Toon posts:

Artifacts? bij het laden van foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sind kort last van rare strepen en vervormingen als ik op internet een foto laad. Bij de ene foto heb ik het wel en bij de andere niet. Vooral bij "zware" foto's gebeurd dit. Wat zou dit kunnen zijn? Hier een voorbeeldje(als die het doet):

http://www.oceanvillageho...5%20landscape%20mono1.jpg

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Blijkbaar ben jij de enige met dit probleem, foto ziet er bij mij prima uit. Probeer eens nieuwe drivers voor je videokaart te installeren...?!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Maak eens even een printscreen ofzo, want hier is de foto heel normaal hoor ;)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

met een print screen neem je die artifacts niet mee volgens mij, dan moet je een foto maken.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Muthas schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:11:
met een print screen neem je die artifacts niet mee volgens mij, dan moet je een foto maken.
Ik heb voorbeelden gezien waar dat wel gebeurde, dus een print-screen zou handig zijn.

Als het overigens een AMD thunderbird is, die iets te heet is geweest, dan weet ik al wat het probleem is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=XH6RKW6E
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=DQPXZ3GT

Hier zie je het als het goed eens wel;)

Misschien relevante System spec's:

AMD Athlon 64 3800 x2
XFX GeForce 7800 GTX 265 mb

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 23:17 ]

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Die foto's doen et ook niet ;) Probeer inderdaad eens andere drivers. Hoe warm wordt je videokaart?

• Rob
  • Niet online

Rob

Er zit een hotlinkbeveiliging op:

Ik heb ze even ergens anders neergezet
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0460dd72eb553e147ba01124bf0977ca/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d45d4ab50650c4beada62b851cdcfc53/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Rob op 25-12-2005 23:33 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
jaah zo zijn ze idd. Me videokaart zit tussen de 40 en 50 graden

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:35:
jaah zo zijn ze idd. Me videokaart zit tussen de 40 en 50 graden
Heb je de mogelijkheid om een andere videokaart te proberen? Zoja, moet je dat even proberen. Als ie et dan goed doet, weet je zeker dat het aan je videokaart ligt.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Dat zijn geen artifacts.. dat is gewoon een renderfout van de JPEG.
Probeer de GDI+ library van je windows eens te updaten (ff zoeken op microsoft.com) of je browser opnieuw installeren.

• Palomar
  • Niet online
idd, dat is gewoon iets softwarematigs. Kan ook nog aan je internetverbinding liggen (firewall, rotte tcp/ip-stack, virusscanner oid).

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 26-12-2005 01:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu ook dat me icoontjes anders zijn dan normaal. Het lijkt nu of ze allemaal geselecteerd zijn maardat is nie zo, zo worden ze ingeladen als ik indows start. Echt vreemd. Ik heb die gdi+ proberen te vinden maar die kon ik nie vinden. Hieronder ff een voorbeeld van hoe het er uit ziet(beetje gare achtergrond maar dan kan je ff goed zien het het is):

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=PLA48SOZ

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog steeds niet opgelost :? en ik kan die gdi+ nie vinde.. Ik hoop dat iemand me weer verder kan helpen.. Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook mijn video drivers geupdate naar 81.98 maar hij blijft t nog steeds doen heeft iemand nog een ideetje?

Verwijderd

Topicstarter
ik zit er nog steeds mee en ik heb niks kunnen vinden iemand met hetzelfde probleem??

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21
NForce 4 bordje?
Zet dan de hardwarematige firewall uit (deinstalleer de nvidia software daarvoor!)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Het is idd iets software matigs met het jpeg gebeuren. Drivers enzo voor je videokaart kan je laten zitten dat is het zeker niet. Ik denk het beste is dat je van alles een backup maakt en daarna gewoon en schone windows install doet. Als ik zo dit zie hey.. heb je dit ook als je op internetpagina's bent met foto's?
Verder misschien heb ik er overheen gelezen. Als je de foto's op een andere pc/mac bekijkt heb je dan nog steeds de zelfde problemen? Zo ja dan zijn je bestanden beschadigt bij het overzetten of je memory van je digitale camera heeft een electrische optater gehad.

Verwijderd

Topicstarter
ja nForce 4 bordje idd Ik zal ff kijke of ik die firewall uit kan schakelen.

@mauce

Het gaat om het laden van fotos op internetsites en niet over het laden van zelfgemaakte foto's maar thanx voor de tip dat dit nie aan me drivers ligt. Ik had eerst een niet legale windows en toen had ik dit probleem en nu heb ik ff de legale windows gekocht en vorige week geinstalleerd maar nu heb ik nog steeds hetzelfde prbleem.

Verwijderd

Ok, het is zodoende op alle site's zo of is het speciaal bij die ENE website of random? Als het alleen bij die ene site is dan het heel goed wezen dat die jpeg's die daar op de server staan gebrak zijn.
Dit kan je btw controleren door de zelfde webadres op een andere pc te bekijken.
Ingeval het ligt dus niet meer aan windows en het hele driver verhaal lijkt in mij zinnen ook overbodig.

• Zeus
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:40:
[...]
Ingeval het ligt dus niet meer aan windows en het hele driver verhaal lijkt in mij zinnen ook overbodig.
Hoezo?

Verwijderd

Ik heb ook eens het zelfde probleem gehad. Ook een clean install en ook nog een andere videokaart gebruikt en nog bleek het probleem te ontstaan. Het bleek toen aan mijn moederbord te liggen.
Waarschijnlijk was mijn AGP slot het probleem. Ander moederbord er in en het probleem was opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net die firewall ge de installeerd en weer opnieuw opgestart maar hij doet t nog steeds. Hij doet het niet alleen bij een en dezelfde site ook bij andere. Vaak wel bij de grotere foto's. ik heb een asus A8N-E bordje en een XFX 7800 gtx 256.

• Zeus
Heb jij ook dat (grote) gedownloade bestanden vaak corrupt zijn?

Verwijderd

Topicstarter
jah soms wel jah. Die nForce drivers bijv, toen ik die met firefox had gedl deed ie het nie en met IE wel gewoon. En met nog een paar andere bestanden. Hoezo dan?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:29

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In spellen ook last van artefacts? Dat zag ik er nog niet tussenstaan, kan toch wel zijn dat het geheugen van je videokaart rot is. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Zeus
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:03:
jah soms wel jah. Die nForce drivers bijv, toen ik die met firefox had gedl deed ie het nie en met IE wel gewoon. En met nog een paar andere bestanden. Hoezo dan?
Ik heb namelijk van de week een asus nforce 4 sli deluxe moederbord geinstalleerd, maar deze had dus dezelfde problemen;
-disconnects ingame
-corrupte data (3dmark downloaden moest 3x gebeuren voordat hij niet corrupt was)
-artifacts in jpg plaatjes
Toen heb ik rondgekeken en ontdekt dat de firewall van het moederbord het probleem kon zijn.
Eerst heb ik hem gewoon met rechtermuisknop uitgezet, maar toen dat niet hielp heb ik hem er maar volledig van af gegooid, waarmee het probleem verholpen was.
Bij dat specifieke bordje stond er niets in het bios over die firewall. Bij jouw mobo weet ik het niet, misschien moet je hem in het bios uitzetten.

Pagina: 1