[testcase] Middagje Scheveningen haven/strand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Daar waar Scheveningen staat bij mij, is een dagje uit, zon, zee, strand, terras, maar ditmaal dus ook een stukje haven :Y)

Heb een middagje mezelf verplicht om meer met m'n 50mm glas te schieten, hieronder het resultaat;

#1 1/8000 F2 iso 200 50mm
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-01Scheveningen/DSC_1788.jpg
de paal vond ik er dusdanig boeiend uitzien, dat ik hier het accent op wilde leggen. In de haast (m'n vader stond op me te wachten) heb ik niet echt op de achtergrond gelet... Volgende keer zal ik daar iig meer op letten.

#2 1/2500 F2 iso 200 50mm
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-01Scheveningen/DSC_1801.jpg
De tekst op deze zeemijn vond ik interessant, heb deze er zo voordelig mogelijk op proberen te zetten. Waardoor de achtergrond er wat bij in schoot... Op de achtergrond de loopplank naar de mijnenjager die deze mijn ergens uit de zee heeft opgevist.

#3 1/8000 F2.5 iso 200 50mm
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-01Scheveningen/DSC_1817.jpg
De product presentatie vind ik wel cool gelukt hier, de manier van neerzetten, lichtinval. Alleen de compositie was wat minder. Vanuit m'n lekkere terasstoeltje heb ik hem genomen. Ik kon _niet_ verder meer naar achter, en goed mikken was er helaas ook niet bij, anders had ik de compositie net wat interessanter gemaakt.

#4 1/8000 F1.8 iso 200 50mm (maar omdat ie te donker was in de nabewerking +3.2 EV gedaan :X)
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-01Scheveningen/DSC_1844.jpg
Scherptediepte hier is wel leuk, jammer van dat grijze ding links, en had net wat ruimer genomen mogen zijn. Again weer ruimte gebrek. Maar het moment etc vind ik cool :)

#5 1/2000 F4.5 iso 200 29mm (vanaf hier de Nikkor 18-70 DX ED kitlens gebruikt omdat de composities anders echt niet meer zonder groothoek genomen konden worden)
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-01Scheveningen/DSC_1883.jpg
Een tekenend beeld voor Scheveningen nabij de haven. Kite surfers, met op de achtergrond de vuurtoren van Scheveningen. 'k vind hem wel passen in de serie als geheel. Heb hem meer om die reden er tussen gelaten. Volgende keer zal ik wat meer op compositie ed letten.

#6 1/1250 F4.5 iso 200 40mm
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-01Scheveningen/DSC_1886.jpg
"een" ouder stel wandelend op het strand. Lekker typerent. Compositie en beeldhoek hadden wellicht wat interessanter gemogen. Maar ook hier vind ik hem in de serie passen.

#7 1/1600 F4.5 iso 200 18mm
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-01Scheveningen/DSC_1889.jpg
oogpunt vind ik hier mooi, wellicht had ik nog net wat meer naar links moeten lopen dat die achterste vlieger er net wat interessanter op was gekomen. Daarnaast zou er ook net wat meer blauwe lucht in beeld gekomen zijn wat toch wel mooier is voor de foto ;)

Gebruikte spul;
Nikon D70
Nikkor 50 mm prime F1.8
Nikkor 18-70 DX ED 3.5-4.5

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 25-12-2005 17:14 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ooohh lekkere serie, Echt blauwe lucht!
mooie kiekjes zou ik zeggen; die met de biertjes spreken mij het meest aan.
In de zin van ik krijg dorst als ik naar die foto kijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

Lekkere plaatjes, dat vooropgesteld :)

1: Je zegt het zelf al, de achtergrond is niet je-van-het, hoewel je daar natuurlijk maar een beperkte invloed op kunt uittoefenen ;)

2: Ik vinnum niet spannend, misschien had je um toch iets ruimer moeten nemen ? ? ?

3: Ik denk dat een lager standpunt de boel al heel wat interessanter had kunnen maken, ikzelf zou um (denk ik) iets strakker hebben gecropt, of van dichterbij de foto genomen :)

4: Leuk :) Jammer dat de ring niet scherp is, nu stoort 'ie een beetje ;)

5: 'k ben het eens met je eigen commentaar :P

6: Dergelijke foto's doen mij persoonlijk nooit zoveel. Interessanter zou het zijn als ze (vrijwel) alleen hadden rondgelopen en je de foto (veel) ruimer had genomen. Maargoed dergelijke omstandigheden heb je zelf niet in de hand ;)

7: Ik ga mee met je eigen commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik kan meegaan met wat Jaymz zegt. Over het algemeen vind ik het wel een beetje een rommelige serie, maar dat kan aan mij liggen. De kleurtjes en scherpte spatten er wel vanaf :)

De schaduw op de grond van #6 is wel erg leuk, je had misschien nog net een stapje opzij kunnen doen om hem helemaal symetrisch er op te krijgen. Nice job!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Fenks voor jullie commentaar alvast!

ff kort inhaken op het commentaar van WhizzCat over de serie; 't is m'n eeste shoot die ik als serie presenteer, ook om die reden zie ik het meer als testcase ipv een showcase. Ook op dat gebied heb ik nog een boel te leren :)

Ben het ook met je eensch Jaymz... Binnenkort een keertje dierentuin ;)

