tearing meer. Ik had het niet verwacht na alle negatieve berichten, maar hij doet het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus ik heb mijn monitor al 2 x terug laten brengen naar samsung maar bijmij heeeft het niets geholpen. Weet je zeker dat je niet iets anders aan je systeem hebt verandert?
Pagina: 1