Hallo,
Ik heb een twee maanden geleden m'n pc geupgrade met de volgende specs:
Moederbord: Asus P5ND2-SLI Deluxe (nforce4)
Processor: Pentium D 830 3Ghz
Geheugen: 2x 512mb PC6400@555 DDR2
VGA: Asus 78000 GTX TOP
Voeding: Enermax Noisetaker 470 Watt
Kast: LianLi PC70 (6 fans papst fans)
Sinds die tijd heb ik alleen maar problemen gehad met m'n pc.
Ik heb al verschillende dingen getest:
Persoonlijk hoop ik dat het niet mijn videokaart is, aangezien deze kaart moeilijk (lees: niet) verkrijgbaar is en ik dus in het geval van RMA m'n kaart lang kwijt zal zijn. Dus hierbij mijn vraag of iemand nog suggesties heeft.
Alvast bedankt.
Ik heb een twee maanden geleden m'n pc geupgrade met de volgende specs:
Moederbord: Asus P5ND2-SLI Deluxe (nforce4)
Processor: Pentium D 830 3Ghz
Geheugen: 2x 512mb PC6400@555 DDR2
VGA: Asus 78000 GTX TOP
Voeding: Enermax Noisetaker 470 Watt
Kast: LianLi PC70 (6 fans papst fans)
Sinds die tijd heb ik alleen maar problemen gehad met m'n pc.
- spellen sluiten zich spontaan af.
- spellen lopen vast.
- onder het spelen reboot m'n pc.
- artifacts onder het spelen
- rare geluidsproblemen met sommige spellen (leg ik hieronder wel uit).
- windows zelf hangt volledig (slecht een enkele keer voorgekomen).
- NFS:MW sluit zich vaak spontaan af. De tijd wanneer dit gebeurt verschilt vaak. Soms 30 min, soms een paar uur en soms geheel niet. Het gebeurt ook vaak dat dit spel volledig vastloopt (het scherm wordt zwart en alleen resetten helpt nog). Ook heb ik vaak last van knipperingen en artifacts. Van een exteem geval heb ik een foto gemaakt: Foto
- GTA:SA hier heb ik vaak een raar geluidsprobleem. Hierbij hoor ik alle muziek op de autoradio's perfect, maar geluiden zoals schieten en praten zijn erg stotterig of blijven geheel weg. Ook dit spel loopt vaak vast of reboot mijn pc.
- POP:T2T Dit spel heb ik nog nooit kunnen spelen, deze laat tijdens het opstarten mijn pc al vastlopen. Als ik het spel in safe-mode draai kan ik m'n naam nog opgeven voor een profiel, waarna de pc alsnog vastloopt.
Ik heb al verschillende dingen getest:
- Ik heb de cpu getest door middel van een pi-tester (ben even de naam kwijt). Hier geen fouten geconstateerd.
- cpu wordt fulload 70 graden.
- Ik heb de geheugen getest met memtest. Ook hier geen fouten.
- Slecht één reepje geheugen gebruikt.
- Ipv onboard, een sb audigy geluidskaart gebruikt. (GTA heb ik niet kunnen testen, maar de rest van de problemen bleven)
- Alle onboard hardware uitgezet in de bios.
- Verschillende biosen voor m'n mobo gebruikt.
- Verschillende combinaties van mobo drivers en verschillende versies videokaart drivers gebruikt. Dit steeds op een schone windows installatie.
- Ik kan de videokaart zelf niet testen, omdat ik niemand ken met een pci-e videokaart.
Persoonlijk hoop ik dat het niet mijn videokaart is, aangezien deze kaart moeilijk (lees: niet) verkrijgbaar is en ik dus in het geval van RMA m'n kaart lang kwijt zal zijn. Dus hierbij mijn vraag of iemand nog suggesties heeft.
Alvast bedankt.