[ Voor 15% gewijzigd door jules op 25-12-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oke je moest schijnbaar snel commentaar hebben, bij deze :P

1. Cool, achtergrond stoort me niet: hoort bij het onderwerp. Beste foto uit de serie
2. Net niet wat, óf verder in moeten zoomen op de tekst om de nadruk te leggen óf ruimer moeten nemen.
3. Onscherpte aan de bovenkant van de glazen stoort me wat, volgende keer iets kleiner diafragma nemen. Voor de rest qua belichting en compositie wel erg cool.
4. Iets te krap inderdaad en ook hier had ik een íets kleiner diafragma gepakt zodat de voorste hand wel scherp was geweest. Wel een cool shot, origineel :)
5. Ik mis een onderwerp, aan de onderkant ietwat te krap gekaderd. Is net niet wat imo.
6. Ietwat duf door de compositie, dus eens met je eigen commentaar. Daarnaast had ik hem even gecurved, hij komt wat vaal over door een stukje overbelichting.
7. Cool, leuke doorkijk. Ietsje meer saturaten en ook deze wat curven, voor de rest cool shot :)

Zo dit was mijn quick-and-dirty commentaar, dan moet je maar niet zo haasten :P

edit: één bot ding, sloop in godesnaam die naam uit die foto's :X 8)7. Helpt toch niks :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 25-12-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Mooie foto's J.

Gewoon een leuke impressie,

-Jammer dat de kitlens kleine steekjes laat vallen; ik zie wat moiré op nr.5.
-En verder had ik op nr.3 liever de letters in het glas scherp gezien (ik zie ff niet goed waar nu gefocus't is; volgens mij aan de voet ergens).

Favoriet is toch 5; levendige foto.

[ Voor 76% gewijzigd door Silent Thunder op 25-12-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
neographikal schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:16:
4. Iets te krap inderdaad en ook hier had ik een íets kleiner diafragma gepakt zodat de voorste hand wel scherp was geweest. Wel een cool shot, origineel :)
true, baal ik ook wel van. 't Is dat Jaymz zei dat het een ring was, anders had ik het een vreemd ding gevonden... Alleen op zo'n moment heb je lang niet alles goed klaar om te schieten zoals je wilt... En de scherpte diepte van die lens was ik gewoonweg niet gewent... omdat ik er vrijwel nooit mee schiet.. erg moeilijk dan ;)
5. Ik mis een onderwerp, aan de onderkant ietwat te krap gekaderd. Is net niet wat imo.
d'r is idd geen centraal onderwerp, beetje kitesurfer en vuurtoren...
7. Cool, leuke doorkijk. Ietsje meer saturaten en ook deze wat curven, voor de rest cool shot :)
Jij ook met je saturaten. Koop es een keer een echte tft of een crt :Y)
Zo dit was mijn quick-and-dirty commentaar, dan moet je maar niet zo haasten :P
:+tnx anyway :D
edit: één bot ding, sloop in godesnaam die naam uit die foto's :X 8)7. Helpt toch niks :)
mja, éénheid in m'n site/gallery he ;). Al ben ik minder bang dat deze foto's gebruikt gaan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Op speciaal [rml]verzoek[/rml] :P :

#1: Tja, het had ongetwijfeld beter gekund. Vaak zie je dat pas als je thuis bent: had ik die paal nou maar tussen die boten gedaan, of 1 boot op de achtergrond, of.... Toch vind ik hem zo ook al leuk :)
#2: als je de achtergrond iets minder contrast laat hebben, die loopplank net wat donkerder maakt, is hij volgens mij al een heel stuk beter. Nu trekt dat nog iets te veel de aandacht.
#3: iets meer DOF en wat naar achteren scherpstellen, dan mag je niet meer klagen over je foto. En je kan toch gewoon je arm uitsteken, en dan afdrukken? Heb je mij net uitgelegd :+
#4: die hand had net scherp moeten zijn. +3EV is wel duidelijk te zien, dacht dat ik moest balen van +2,5 in mijn fotoserie :P
#5: Dit vind ik nu het voorbeeld van een leuke snapshot. Geen echte bedoeling erachter, gewoon een leuk plaatje.
#6: Jammer van het uitgebeten tasje. Volgende keer met de zon recht in je rug gaan staan, dan gebruik je hun schaduw op een leuke manier. Of natuurlijk echt van opzij :)
#7: Ik ga hierbij mee in je eigen commentaar: ik had de rechtse flat in het 'gat' van de tent geplaatst.

Over het algemeen hadden ze iets meer contrast kunnen gebruiken volgens mij. Iets zonniger, sprankelender. Saturation is nu al prima volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 14-03-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen leuke foto's

1. misschien had je beter alleen dat witte schip op de achterkant kunnen nemen i.p.v. ook dat gebouw rechts

2. deze werd voor mij pas interessant toen ik de beschrijving las, dus deze vind ik wat minder

3. de tekst is volgens mij niet helemaal scherp.
offtopic:
/me pauluzzz wil zo'n glas!!! :P

4. interessant shot, dus die +3.2 EV is je vergeven. de ring leidt enigszins af en verder dus iets ruimer croppen.

5&6. leuk voor de volledigheid van het verhaal, maar verder niet zo spannend.

7. zoals je zelf al zei had je daar meer uit kunnen halen
Pagina: 1